Diana

Film čije je snimanje započelo u Hrvatskoj! Intimni portret princeze u hrvatskim kinima od 26. rujna

DIANA je intrigantan portret Diane, princeze od Walesa, tijekom zadnje dvije godine njezinog života. Ulogu poznate princeze preuzela je nominirana za Oskara glumica Naomi Watts (J. EDGAR, FAIR GAME, 21 GRAMS). Naveen Andrews, najpoznatiji po ulogama u THE ENGLISH PATIENT i televizijskoj hit seriji LOST, ima ulogu Dr. Hasnata Khana. Sporedne uloge imaju Douglas Hodge, Geraldine James, Charles Edwards i Juliet Stevenson.

Film je majstorski režirao Oliver Hirschbiegel (nominiran za Oskara za film DOWNFALL) po scenariju međunarodno priznatog kazališnog dramaturga Stephena Jeffreysa (The Clink, Libertine). Intrigantna ljubavna priča opisuje kako je sreća koju je pronašla u osobnom životu pomogla Diani uspjeti u svojoj ulozi kao značajna međunarodna humanitarna aktivistica.

Film su producirali Robert Bernstein i Douglas Rae iz Ecosse Films (NOWHERE BOY, WUTHERING HEIGHTS, MRS BROWN), a koproducenti su također Matt Delargy i James Saynor (isto iz Ecosse) i Paul Ritchie. Izvršni producenti su Tim Haslam, Mark woolley i Xavier Marchand. Novinarka i redateljica dokumentarnih filmova (DIANA: HER LAST LOVE) je pomoćna producentica.

Redatelj i producenti su okupili talentirani i kreativni tim kako bi napravili uistinu pronicavu i empatičnu studiju Dianinih zadnjih godina. U timu su Rainer Klaussman S.C.S. (DOWNFALL, THE EXPERIMENT), dugogodišnji suradnik redatelja, dizajnerica produkcije Kave Quinn (TRAINSPOTTING), kostimograf Julian Day (RUSH), vizažistica i stilistica za kosu Noriko Watanabe (UNKNOWN, MEMOIRS OF A GEISHA), montažer Hans Funck (DOWNFALL) i skladateljica, dobitnica Oskara, Rachel Portman (EMMA, CHOCOLAT).

Diana Pricess of Wales Movie

O FILMU

PREDSTAVLJANJE DIANINE PRIČE NA VELIKOM EKRANU

Produkcijska kuća Ecosse Films predstavlja ljubavnu priču Diane i Dr. Hasnata Khana, britansko-pakistanskog kardiologa. „Smatramo kako je ta veza ključna za razumijevanje zadnjih godina njezinog života,“ rekao je Bernstein. Prije nego što su se upustili u snimanje filma čekali su da se završe sva službena istraživanja njezine smrti. A kad su bila gotova i kad je Khan potvrdio da je bio u vezi s Dianom, znali smo da možemo napraviti film na temelju činjenica i stvarnih događaja.

Bernstein od samog početka nije htio napraviti tipični biografski film o Diani. Željeli su napraviti film koji će se usmjeriti na osobu kakva je Diana postala tijekom te zadnje dvije godine, a ne na tragičan način na koji je poginula. „Kad pokušavate sagledati život poznate osobe morate ga sažeti u određeni vremenski period i kroz ključni odnos koji je uglavnom nepoznat javnosti pojasniti filmaševu interpretaciju života te osobe,“ objasnio je.

„Diana je učinila puno dobrog i povećala svijest javnosti o onome što proživljavaju žrtve mina, što je uistinu bilo važno istaknuti. Kako se osjećala imalo je veliki utjecaj na njezinu samouvjerenost i na to kakva je žena postala pri kraju svog života. A Hasnat je uvelike tome pridonio.“

Diana Pricess of Wales Movie

Producenti su za scenarista htjeli Stephena Jeffreysa, poznatog kazališnog dramaturga i scenarista. Kad su se sreli s njim odmah su mu dali kratak nacrt priče o Diani i Khanu od tri stranice, a on se nakon nekoliko dana vratio sa stranicama punim dijagrama u boji koji su pratili razvoj priče u filmu. Jedan od ključnih izvora materijala koji mu je bio važan kod pisanja scenarija je bio onaj put kad se susreo s Dianom, kad mu je uručila Evening Standard Drama nagradu: „Odmah sam shvatio da je u medijima potpuno krivo prikazuju kao blesavu i neozbiljnu ženu: bila je pametna, duhovita i zabavna. Jako sam se oslanjao na tih pet minuta razgovora dok sam pisao scenarij i smišljao što bi ona rekla.“

ISKRENI PORTRET PRINCEZE

Jeffreysu je bio pravi izazov pisati scenarij za film koji se temelji na stvarnim osobama i događajima, te pogotovo pisati o nekima od najpoznatijih osoba u svijetu: „Ključni događaji u takvim filmovima su oni trenuci koje nitko nije vidio, privatne scene između dvije osobe kad nitko ne zna što se dogodilo. Kod pisanja takvih scena koristio sam maštu i svoj osjećaj empatije. To je bilo najteže.“

Htjeli su predstaviti Dianin život što su točnije mogli, pa su puno istraživali i koristili arhivne snimke i materijale i razgovarali s puno osoba koje su je poznavale. Dok je radio istraživanje za scenarij, Jeffreys je pročitao puno knjiga i članaka o toj temi. Ključna je bila knjiga Kate Snell, „Diana: Her Last Love“, koja je kasnije postala i savjetnica kod snimanja filma. Ecosse je otkupio prava na knjigu koja se bavi upravo Dianinim odnosom s Khanom i istražuje vrlo temeljito što se odvijalo. Također je pročitao knjigu Sare Bradford , „Diana“, „u kojem je najbolje opisano kako se oblikovao Dianin karakter.“ Upoznao je Oonagh Shalney-Toffolo, jednu od Dianinih iscjeliteljica koja mu je pružila uvid u spiritualni život i aspekt Dianinog karaktera. „Jako važno mi je bilo kad sam ručao s Davidom Puttnamom koji je dobro poznavao Dianu, a i potvrdio mi da sam dobro uspio prenijeti njezin karakter.“

Diana Pricess of Wales Movie

PRONALAZAK PRAVOG REDATELJA:

OLIVER HIRSCHBIEGEL SE PRIDRUŽUJE FILMSKOJ EKIPI

Sljedeći korak producenata je bilo naći pravog redatelja za film. Obratili su se Oliveru Hirschbiegelu, nominiranom za Oskara za svoj rad na filmu DOWNFALL, film koji su pogledali nekoliko puta. Prepoznali su njegov dar predstaviti na filmu dramatičnu priču o nekome tko je poznat u cijelom svijetu, „Već je napravio remek djelo o jednoj ikoni, ikoni zla u tom slučaju, tijekom posljednjih dana njegovog života. Diana je jedna druga ikona koja je na svoj način isto zapela u vlastitom bunkeru,“ rekao je Bernstein. Uopće nisu razmišljali o tome da li je Hirschbiegel britanski redatelj ili nije. „Znali smo samo da je Oliver savršeni redatelj za ovaj film,“ dodao je.

Hirschbiegel je, naravno, čuo za princezu Dianu, ali nije bio upoznat s pričom koju su htjeli ispričati. Kad su mu poslali prvi scenarij uopće ga nije htio pročitati: „Princeza Diana me nije zanimala, ali moj agent mi je rekao da je Stephen Jeffreys odličan pisac, pa sam ga pročitao. Iznenadio sam se – nakon deset stranica sam se navukao i na kraju dobio ono što nisam očekivao – vrlo uzbudljivu i dirljivu ljubavnu priču.“

Diana Pricess of Wales Movie

Scenarij je već gotovo bio dovršen kad se Hirschbiegel pridružio projektu, ali je ipak uspio unijeti u film osjećaj izolacije i emocionalne praznine koji je Diana imala, tako što je povećao svijest publike o tome da je neprestano bila okružena medijima i tjelohraniteljima. „Pomoglo je i to što sam Nijemac i što nisam bio dio onog što se odvijalo tada u Engleskoj, znači imao sam jasan pogled na stvari. Tako sam mogao napraviti film koji je autentičan, iskren i što bliže istini, a da se nisam ničeg morao bojati,“ rekao je redatelj.

Za snimanje filma se pripremao detaljno istražujući njezin život, čitajući knjige, gledajući iznova i iznova snimke s Dianom i promatrajući njezine fotografije kojima je oblijepio zidove. Također je imao pristup i osobnim pismima koje je Diana napisala i koji su mu postali najbolji izvor informacija. Doživio je Dianu kao klasičnu filmsku zvijezdu nalik Marlene Dietrich. „Iz nje je izvirala određena energija koju vidite samo u tim zvijezdama. Poput svih ikona nije bila savršena, ali upravo ono što ih čini stvarnima je ono što ljudi obožavaju. Žene iz cijelog svijeta voljele su Dianu.“

Što je više Hirschbiegel istraživao o Diani, sve više mu se sviđala. Opisao ju je kao najfascinantniji i složen lik s kojim je ikad radio. „Stvarno je sve promijenila. Ako se udate u kraljevsku obitelj morate ili držati se pravila, što je vrlo izolirajuće i nimalo zabavno za ženu, ili se odlučite pobuniti.“ Upravo to je napravila Diana i Hirschbiegel joj se zbog toga divi. „Bila je buntovnica, a istovremeno nesigurna i ustrašena. Bila je borac i to mi se kod nje sviđa. Hasnatova baka usporedila ju je s lavicom i upravo takva je i bila.“

SRCE PRIČE

Srce filma je Dianina transformacije iz blago depresivne i usamljene žene u nekoga tko je pronašao ispunjenje u privatnom životu, što se odrazilo i na njezin profesionalni život. U toj priči odvija se ljubavna priča između Diane i Khana.

Diana Pricess of Wales Movie

„To je predivna ljubavna priča,“ rekao je Hirschbiegel. „Važno je da se ljudi upoznaju s njom, jer je njihova ljubav bila vrlo iskrena i stvarna, a istovremeno je poput bajke: muškarac iz druge kulture zaljubljuje se u najpoznatiju ženu na svijetu. To nas puno čemu može naučiti, poput svake dobre priče.“

Redatelj je htio prenijeti njezinu priču na velike ekrane i pokazati što više raznih strana njezinog karaktera. Poput svih ikona i Diana je vodila poseban život koji može biti vrlo izolirajući, a kad se tome pridruži i osjećaj paranoje njezin život je znao biti vrlo težak. Kako bi naglasio njezinu usamljenost, redatelj je snimio puno privatnih trenutaka kad je Diana zarobljena sama u svojem apartmanu, i radeći svakodnevne stvari koji su vrlo suprotni od njezinog javnog života princeze.

„Kad Diana upozna Khana počinje shvaćati važnost ne samo davanja ljubavi, za što je bila vrlo sposobna, već i primanja ljubavi,“ objasnio je Hirschbiegel.  Pratio je njihov odnos do točke kad shvate da, unatoč tome što su emocionalno i duhovno povezani, njihovi život nisu kompatibilni. „Imali su odličan odnos, ali se na kraju nisu do kraja predali jedan drugome, što je ono što mi također obrađujemo u filmu,“ primijetio je Bernstein.

Hirschbiegel je vjerovao da su Diana i Khan odmah prepoznali jedan u drugome srodnu dušu. „Oboje su bili „osobe s energijom“, kako ih ja zovem. Oboje su bili iscjelitelji i vrlo svjesni potreba drugih. On je još uvijek doktor, a ona je, iako nikad nije bila liječnik, imala tu istu energiju iscjeljivanja. Sve osobe s kojima sam razgovarao su rekle da bi jednom kad bi primila osobu za ruku uzdignula tu osobu.“

„Tko zna što bi se dogodilo da je još uvijek živa danas?“ zapitao se Bernstein. Hasnat je nedavno rekao, kad je otvarao bolnicu u Pakistanu, da bi Diana da je živa definitivno bila kraj njega, kao njegova žena ili udana za nekog drugog. „To ostavlja dojam da, što se tiče njega, njihova priča nije bila nužno gotova, ali nikad nije imao prigodu dobiti drugu priliku, i to je tragična strana ove priče,“ dodao je Bernstein.

PREUZIMANJE ULOGE PRINCEZE:

NAOMI WATTS KAO DIANA

Diana Pricess of Wales Movie

Producenti nisu dugo tražili osobu koja će glumiti Dianu i odlučili su se za Naomi Watts koja je bila dvaput nominirana za Oskara za uloge u 21 GRAMS i THE IMPOSSIBLE. „Naomi je odlična glumica koja je poput kameleona. Gledate ju i znate da je to ona, ali ona se toliko uživi u ulogu da istovremeno gledate Dianu. Ima nevjerojatan dar.“

Također je producentima bilo važno to da je Watts porijeklom britanska glumica. „Naomi se rodila u Engleskoj i ova uloga je u njezinoj DNK. Sjeća se dana kad je Diana umrla i kako je to utjecalo na nju i cijeli svijet. Ona se uživi u ulogu i njezina sposobnost imitirati Dianin glas je jednostavno nevjerojatna.“

Watts nije bilo lagano odlučiti se hoće li preuzeti ulogu Diane: „Nisam bila sigurna da li želim preuzeti na sebe tu ulogu, jer je jedna od najpoznatijih žena našeg vremena, što dolazi s puno tereta. Svi misle da ju poznaju, pa sam se pitala da li bi uopće mogla učiniti njezin lik svojim.“ Producenti su je nastavili nagovarati dok nije pristala pročitati scenarij. Počela je istraživati njezinu priču i otkrila da ne poznaje puno toga o njoj, što ju je zaintrigiralo. „Definitivno me počela zanimati njihova ljubavna priča. Shvatila sam da puno toga ne znam o njezinom životu, poput ovog odnosa koji je srce filma.“

Diana Pricess of Wales Movie

Ubrzo je Watts osvojila Diana i njezin karakter. Uloga je postala sve ono što traži kao glumica. „Sviđa mi se glumiti žene koje su komplicirane i pune kontradikcija, kakva je upravo bila Diana. Ponekad je bila snažna i buntovna, ali znala je biti i sretna, mudra i vragolasta, hihotati se i koketirati. Volim gledati takve žene na ekranu, a takve žene me privlači i kao prijateljice u pravom životu.“  Ne bi mogla preuzeti na sebe ulogu Diane da nije imala pravog redatelja koji će joj pružiti sigurnost. Watts je obožavateljica DOWNFALLA koji opisuje kao remek-djelo i odlično ispričanu priču. „Kad sam se srela s Oliverom shvatila sam da je postao opsjednut s Dianom i uživljen u taj svijet. Zajedno smo usporedili priče i znala sam da ću ako preuzmem ulogu morati vjerovati njemu i scenariju u potpunosti.“ Vjerovala je da će film uspjeti ako će ga režirati Hirschbiegel. Nekoliko tjedana kasnije preselila se u London kako bi započela proces transformacije u Dianu.

POSTATI PRINCEZA

Watts se bacila u istraživanje i pripremanje za ulogu. „Pripremala sam se za ovu ulogu više nego za ikoji drugi lik,“ priznala je Watts. Hirschiegel joj je neprestano slao sve informacije i detalje koje bi pronašao, uključujući i parfem koji je nosila Diana.

Za Watts je najvažnije kod transformacije u Dianu bilo imitiranje njezinog glasa. „Šest tjedana sam prije početka snimanja intenzivno radila svaki dan na izgovoru s Penny Dyer (THE QUEEN, MY WEEK WITH MARILYN), a kasnije na setu s Williamom Conacherom (RAILWAY MAN, BILLY ELLIOT). Jednostavno sam znala da moram to dobro napraviti,“ rekla je. „Svi se odlično sjećamo Dianinog glasa. Bila je član aristokracije, ali nije govorila kruto i uštogljeno, već suvremeno i toplo. I vlastita majka mi je rekla 'O, Bože, ne znam da li ćeš uspjeti prenijeti taj glas, Naomi!'“ Watts je koristila intervjue kako bi proučavala glas i kretnje Diane, njezinu mimiku lica, kako je nosila kosu i izraze njezinih očiju. Također ju je bolje razumjela, a što ju je više slušala, to joj se više divila.

Diana Pricess of Wales Movie

Naomi Watts je također usko surađivala s Noriko Watanabe (MEMOIRS OF A GEISHA, PORTRAIT OF A LADY) koja je osmislila njezinu šminku i kosu. Watanabe je s Hirschbiegelom pregledala stotine fotografije Diane koje su bile snimljene između 1996. i 1997. godine. Htjeli su izgled koji će publika prihvatiti, ali da Watts ne postane karikatura Diane. „Naomi nije Dianin dvojnik i to nije ono što smo htjeli,“ objasnio je Bernstein. „Ovo je naša interpretacija i njezin izgled je također dio te interpretacije.“

Za Watts je transformacija u Dianu počela s nošenjem perike. „Imali smo četiri perike različite boje i dužine za frizure između 1995. i 1997. Bilo je teško snimati jer sam ih često morala mijenjati četiri puta dnevno,“ rekla je. Važna karakteristika njezinog izgleda je bio Dianin nos koji je bio potpuno drugačiji od glumičinog. Na kraju su se odlučili za prostetiku. Makar su se oslanjali na korištenje perike i nosa, redatelj tvrdi da su najvažnije bile oči. Koristili su puno maskare, a za intervju s Bashirom puno tuša za oči. Watts je također brijala obrve kako bi bile više nalik Dianinima.

Dianina odjeća, koju smo često viđali u medijima, je također imala važnu ulogu za transformaciju glumice. Kostimograf Julian Day (RUSH, NOWHERE BOY) se usmjerio na jednostavne tamno plave, crne, bež i krem boje. „Tijekom zadnjih nekoliko godina svog života Diana je imala jednostavan, elegantan i klasičan stil odijevanja. Nosila je puno jednostavnih haljina i materijale bez uzoraka,“ rekao je. „Razgovarao sam s Naomi o tome što joj odgovara, jer bilo je važno naći stil koji odgovara i njoj i koji je nosila Diana.“

Day je zamolio nekoliko dizajnera da za potrebe filma reproduciraju neke od kombinacija koje je Diana nosila. Versace, jedan od omiljenih Dianinih dizajnera, ponovno je sašio istu plavu haljinu koju je Diana nosila u Sydneyu, a Jacques Azagury je posudio producentima dvije haljine koje je nosila sama Diana. Nije sva odjeća koju vidimo u filmu kopija Dianine odjeće. „Sašili smo komade odjeće u njezinom stilu, i to kombinacije koje u stvarnom životu nije nosila. Nekima će se to svidjeti, nekima ne, ali mi ne snimamo dokumentarac.“

Diana Pricess of Wales Movie

Kad su snimali svima poznate scene pazili su da odjeća u potpunosti odgovara onome što je princeza tada nosila. To se odnosilo na intervju s Bashirom, Victor Chang humanitarnu večeru i dok je putovala svijet zalažući se za borbu protiv pješačkih mina.

PRONALAZAK OSTALIH GLUMACA

Naveen Andrews, podrijetlom sa sjevera Indije, bio je prvi i jedini izbor producenata za ulogu Khana. „Nakon što smo ga vidjeli u THE ENGLISH PATIENT i televizijskoj seriji LOST prepoznali smo njegov talent i empatiju koju unosi u svoju glumu,“ rekao je Bernstein. Hirschbiegel je dodao da je odmah pomislio na glumca kad je pročitao scenarij: „Ljubavna priča Naveena i Juliette Binoche u ENGLISH PATIENT me najviše dirnula. Odmah sam pomislio – 'Treba mi za ovaj film.' Imali smo sreću što je bio slobodan.“

Za Khana je od svih osoba koje prikazuju u filmu, rekao je Jeffreys, bilo najteže pisati: „Odbija ga publicitet. Jako mu se divim i nadam se da će cijeniti to što smo mu vratili njegovo pravo mjesto u Dianinoj priči,“ rekao je. Producenti su se složili da je glumiti nekog tko je stvarna i vrlo privatna osoba vrlo teško, ali na kraju je Andrews u tome odlično uspio. „Mislim da je Naveen uspio odlično predstaviti suštinu Hasnata, i to s velikom osjećajnošću, šarmom i joie de vivre.“

Diana Pricess of Wales Movie

Andrews je imao priliku upoznati se s osobama koje znaju ili su poznavale kardiologa i koje su rado s njim razgovarale o tome kakva je Khan osoba. Pomogle su mu i rijetke snimke s Khanom, pogotovo intervju s njim nekoliko godina poslije Dianinog rođendana. „Doživio sam ga kao potpuno posvećenog svojem pozivu i vrlo muževnog, bez neuroza koje pogađaju većinu suvremenih muškaraca.“

Producenti su uvijek namjeravali oprezno i s poštovanjem obraćati se s likom Khana na ekranu. „S obzirom da većina glumaca u postavi igra stvarne osobe, osjećali smo odgovornost prema njima. Nadam se da je ovo priča koju su htjeli ispričati.“ Makar Khan zna za film, producenti su rekli da nisu imali priliku sresti se s njime. Hirschbiegel priznaje da bi mu bilo teško naći se s njim. „Sada shvaćam koliko je to morao biti za njega tragičan događaj. Svi koji su ikad bili uistinu zaljubljeni moraju znati kako je to kad izgubiš nekog koga toliko voliš. Znam da će on u jednom trenu sigurno pogledati film i nadam se da sam sve dobro uspio prenijeti publici.“

S Watts i Andrewsom u DIANI glume talentirani i uspješni britanski glumci: Douglas Hodge (Paul Burrell), Geraldine James (Oonagh Toffolo), Charles Edwards (Patrick Jephson) i Juliet Stevenson (Sonia) imaju ključne uloge u filmu. Producenti su se kod biranja glumaca uspjeli sresti s nekima od stvarnih ljudi što im je jako pomoglo, makar redatelj naglašava da nisu tražili fizičke dvojnike, već osobe sa sličnim manirama i držanjem. Tako su za Jephsona izabrali Charlesa Edwardsa ne na temelju fizičke sličnosti, već zbog njegovog držanja i stava. Kad su tražili glumca koji bi glumio Paula Burrella, o kojem je napisano toliko toga negativnog, Hirschbiegel je odlučio zaposliti nekog tko je pristupačan i dopadljiv: „Ne smijete zaboraviti da je Paul tada bio jako važan Diani. Volio ju je i uništila ga je njezina smrt.“ Nadalje, makar Geraldine James (GIRL WITH THE DRAGON TATTO, SHERLOCK HOLMES) uopće ne sliči Oonagh Toffolo, redatelj smatra kako je uspjela u potpunosti prenijeti njezinu toplinu i duhovnost.

Diana Pricess of Wales Movie

Nisu svi likovi temeljeni na stvarnim osobama, kao, na primjer, lik Sonije koju glumi Juliet Stevenson (TRULY, MADLY, DEEPLY, BEND IT LIKE BECKHAM). Bernstein je objasnio: „Zapravo se temelji na različitim prijateljima koje je Diana imala tijekom tih godina, uključujući i njezinog liječnika, duhovnog savjetnika i psihoterapeuta. Ona je spoj svih njih.“

POČETAK SNIMANJA

Snimalo se na 100 lokacija tijekom devet mjeseci – u Hrvatskoj, jugoistočnoj Engleskoj, centru Londona, Pakistanu i Mozambiku. „To je vrlo ambiciozan film,“ priznao je Bernstein. „Počeli smo snimati u Hrvatskoj, koja je predstavljala Australiju, Sredozemlje, Rimini i Bosnu, na nekih 30 lokacija u prva dva tjedna.“ U Engleskoj su snimali na lokacijama poput Hyde Parka i u Kensington palači koju su rekreirali u staroj zgradi u predgrađu Londona. Zatim su nakon pauze zbog ozljede na setu nastavili u Mozambiku koji je predstavljao Angolu. Završili su sa snimanjem u Pakistanu.

Dizajnerica produkcije Kave Quinn je pomno istraživala lokacije i stvarna povijesna mjesta gdje su kasnije snimali, a imala je više slobode za privatne scene iza zatvorenih vrata koje nisu bile praćene medijima. Te scene uključuju  unutrašnjost palače i Khanovog apartmana. Quinn je imala fotografije Dianinog apartmana u Kensington palači, ali nije znala kako je točno izgledao kada je živjela tamo: „Pazili smo na detalje, ali smo si dopustili određenu slobodu.“

Diana Pricess of Wales Movie

Producentima je trebalo više vremena nego što su očekivali da pronađu lokaciju za Kensington palaču. Bili su ograničeni u tome na kojim lokacijama mogu snimati zbog kraljevske obitelji, te su bili jako zahvalni kad su im dopustili snimanje pred legendarnim vratima prave Kensington palače. Također su dobili dozvolu snimiti scene džogiranja u Kensington vrtovima. „Kraljevska obitelj je definitivno svjesna filma i dozvolila nam je da uđemo na takva mjesta, tako da se nadam da znaju da ih jako poštujemo, pogotovo Dianinu djecu, i da smo s poštovanjem i oprezno pristupili obrađivanju Dianine priče.“

Redatelj i producenti su htjeli u film uključiti ključne trenutke iz Dianinog života tijekom zadnje dvije godine njezinog života. „Očekujete određene scene u filmu o Diani. Najvažnije je bilo rekreirati ih tako da se publika prisjeti kako se osjećala dok se to događalo, pogotovo za ljude iz Velike Britanije,“ objasnio je Bernstein.

Hirschbiegel je odlično uspio prenijeti te scene koje su postale dijelom povijesti, poput kada Diana promatra Khana dok operira, hoda kroz minska polja u Angoli, grli stariju ženu kraj groba u Bosni, posjećuje žrtve pješačkih mina, odmara se na Dodijevom brodu, te njezin intervjua s Bashirom. Smatrao je također da je važno uključiti u film odnos Diane i medija: „Pokušao sam prenijeti tu atmosferu koju sam prvi put primijetio u dokumentarcima. Novinari se gurali i sa svih strana joj vičući postavljali pitanja, a fotografi su je salijetali kao jato insekata.“

Vjerojatno najvažnija scena u filmu je intervju s Bashirom. Watts je rekla: „Imala sam veći osjećaj slobode kod snimanja scena iza zatvorenih vrata u Kensingtonovoj palači, jer nitko ne zna točno što se tamo odvijalo. Važnija je interpretacija i iskrena gluma, a ne mimikrija. Ali što se tiče Bashirovog intervjua, trudite se što više držati onog što se događalo tijekom pravog intervjua, kako se Diana držala, kakav je imala pogled, kako je govorila.“

Diana Pricess of Wales Movie

Cijela filmska ekipa se složila da je u tome savršeno uspjela. Taj dan se činilo kao da je na setu bila sama Diana. „Bilo je teško razlikovati Naomin i Dianin glas s intervjua,“ rekli su producenti. „Bila je nevjerojatno dobra u toj sceni,“ dodao je Hirschbiegel. „Kao da smo gledali duha.“

SJEĆANJE NA O DIANU I NJEZINA OSTAVŠTINA

Film opisuje relativno nedavne događaje i Diana je još uvijek prisutna u sjećanju javnosti, pogotovo u Velikoj Britaniji. Nadalje, mnoge od osoba opisanih u filmu su još uvijek žive. „Bili smo jako oprezni kod adaptiranja ovih događaja za veliki ekran. Puno smo istraživali i potrudili se napraviti najbolji mogući film na temelju priče koju smo željeli ispričati,“ rekao je Bernstein.

Naomi Watts također ima osjećaj odgovornosti prema Dianinim sinovima: „Stalo mi je do toga kako će se oni osjećati. Sada su muškarci i razumiju da je njihova majka jedna od najpoznatijih žena našeg vremena i da će uvijek zanimati ljude.“ Glumica smatra kako je Dianina priča vrlo važan dio povijesti i priča koja se mora ispričati i koja bi na ovaj ili onaj način u jednom trenu bila ekranizirana.

„Mislim da svi imaju dobre uspomene o njoj zbog njezine tragične smrti. Svi se sjećamo žalosti javnosti i cvijeća ispred Kensingtonove palače. Bila je odlična majka i snažna i pametna žena koja je premostila jaz između kraljevske obitelji i javnosti. Nadamo se da će naša ljubavna priča postati još jedna od lijepih uspomena o princezi Diani,“ rekli su producenti.

„Mislimo da smo uspjeli napraviti film koji odlično rasvjetljuje zadnje dvije godine života ove svjetske ikone. Nadamo se da će publika naučiti nešto novo o njezinom životu. Ovo je prvi film o Diani i mislimo kako smo izabrali priču koja najviše odgovara ovom trenutku.“

Diana Pricess of Wales Movie

Redatelj se nada da će publika iz filma, kao što je uvijek slučaj s dobrim ljubavnim pričama, izvući nešto za sebe. „Dobra ljubavna priča uvijek potiče pitanja o tome što je zapravo ljubav? S kime sam u vezi? Što zapravo želim od života? Te priče su često tužne i tragične, ali nas mogu naučiti puno čemu i upravo to je ono čemu se nadam da će ovaj film postići,“ rekao je Hirschbiegel.

O FILMSKOJ EKIPI

OLIVER HIRSCHBIEGEL (redatelj) je poznat po svojem kritički hvaljenom i nagrađivanom filmu DOWNFALL, o posljednjih 12 dana vladavine Adolfa Hitlera, koji je bio nominiran za Oskara za najbolji film na stranom jeziku. Hirschbiegelovi filmovi su MEIN LETZTER FILM, THE INVASION, DAS EXPERIMENT i FIVE MINUTES OF HEAVEN. Također je režirao i producirao prve četiri epizode hit serije BORGIA, a za njemačku televiziju je režirao MÖRDERISCHE ENTSCHEIDUNG – UMSCHALTEN ERWUNSCHT, TATORT, KOMMISSAR REX, TRICKSER, TODFEINDE, EIN GANZE GEWÖHNLICHER JUDE i DAS URTEIL. Hirschbiegel je nakon studiranja na Umjetničkoj akademiji u Hamburgu privukao pažnju njemačkih vodećih televizijskih producenata prvim filmom koji je režirao 1986. U DAS GO! PROJEKT.

ROBERT BERNSTEIN (producent) je direktor i partner u Ecosse Films. Bernstein je producirao mnoge filmove poput WUTHERING HEIGHTS, THE DECOY BRIDE, hvaljeni NOWHERE BOY Matta Greenhalgha, BECOMING JANE, THE WATER HORSE i BRIDESHEAD REVISITED. Prije nego što je postao producent Bernsein je napisao scenarij za MRS. BROWN, a zatim bio izvršni producent filma CHARLOTTE GRAY. Bernstein je bio izvršni producent i nekoliko televizijskih serija poput vrlo uspješne BBC1 serije MONARCH OF THE GLEN, MY BOY JACK i HE KILLS COPPERS. Trenutno je izvršni producent filma FLEMING, drame o životu osobe koja je osmislila Jamesa Bonda.

DOUGLAS RAE (producent) je osnivač i izvršni direktor Ecosse Films i jedan od najaktivnijih britanskih producenata. Ecosse Films produkcijska kuća je dosada producirala 12 filmova i više od 300 sati za televizijske kanale poput BBC, ITV, Channel 4, Showtime, Starz Channel i WGBH. Douglasov prvi kino film MRS. BROWN je osvojio 12 velikih međunarodnih nagrada. Producirao je i filmove CHARLOTTE GRAY, BECOMING JANE, NOWHERE BOY i WUTHERING HEIGHTS, te bio izvršni producent serija THE AMBASSADOR, AN UNSUITABLE JOB FOR A WOMAN, MY BOY JACK i vrlo uspješne BBC1 drame MONARCH OF THE GLEN, te policijske drame LIFE OF CRIME. Douglas trenutno producira mini seriju o Ian Flemingu, tvorca Bonda, s Dominicom Cooperom za Sky Atlantic i BBC America, te televizijsku seriju MISTRESSES za ABC.

Diana Pricess of Wales Movie

STEPHEN JEFFREYS (scenarist) je međunarodno priznati kazališni pisac nagrađivanih predstava VALUED FRIENDS, THE CLINK i THE LIBERTINE. Jeffreys je također adaptirao THE LIBERTINE za film u kojem je 2005. je glumio Johnny Depp. Za kazalište je napisao i A JOVIAL CREW, A GOING CONCERN, HARD TIMES, I JUST STOPPED BY TO SEE THE MAN, LOST LAND, THE ART OF WAR i BUGLES AT THE GATES OF JALALABAD, dio GREAT GAMER niza predstava o Afganistanu kazališta Tricycle.

RAINER KLAUSMANN S.C.S (direktor fotografije) je švicarski scenarist, redatelj i direktor fotografije koji često surađuje s Hirschbiegelom i već je radio s njim na sedam filmova i televizijskih projekata, uključujući i DAS URTEIL, THE EXPERIMENT i DOWNFALL. Surađivao je s Eranom Riklisom na kritički hvaljenom LEMON TREE i  THE MISSION OF THE HUMAN RESOURCES MANAGER. Dobitnik je mnogih nagrada, uključujući i za THE BAADAR MEINHOF COMPLEX, a redovito radi i s redateljem Wernerom Hertzogom na filmovima poput CERRO TORRE, SCHREI AUS STEIN, LEKTONEN IN FINSTERNIS i FITZCARRALDO.

KAVE QUINN (dizajnerica produkcije) radi kao dizajnerica produkcije zadnjih 15 godina. Nedavno je radila na filmovima BORKEN i THE WOMAN IN BLACK, a upustila se u karijeru na filmu kad se upoznala s Dannyem Boylem i zajedno s direktorom fotografije Brianom Tufanom postala dio njegovog kreativnog tima za SHALLOW GRAVE, TRAINSPOTTING i A LIFE LESS ORDINARY. Radila je i na filmovima LAYER CAKE, INCENDIARY i HARRY BROWN.

JULIAN DAY (kostimograf) je jedan od najtalentiranijih britanskih kostimografa. Prije rada na DIANI, radio je na filmovima RUSH i DOM HEMINGWAY, SALMON FISHING IN THE YEMEN i THE BERBERIAN SOUND, te NOWHERE BOY, THE DISAPPEARANCE OF ALICE CREED, BRIGHTON ROCK i KICKS. Bio je kostimograf i televizijskih filmova PAGE EIGHT, POPPY SHAKESPEARE, DIS/CONNECTED i mini-serije DEMONS, te nekoliko poznatih britanskih televizijskih serija uključujući i BRITZ, HEX, MURDER CITY i WIRE IN THE BLOOD.

NORIKO WATANABE (vizažistica i stilistica za kosu) je osmislila neke od najupečatljivijih imidža suvremene kinematografije. Surađivala je s nekim od najvećih holivudskih zvijezda i redatelja na MEMOIRS OF A GEISHA, GREY, A TEAM, UNKOWN, GANGS OF NEW YORK, BIRTHDAY GIRL, ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND. Talentirana dizajnerica već dugo surađuje s poznatom redateljicom Jane Campion, a njihova suradnja je počela s filmom THE PIANO, i nastavila se s filmovima HOLY SMOKE, PORTRAIT OF A LADY, IN THE CUT. Radila je i s Robertom Redfordom na THE HORSE WHISPERER, Martinom Scorsesejem na GANGS OF NEW YORK i Quentinom Tarantinom na KILL BILL VOL.

HANS FUNCK (montažer) već godinama surađuje s Hirschbiegelom na mnogim filmskim projektima poput THE INVASION, DOWNFALL, FIVE MINUTES OF HEAVEN i THE EXPERIMENT. Radio je i na filmovima poput LUDWIG II, TIME YOU CHANGE, POPE JANE i BANDITS, te televizijskim filmovima THE OTHER CHILD, I NEVER TOLD YOU, LOST CITY RAIDERS, IRON JAWED ANGELS, DER TOURIST, OPERA BALL i uspješnoj njemačkoj televizijskoj seriji SEX AND MORE.

WILLIAM CONACHER (savjetnik za dijalekt) je radio s nekim od najtalentiranijih glumaca, pa tako i s Nicole Kidman za potrebe filma RAILWAY MAN i Kirstin Scott Thomas na filmu NOWHERE BOY, a nedavno je radio na filmu DESERT DANCER. Predavao je dikciju, dijalekte i fonetiku u različitim umjetničkim školama, te puno radio u kazalištu. Nedavno je radio na filmovima CLOUD ATLAS, PERFUME: THE STORY OF A MURDERERER, THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN, ONLY GOD FORGIVES. Dugo surađuje sa Stephenom Daldryjem s kojim je radio na njegovim filmovima THE READER, EXTREMEELY LOUD AND INCREDIBLY CLOSE i mjuziklu BILLY ELLIOT: THE MUSICAL.

Diana Pricess of Wales Movie

O GLUMCIMA

NAOMI WATTS (Diana) je 2013. bila nominirana za Oskara za svoj nastup u filmu THE IMPOSSIBLE, za koji je dobila brojne druge nagrade i nominacije. Watts je također bila nominirana za Oskara za svoju ulogu u 21 GRAMS za koju je osvojila mnoge nagrade. Uskoro ćemo je vidjeti u drami SUNLIGHT JR. i nestrpljivo očekivanom FILMU TWO MOTHERS. Imala je hvaljenu ulogu u MULHOLLAND DRIVEU Davida Lyncha i glumila u J.EDGAR, DREAMHOUSE, FAIRGAME, YOU WILL MEET A TALL DARK STRANGER, MOTHER AND CHILD, THE INTERNATIONAL, KING KONG, WE DON'T LIVE HERE ANYMORE koji je i producirala, I (HEART) HUCKABEES, FUNNY GAMES i mnogim drugima.

NAVEEN ANDREWS (Hasnat Kahn) se probio ulogom u hit seriji LOST J.J. Abramsa, aglumio je i u drugim televizijskim serijama, poput THE BUDDHA OF SUBURBIA. Nedavno je glumio u THE BRAVE ONE i GRINDHOUSE, a vidjeli smo ga i u THE ENGLISH PATIENT iz 1996. godine. Karijeru je započeo u Engleskoj, a danas živi u Los Angelesu.

Diana Pricess of Wales Movie

DOUGLAS HODGE (Paul Burrell) je četiri puta bio nominiran za Olivier nagradu kao glumac i redatelj. Postigao je veliki uspjeh s predstavama NO MAN'S LAND i THE CARETAKER, PERICLES, BLINDED BY THE SON i WINTER'S TALES, između ostalog. Za svoj debi na Broadwayu u LA CAGE AUX FOLLES osvojio je nagrade Tony, Drama Desk i Outer Critics Circle. Deset godina je usko surađivao s Haroldom Pinterom i glumio u mnogim njegovim predstavama poput BETRAYAL, MOONLIGHT, A KIND OF ALASKA, THE LOVER i THE COLLECTION. Uspješno je nastupao u televizijskim serijama i filmovima poput MIDDLEMARCH, SKINS, ONE NIGHT, UNFORGIVEN, THE UNINVITED, THE WHISTLEBLOWERS, MANSFIELD PARK, a vidjeli smo ga i u kino filmovima VANITY FAIR, ROBIN HOOD . Njegov sljedeći filmski projekt je SERENA.

GERALDINE JAMES (Oonagh Toffolo) je nagrađivana kazališna, filmska i televizijska glumica. Nedavno smo je mogli vidjeti u THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO, SHERLOCK HOLMES i nastavku SHERLOCK HOLMES: GAME OF SHADOWS, ALICE IN WONDERLAND, te MADE IN DAGENHAM. Geraldine James je četiri puta bila nominirana za svoju glumu u DUMMY, THE JEWEL IN THE CROWN, BAND OF GOLD i SINS, te nastupala u mnogim drugim televizijskim projektima, između ostalog i u UTOPIA, THE LAST ENEMY, THE HISTORY MAN. Imala je uloge u predstavama HAMLET, 12, THE SEAGULL, VICTORY, HE MERCHANT OF VENICE i mnogim drugima.

CHARLES EDWARDS (Patrick Jephson) je televizijski, filmski i kazališni glumac kojeg smo nedavno mogli vidjeti u popularnoj televizijskoj seriji DOWNTON ABBEY i predstavama THE KING'S SPEECH, MUCH ADO ABOUT NOTHING, TWELFHT NIGHT. Također je nastupao u filmovima BATMAN BEGINS, AN IDEAL HUSBAND i MUCH ADO ABOUT NOTHING Jeremyja Herrina. Na televiziji je između ostalog glumio u MISTRESSES, WALKING THE DEAD, RUMPOLE OF THE BAILEY i MIDSOMER MURDERS.

CAS ANVAR (Dodi Fayed) je imao preko 80 uloga na filmu i televiziji, a uskoro ćemo ga vidjeti u serijama AIR FORCE ONE IS DOWN i NCIS: LOS ANGELES. Anvar je glumio u filmovima SOURCE CODE, SHATTERED GLASS, THE TERMINAL, NEVERLAND, THE FACTORY, AGENT OF INFLUENCE i nedavno u nagrađivanom filmu ARGO. Na malim ekranima igrao je u zadnjoj sezoni serije LOST, te u LAST RESORT, 24, MAJOR CRIMES, IN PLAIN SIGHT, LEVERAGE, BOSTON LEGAL, N.C.I.S., THE UNIT, E-RING i MEDIUM. U Kanadi je glumio u hit seriji THE TOURNAMENT, seriji THE PHANTOM i SUPERSTORM. Uspješni je kazališni glumac i posudio je glas likovima u nekoliko vrlo poznatih igara.

JULIET STEVENSON CBE (Simone Simmons) se proslavila svojim ulogama u kino filmovima i na televiziji, ali je najpoznatija kao kazališna glumica. 1992. godine dobila je nagradu Olivier za glumu u predstavi DEATH AND MAIDEN. Nedavno je završila sa snimanjem filma THE LETTERS, a glumila je, između ostalog, i u filmovima TRULY, MADLY, DEEPLY, EMMA, BEND IT LIKE BECKHAM, BEING JULIA, INFAMOUS, itd. Stevenson smo vidjeli i u nekim od najboljih britanskih televizijskih serija poput THE HOUR, WHITE HEAT, THE ACCUSED, THE POLITICIAN'S WIFE i PERFORMANCE: A DOLL'S HOUS, te mnogim drugima. Nastupala je i u televizijskim filmovima kao što su THE SNOW QUEEN, VERDI, THE PACT, THE ROAD FROM COORAIN, te u mnogim kazališnim predstavama poput THE HERETIC, LES LIAISON DANGEREUSES, AS YOU LIKE IT. Članica je Royal Shakespeare Theater Company od ranih 1980-tih godina.

Kategorija: 
Film

Objavljeno: 20.09.2013.