Flight - Let

Paramount Pictures predstavlja dramatični triler Let s Denzelom Washingtonom u ulozi kapetana Whitakera, iskusnog pilota koji čudom uspije spustiti zrakoplov nakon mehaničkog kvara nastalog tijekom leta spasivši gotovo sve putnike. Isprva je slavljen kao heroj, no uskoro se postavljaju neka pitanja vezano za pilotovu krivnju i događaje koji se odvijali za vrijeme leta. Let je prva suradnja oskarovaca Denzela Washingtona i Roberta Zemeckisa.

Flight - Let

Sadržaj
U rano jesensko jutro let SouthJet 227 polijeće iz Orlanda u Floridi za Atlantu. Kapetan Whip Whitaker je za kormilom putničkog mlažnjaka Jackson-Ridgefield 88, a uz njega je mladi revni kopilot i prvi časnik Ken Evans, koji je ujedno i njegova čista suprotnost. Ubrzo ulijeću u oluju i neočekivano jaku turbulenciju. Whip uspijeva izvući zrakoplov na nekonvencionalan način na olakšanje 96 putnika i šest članova posade, no pravi problemi tek slijede. Dolazi do niza neobjašnjivih mehaničkih kvarova i zrakoplov ponire naizgled izvan kontrole pilota. Whip odlučuje da je jedini način održavanja visine manevar potpunog okretanja zrakoplova, nakon čega će ga moći ispraviti i probati sletjeti. Na tlu ugleda čistinu pored crkve i s brzinom od 140 milja na sat izvodi manevar i uspijeva prizemljiti zrakoplov. Šest osoba izgubit će život, no većina je spašena. Mediji ga slave kao heroja, no ubrzo se postavljaju neka pitanja, budući da uzrok kvara nije jasan. Whip je uvjeren da nitko ne bi preživio da je bilo tko drugi upravljao zrakoplovom, no ne može spriječiti istragu koja traje dok se pilot bori s vlastitim demonima. Siguran je da je spasio putnike, a jednako je siguran i u to da njegovi osobni problemi nisu imali veze s nesrećom. Slučaja se primaju njegov prijatelj Charlie Anderson i odvjetnik Hugh Lang, a blizu je i njegov dobar prijatelj Harling Mays. Ubrzo će upoznati i srodnu dušu Nicole, a izgubljena fotografkinja i ovisnica o drogama možda je baš ono što mu treba, mada Whip zapravo ne zna što bi to točno bilo. Let je dramatična priča o čudesnom junačkom pothvatu jednog čovjeka koji će braneći se od optužbi otkriti čast i vrlinu.

Flight - Let

Kako je nastao Let
 Scenarist i bivši glumac John Gatins 1999. bio je tehnički savjetnik tijekom snimanja jednog ratnog filma i družeći se s mornaričkim pilotima slušao nevjerojatne priče o tome kako su se morali snalaziti da bi sletjeli na nosače u uzburkanom moru. To je probudilo njegovu maštu, budući je istovremeno osjećao veliku  fascinaciju letenjem, ali i strah. Tako je počela dvanaestogodišnja priča iz koje je nastao film Let. Film primarno istražuje pilotovu nemogućnost da bude iskren prema samome sebi. On je stručnjak u poricanju čak i kad propada. Gatins film opisuje kao karakternu studiju osobe koja se bori s vlastitim demonima. Za potrebe filma istraživao je detalje stvarnih nesreća, a čudesno slijetanje na rijeku Hudson koje je izveo pilot Sully Sullenberger neće se dogoditi još deset godina.

Uz pomoć Odbora za nacionalnu sigurnost u transportu i razgovora s pilotima Gatins je sastavio nacrt scenarija od 35 stranica iz kojeg će nastati film. „Dio mog osobnog života isprepliće se s scenarijem, jer sam preispitivao vlastite demone i kako ih mogu povezati s likom u čijem se životu dogodilo nešto ovako veliko”, priznaje Gatins. Objašnjava da je dio Whipove ovisnosti i laganje samome sebi i čuvanje tajni drugih ljudi. Ključan trenutak nastupa kad po riječima scenarista: „Teret laži postane prevelik i on mora donijeti odluku.” Kad je završio nacrt scenarija dao ga je Walteru Parkesu i Laurie MacDonlad iz DreamWorksa i odmah ih zaintrigirao. MacDonald komentira: „Oduševio nas je potencijal materijala. Ima složene moralno kompromitirane likove i atmosferu trilera iz sudnice, a kako radnja napreduje vidite da bi Whipova pobjeda bila njegov poraz.“ Parkes dodaje: „Svidjela mi se ideja da skoro da navijate da se glavnom liku dogode loše stvari kako bi počelo njegovo spasenje. Nikad nisam vidio tako ispričanu priču.” Scenarij je nastao 2007., a 2009. Denzel je pristao glumiti u filmu, pa je preostalo naći redatelja. Kad je producent Jack Rapke pročitao scenarij, mislio je da bi Robert Zemeckis mogao biti zainteresiran. Zemeckis se filmom vratio live-action snimanju: „Privukla me kompleksnost likova – svi su nijansirani. Nema tipične podjele na dobre i loše, svi imaju svoje traume i to pokreće radnju”, objašnjava Zemeckis. „Druga zanimljivost je neizvjesnost što će tko napraviti i kako će reagirati. Nema bombe koja otkucava ni meteora koji juri prema nama, već napetost leži u neznanju kako će tko reagirati, a rijetko naiđete na scenarij te dubine i složenosti. Htio sam vidjeti što će biti s Whipom.” Producent Steve Starkey, redateljev dugogodišnji suradnik, dijeli i objašnjava redateljevo oduševljenje: „Zemeckis je i sam pilot i inherentno shvaća zahtjeve profesije i jako je želio pokazati realnost i uvjerljivo prikazati scene u zrakoplovu.

No nesreća je samo uvod u pravu priču o nastojanju čovjeka postati iskren prema samome sebi.“ Zemeckis je film snimao sekvencijalno kako bi se izvedbe „organski“ razvijale, a filmaši i glumci mogli razvijati i produbljivati likove kronološki. John Gatins je tijekom cijelog snimanja bio na setu kako bi davao savjete i ažurirao scenarij kako su uviđali nove detalje. Ono što se nije mijenjalo je Whip – antijunak.
„Mislim da je svatko šokiran kad vidi scene na početku filma kad se Whip prepušta svim mogućim porocima, a zatim se pretvara u pouzdanog pilota čim uđe kroz vrata zrakoplova. To je šok i nešto neočekivano, a Bob je to sjajno snimio“, kaže Starkey. Gatins komentira: „Whip se doveo u nezavidan položaj, a sada je napravio junačko djelo i stekao pravo da upravlja svojom sudbinom. Meni se to svelo na pitanje vrijednosti življenja poštenog života. Htio sam pozvati gledatelja u Whipov svijet, pred sud javnosti, promatrati ga u borbi sa svim tim događajima. Kako ga procjenjivati? Prema junačkom pothvatu ili osobnim demonima?“

Flight - Let

Manifest leta – Postava
Whipa Whitakera glumi Denzel Washington. Nakon čudesnog slijetanja Whipa slave kao heroja, no njegov život je pun suprotnosti, poroka i loših prosudbi. Washington je glumio detektive, policajce, odvjetnike, zapovjednike nuklearnih podmornica, itd., a sad ga gledamo kao pilota. Zemeckis o Denzelu: „Bio je užitak promatrati Denzela. Ne možete vjerovati što vidite dok glumi. Njegov genij je u onome što zovem 'gluma iza pogleda'. U scenama jednostavno osjećate taj Whipov očaj i to oduzima dah. On je jedan od najvećih. Bilo je kao san raditi s njime ovu ulogu.” Washington je odmah po čitanju znao da lik Whipa Whitakera ima sve. John Gatins se prisjeća kako mu je glumac s poznatim osmjehom koji svi znamo rekao: „Znaš, ovo je opaki materijal.“ Zanimala ga je i Gatinsova osobna veza s filmom. „Čim smo sjeli razgovarati toga se dotakao, jer on je glumac koji mora znati sve. Ima proces koji ga je odmah doveo do ishodišta – mene – i rekao mi je 'Ispričaj mi tu priču. Znam da si istražio sve moguće padove aviona, ali zanima me tvoja osobna priča, kako si došao do ovoga i kako stojiš kad je u pitanju tvoj demon', i otvoreno smo razgovarali. Bio je sjajan.“ Washington je scenarij pročitao daleko prije Zemeckisa, a posebno se oduševio saznavši tko će režirati film: 
„Smatrao sam da je izbor idealan i tada je za mene sve stvarno počelo.“ Starkey je vrlo rano upitao Denzela kako da mu pomogne u pripremi za ulogu. Glumac je htio shvatiti kako je biti pilot i raditi s instruktorom letenja, te je proveo dosta sati u simulatoru i trenirajući. Posebno mu je važno bilo da piloti znaju da se film ne radi o napadu na njih: „Htio sam da znaju da je ovo film o ovisnosti, a ne o pilotima. Lik je mogao i raditi u pošti, no zanimanje je naglasilo dramatičnost situacije. No taj čovjek je mogao raditi bilo gdje, jer ovisnost i poricanje su isti, a nadam se i put oporavka. Biti pilot je napet posao, velike odgovornosti i pritiska. Biti pilot je i fizički zahtjevno, a vrijeme provodite sami u hotelima sa strancima, a članovi posade vam postaju obitelj. Unatoč tome, u središtu priče je isto tako mogao biti bilo tko u mračnoj sobi hotela koga proganjaju demoni,” Washington napominje. Washington, Zemeckis i Gatins proveli su sate diskutirajući, analizirajući i internalizirajući scenarij. Tijekom tih razgovora Washington je počeo shvaćati Whipa: „John Gatins i Bob Zemeckis potpuno su shvaćali Whipa … tu i tamo takva suradnja stvarno uspije. Isti ti ljudi mogu raditi na nekom drugom sjajnom scenariju i ne uspjeti. Mislim da je Bob napravio sjajan film, a ja sam bio dio procesa. Nema magičnog recepta, jednostavno sam puno uspio shvatiti sjedeći u sobi s Bobom i Johnom radeći na scenariju“, objašnjava Washington. Producent Walter Parkes dodaje da je dio Zemeckisova dara sposobnost usmjeravanja tehničkog i ljudskog aspekta kreativnog procesa. Whip na neki način cijelo vrijeme „glumi“. Washington odlično prikazuje pilotovu sposobnost zavaravanja ljudi oko sebe i sebe samoga, kroz samouvjereni šarm i male, ali bitne detalje. Nakon nesreće Whip se oporavlja u bolnici, no njegove ozljede, ili nedostatak istih, pomažu mu vidjeti nešto dublje u sebi.

Flight - Let

Britanska glumica Kelly Reilly glumi Nicole Maggen, lijepu, ali problematičnu ženu koja se bori s vlastitom ovisnošću i dotiče samo dno, koju Whip slučajno upoznaje u bolnici. „To što smo našli Kelly jedna je od onih sjajnih holivudskih priča. Znala je da okupljam postavu, a taman je bila u Teksasu na odmoru. Snimila se i poslala snimku našem direktoru castinga.  Kad sam vidio snimku rekao sam: „Sjajno! Pozovite ju!“ Zemeckis nastavlja: „Znao sam je iz filmova o Sherlocku Holmesu, ali kako je engleska glumica nismo se odmah sjetili. Morao sam ju upoznati, a jednom kad je izvela scenu s Denzelom kemija je bila očita. Svi smo to osjetili, i Denzel. Nismo ni radili pokusno snimanje, jer je odmah utjelovila Nicolinu ranjivost i smirenu odlučnost.“

„Kelly nas je sve zadivila,” oduševljen je Starkey, „zapanjila nas je izvedbom.” Parkes: „Nicole se čini kao Whipova slamka spasa. On misli da iako ne može kontrolirati svoj život, može spasiti njen.  Ono što iznenađuje njega i publiku je iskrenost koju je Kelly pružila u ulozi – ona odbija potonuti s njime i odreći se vlastitog preživljavanja.“

Glumica komentira: „Scenarij me zaokupljao tjednima i odjednom eto me u L.A. da upoznam Boba. Bila sam nervozna, jer sam znala da sam u sobi punoj ljudi s kojima bih htjela raditi, jer su tako stručni, iskreni i inteligentni u pogledu filma i likova. Jako su me lijepo primili i nakon sastanka sam pomislila da je i sam sastanak bio užitak, a posao bi bio bonus. I onda su me angažirali!“ Glumica je prvi put snimala u Americi i glumila Amerikanku i jako je radila na naglasku, mada su je druge stvari privukle. Bila je to priča o oporavku i iskupljenju.

Flight - Let

„Ovo je i priča o ljudima koje ponekad trebate u životu i kako vas oni mogu promijeniti. Nicole se pokušava mijenjati, no njome vlada ovisnost. Ona je sama i slomljena, a Whip ju na neki način spašava. Na putu oporavka ona pokušava pomoći Whipu, no on je i dalje u poricanju. Polako se ogledalo okreće prema njemu”, Reilly objašnjava.
O radu s Denzelom Reilly kaže: „Bilo je to kao da ste u ringu s prvakom u teškoj kategoriji. On je jako karakteran, briljantan i dirljiv. Jako me dirnuo u svakoj sceni iskrenošću i intenzitetom. Osjećate poniznost pred tolikom iskrenošću i kad netko bez zadrške kreće na tako ružno putovanje.” Reilly je pomagao Mitchell Riley, ulični umjetnik i bivši ovisnik iz Atlante. Objašnjavao joj je učinke i osjećaj kod ubrizgavanja heroina i upoznao ju s načinima korištenja šprica i žlice, a glumici je najviše pomoglo čuti priču o njegovoj ovisnosti i putu ka oporavku.
U filmu glumi i poznati glumac Don Cheadle u ulozi odvjetnika Hugha Langa: „Istraga pokaže da je Whitaker prije leta uzimao narkotike i da je bio pod utjecajem alkohola. To je vidljivo iz toksikološkog nalaza, a ja moram naći način da ga spasim, održim kompaniju solventnom i zaštitim sve uključene.“ Njih dvojica se baš i ne slažu i među njima vlada napetost. „Denzel i ja smo odnos vidjeli na način da se Whipu ne sviđa Hugh, ali on je tu da ga spasi, a iz očitih razloga Hughu se ne sviđa Whip. Tu vidite dubinu Whipove karakterizacije. Ne može podnijeti da je došao u poziciju da mu treba netko kao Hugh, ne zna kako se tu zatekao i pa se iskaljuje, ali Hugh mu unatoč tome treba da ga spasi od zatvora. To je složen i sjajno osmišljen odnos,” kaže Zemeckis. Cheadle napominje i da je Whip često neugodan, posebno prema Langu i odaje priznanje Washingtonu na spremnosti istražiti mračnu i neugodnu stranu Whipa Whitakera. U filmu glumi i John Goodman, koji je s Denzelom snimao triler iz 1998. Fallen. Glumi Harlinga Maysa, Whipovog živopisnog najboljeg prijatelja koji je tu u najtežim trenucima. Gatins  ga opisuje: „Unatoč činjenici da prodaje drogu i živi na rubu društva, on je njegov najbolji prijatelj, koji je prema njemu nevjerojatno iskren i voli ga. Na njega se Whip uvijek može osloniti.“ Njihovo prijateljstvo je pravo, ali i tu je i međuovisnost. Harling doista brine za Whipa, ali ih i obojicu drži na putu ovisnosti i poricanja.“
Kanadski glumac Bruce Greenwood glumi Whipovog starog prijatelja Charlieja Andersona – bivšeg vojnog i komercijalnog pilota koji Whipa poznaje iz Mornarice, a koji je sada njegov predstavnik u istrazi. Glumci su zajedno glumili u trileru Deja Vu.
Greenwood kaže da Charlieja i sindikat ne zanima toliko njegov status heroja, koliko spas radnih mjesta: „To je moralno-etički skliski teren. Ili će zaštititi nekoga tko je napravio nešto jako pogrešno, ali i spasiti kompaniju i dvije tisuće ljudi od nezaposlenosti ili žrtvovati ovog čovjeka i pustiti ga da se bori sa svojim demonima. To je nezgodno.“
Zemeckis kaže da je Charlie „obični čovjek“ u filmu: „On predstavlja istinu i pravdu, ali svi oko njega su jači. Želi pomoći prijatelju kojeg poznaje iz mladosti i on doista shvaća da je Whip letio u neispravnom zrakoplovu i uspio spasiti živote.“ Gatins dodaje da je Greenwoodov lik spona između mladog i sadašnjeg Whipa. 

Flight - Let

Priprema za polijetanje
Snimanje filma zahtijevalo je suradnju tehničkih savjetnika, koji su pomagali u kreiranju scena koje će biti uvjerljive ne samo običnom gledatelju, već i osobama upoznatima sa svijetom komercijalnog zrakoplovstva i stvarnošću ovisnosti. Starkey objašnjava: „Imali smo pilota koji nas je savjetovao u mehanici letenja i vremenskom slijedu događaja, NTSB tehničkog savjetnika koji se pobrinuo da istraga bude onakva kakva obično jest, te savjetnike iz svih ostalih područja kojih smo se dotakli.” Jedan od glavnih savjetnika za letenje koji je pomagao glumcima bio je Larry Goodrich, bivši vojni i civilni pilot iz Atlante. Washington i Geraghty završili su trening u simulatoru letenja u centru za obuku pilota u međunarodnoj zračnoj luci Hartsfield-Jackson. Uz to prošli su i programsku simulaciju leta SouthJet 227 prateći sekvencu kakva je i u filmu.
Osim toga, glumice Tamara Tunie i Nadine Velazquez, koje glume stjuardese, završile su nekoliko tečajeva na modernoj akademiji za obuku posade zrakoplova, kako bi naučile osnovne procedure i prošle simulaciju pada.
Dizajner produkcije Nelson Coates i njegov tim zaslužni su za vizualni koncept filma.  Coatesa je scenarij odmah oduševio – a pročitao ga je tijekom leta: „To možda i nije bilo najbolje mjesto za čitanje scenarija o padu aviona i istrazi“, prisjeća se. Odmah mu je bio jasan izazov samog prikaza leta i pada, ali bilo je tu nešto još zahtjevnije: „Teži zadatak bio je stvoriti i prikazati tko je zapravo Whip Whitaker i dočarati okolinu i realnost da izgleda kao dobro uhodana bezvremenska svakodnevica.”  Coates napominje da se estetika koja okružuje Whipa i Nicole doslovno raspadala, baš kao i njihovi životi. „Osim aerodroma i aviona, nema puno toga lijepoga i privlačnoga u filmu. Zidovi se gule i raspadaju baš kako se u određenim trenucima dešava i s ljudskim životima i karakterom. Coastes je želio na taj način prikazati životno putovanje Whipa i Nicole.  Dodaje: „Bilo da su to fotografije u sobi ili boje zidova, sve je bilo pomno smišljeno. Imali smo samo kratko vrijeme da pokažemo njihovu povijest.“

Flight - Let

Vizualni pristup: snimanje
Direktor fotografije imao je zadatak uspješno spojiti scene pada aviona  i intimnu studiju karaktera likova i njihovu osobnu dramu.  Don Burgess je s Robertom Zemeckisom radio  na svim njegovim live-action filmovima, uključujući Forrest Gump. Za Zemeckisa ima samo pohvale: „On je doista jedan od najboljih redatelja današnjice.“ Budžet je bio skromniji nego na prošlim filmovima koje su radili, a to je bilo istovremeno izazovno i oslobađajuće. Burgess se prisjeća: „Bob i ja imali smo ubrzane pripreme i vrlo tijesan raspored. Svaki dan morali smo u hodu rješavati sve logističke probleme kompliciranih scena, raspoloživosti glumaca, konstrukcije seta i nastojati snimati u kontinuitetu.“  Kako bi naglasili scene u kojima su likovi pod utjecajem opojnih sredstava, Zemeckis i Burgess koristili su “lebdeću” kameru, tj. Steadicam. Ostatak je snimljen na uobičajeni način. Kako je nedavno počeo koristiti digitalne kamere, Burgess je za pojedine scene izabrao RED EPIC zbog malih dimenzija, što je bilo posebno praktično za scene u kokpitu zrakoplova.

Flight - Let

Turbulencija na letu SouthJet 227
Na početku filma je napeta scena leta tijekom koje pratimo kapetana Whipa Whitakera  dok s uspjehom upravlja zrakoplovom koji ima velike poteškoće u letu. Problemi počinju jakom turbulencijom i nastavljaju se nizom mehaničkih kvarova.  Ubrzo po izlasku iz oluje, putnički zrakoplov JR-88 (izmišljeni model) neobjašnjivo gubi hidrauliku i kontrolu upravljanja i počinje nekontrolirano ponirati. Whitaker se mora osloniti na iskustvo, intuiciju, znanje i vještine kako bi izveo manevar koji ih može spasiti. Gatins kaže da je slijed događaja inspiriran stvarnom nesrećom na koju je naišao tijekom istraživanja: „Jedan pilot me uputio na nesreću u kojoj je puklo krilo repa aviona i ostalo u položaju koji je okrenuo nos aviona prema dolje. Sve su pokušali  kako bi izravnali avion, a u jednom trenutku su ga okrenuli i vozili naglavačke. Znali su da je to jedini spas. Letjeti stabilno u invertnom položaju i onda okrenuti avion i pokušati sletjeti. Upravo to Whipu uspijeva u filmu.” Coates i Zemeckis mjesecima su razvijali sve od logotipa zrakoplovne kompanije do modela aviona i svega ostalog, a rezultat je spoj nekoliko postojećih modela iz kojih je nastao SouthJet.  Coates objašnjava: „Htjeli smo da izgleda poznato, a opet zbog osjetljive naravi stvari morali smo izmisliti proizvođača i kompaniju.“Dijelovi aviona izgrađeni su na platformama i pokretnim kranovima u  kompleksu EUE/Screen Gems u Atlanti. U brojnim sekvencama avion je bio smješten na zračnim madracima kojima je simulirana trešnja i turbulencija, a svaki madrac bio je na oprugama koje su omogućavale kretanje u svim smjerovima. Za scenu izvrtanja zrakoplova korištena je cirkularna platforma, koja omogućava zakretanje od 360 stupnjeva.  Posebno izgrađena čelična platforma morala je biti dovoljno jaka da drži 5215 kg težak dio aviona s putnicima. Budući da platforma nije mogla držati cijeli avion s putnicima, snimani su segmenti, s 25 putnika po segmentu, a zatim je prizor unutrašnjosti spojen pomoću vizualnih efekata. Supervizor efekata i njegov tim morali su izgraditi platforme koje mogu držati zrakoplov - kabina koja je dio modela MD-80 teži 3538 kg, a tu je i težina putnika. Kod snimanja scena invertnog letenja putnici – većinom kaskaderi – puno su puta okrenuti naglavačke u trajanju od po dvije minute. Charlie Croughwell, koordinator kaskadera, uspoređuje to s vožnjom u lunaparku.  Objašnjava: „Trebali smo ljude koji mogu izdržati vožnju nalik onu u lunaparku osam sati dnevno, mogu biti naglavce čitav dan i učiniti scenu uzbudljivom.”  Bio je izazov i učiniti da kaskaderi izgledaju kao skupina običnih putnika na redovnom letu za Atlantu. Denzel Washington je sam sudjelovao u snimanju invertnog letenja. Croughwell o glumcu: „Denzel je sjajan – sam je želio snimati sve scene. Ne želi da netko drugi odrađuje njegove scene i super je da tome pristupa na taj način. Naravno da se radilo o nečemu previše opasnom da bismo našli kompromis, ali sjajan je u tom pogledu.” Kako bi bio siguran da će „putnici“ moći izdržati snimanje, Croughwell je s timom proveo višednevno testiranje: „Testirali smo ljude da vidimo koliko je moguće izdržati u tom položaju, a da je sigurno i da vidimo koji su efekti. Sva krv ode vam u glavu, a nakon sjedenja u avionu osam sati tu je niz problema s cirkulacijom, pa smo se morali time pozabaviti. Ljudi su bili naglavačke, a držali su ih pojasevi. Savjetnici za sigurnost rekli su da smiju tako provesti minutu, pa bismo sve snimili u minutu i onda opet sve okrenuti natrag. Zatim bismo ponovili isto, jer nismo htjeli riskirati.“

Flight - Let

Prometni krug: Lokacije
Najzahtjevnija lokacija bila je mjesto prinudnog prizemljenja leta SouthJet 227. Filmaši su lokaciju našli na privatnom imanju Green Valley Farms pored autoceste 278 u gradu Covingtonu, a Nelson Coates je s timom konstruirao set.  Coates napominje da je Atlanta tako razvijena da nema baš mjesta u blizini gdje bi se tako moglo sletjeti dvije milje od zračne luke: „Morali smo tražiti dalje.“ Na polju je izgrađena i pentekostna crkva u gotičkom stilu čiji toranj avion sruši pri padu. Druga ruralna lokacija je Whitaker Farm, imanje koje je Whip Whitaker naslijedio od oca gdje je vodio Whitaker Crop Dusting Company. To je snimano na privatnom imanju Hall's Flying Ranch koje pokriva 250 jutara zemlje u ruralnom području pored gradića Hampton u državi Georgia, 35 milja od Atlante. Coates kaže da je Whip Whitakerova povijest utjecala na izbor lokacije: „Od samog početka Bob je smatrao da je Whipov otac trebao biti jedan od prvih pilota Afroameričkog porijekla, tzv. Tuskegee Airmen, koji bi se nakon rata bavio zaprašivanjem usjeva pored Atlante. Zato nam je trebala odgovarajuća farma.” U skladu s redateljevom željom za autentičnošću, bolničke scene snimane su u najstarijoj bolnici u Atlanti, na bivšem odjelu intenzivne njege u St. Joseph’s Hospital.
Zemeckis na kraju zaključuje: „Moje razmišljanje je sljedeće: ima jedan divan citat Francoisa Truffauta s kojim se slažem … on je rekao da je uspješan film onaj koji savršeno spaja istinu i spektakl. Kad god naiđem na scenarij koji ima to dvoje, to su filmovi kojima naginjem, a mislim da je Let upravo takav film. To je priča o nadi i iskupljenju upakirana u dramatični i napeti spektakl. Za mene to je poanta filma.“

Flight - Let

O POSTAVI
Dvostruki oskarovac  DENZEL WASHINGTON (Whip Whitaker) oduvijek traži nove izazove prihvaćajući različite uloge. Od uloge Tripa, ogorčenog odbjeglog roba u filmu Glory, do borca za slobodu Stevena Bikoa u Cry Freedom i pokvarenog detektiva Alonza u filmu Training Day, uloga za koju je zaradio najveće pohvale, Washington nas je uvijek oduševio i zabavio. Nedavno smo ga gledali u trileru Safe House, Daniela Espinose i filmu Unstoppable, akcijskom trileru koji ga je ponovo spojio s Tonyjem Scottom. U 2010. nastupao je i na Broadwayu uz Violu Davis u predstavi Fences i osvojio svoju prvu nagradu Tony. Od filmova iz posljednjih nekoliko godina tu su Warner Brosov postapokaliptični The Book of Eli, remake filma iz 1974. The Taking of Pelham 1 2 3 kompanije Columbia Pictures, The Great Debaters, koji je i režirao, Ridley Scottov American Gangster, Spike Leejev Inside Man i Déjà Vu Tonyja Scotta.  U 2005. Washington je glumio Marcusa Brutusa u predstavi Julius Caesar, a 2004. s redateljem Tonyjem Scottom snimio je Man on Fire, a iste godine glumi u modernoj inačici filma The Manchurian Candidate kompanije Paramount Pictures.  Prije toga snimio je film Out Of Time, redatelja Carla Franklina, a 2002. snimio je redateljski prvijenac Antwone Fisher temeljen na istinitoj priči, koji je kritika pozdravila te je nagrađen nagradom Stanley Kramer koju dodjeljuje PGA, i nagradom NAACP za Izvanredan igrani film i Izvanrednu sporednu ulogu, a iste godine glumi u filmu John Q i osvaja nagradu NAACP Image za Izvanrednu glavnu ulogu. U 2000. glumi u Jerry Bruckheimerovom hitu Remember the Titans, a ranije iste godine glumi boksača optuženog za ubojstvo u filmu The Hurricane, osvojivši Zlatni globus i četvrtu nominaciju za Oscar.  Godine 1999. glumi u Universalovom The Bone Collector s Angelinom Jolie, a 1998. u trileru Fallen Grega Hoblita i Spike Leejevom He Got Game kompanije Touchstone (Disney). Neki od ostalih filmova iz tog razdoblja su mu The Siege, vojnička drama Courage Under Fire, The Preacher's Wife, Crimson Tide, Virtuosity, Devil in a Blue Dress i monumentalni film Malcolm X, koji je Denzelu za ulogu karizmatičnog vođe donio brojna priznanja i nominaciju za Oscar.   
U 2000. producira dokumentarac za HBO Half Past Autumn: The Life and Works of Gordon Parks, koji je nominiran za dva Emmyja, a bio je i izvršni producent dokumentarca Hank Aaron: Chasing The Dream nominiranog za istu nagradu.  Rođen u  Mt. Vernonu (New York), Washington se vidio u medicini tijekom studija na sveučilištu Fordham, ali ubrzo se zarazio glumom i  kad se s odmora vratio na studij potražio je profesora glume Robinsona Stonea. Nakon diplome primljen je u San Francisco, na prestižni American Conservatory Theater i ubrzo počeo kazališnu karijeru s Joseph Pappovim Shakespeare in the Park, a u slijedio je niz off-Broadway produkcija uključujući Ceremonies in Dark Old Men, When The Chickens Came Home to Roost, One Tiger to a Hill, Man and Superman, Othello i A Soldier's Play, koji mu je donio nagradu Obie.  Washingtonovi skori angažmani na Broadwayu bili su u predstavama Checkmates i Richard III, a Hollywood ga je otkrio1979. u televizijskom filmu Flesh and Blood, mada mu je nagrađivana izvedba na kazališnim daskama u komadu A Soldier's Play donijela pažnju producenata kuće NBC i uloge u seriji St. Elsewhere u kojoj glumi Dr. Phillipa Chandlera.  Prvu nominaciju za Oscara zaradio je Richard Attenboroughovim filmom Cry Freedomm, a neke od uloga koje su uslijedile bile su u filmovima For Queen and Country, The Mighty Quinn, Heart Condition, Glory (Oscar za sporednu ulogu), Mo' Better Blues, Ricochet, and Mississippi Masala, Much Ado About Nothing, Philadelphia i The Pelican Brief.

Flight - Let

Otkad su ga Los Angeles Film Critics proglasili najboljim sporednim glumcem za ulogu uz Denzela Washingtona u Devil in a Blue Dress, DON CHEADLE (Hugh Lang) niže sjajne uloge na platnu i ekranu. Nedavno je završio snimanje televizijske emisije House of Lies, koja je u siječnju 2012. prikazana na kanalu Showtime, a producirao je film The Guard premijerno prikazan 2011. na festivalu Sundance koji je nedavno izdala kompanija Sony Pictures Classics, u kojem i glumi uz Brendana Gleesona.  Gledali smo ga u filmovima Iron Man 2 i Brooklyn’s Finest, a uskoro će glumiti u filmu o legendi jazza Milesu Davisu i filmu Iron Man 3. Glumac je i Ambasador programa zaštite okoliša UN-a, a zajedno s Johnom Prendergastom snimio je The Enough Moment i Not on Our Watch, u kojima pokazuje korake koje poduzimaju građani diljem svijeta u borbi protiv  genocida, silovanja i vojačenja djece u Africi.  Producirao je i dokumentarni film Darfur Now o genocidu u Sudanu. Cheadle je 2008. glumio u filmu Traitor, internacionalnom trileru koji je i producirao, a neki od ostalih naslova u kojima je glumio su Talk to Me, Crash (koji je i producirao; Oscar za najbolji film), Hotel Rwanda, Ocean’s Eleven, Ocean’s Twelve, Ocean’s Thirteen, Reign Over Me, Traffic, Out of Sight, Boogie Nights, Bulworth, Swordfish, Mission to Mars, Rosewood, Family Man, Manic i Things Behind the Sun.  Dobitnik je Zlatnog globusa za portret Sammyja Davisa Juniora u seriji The Rat Pack kuće HBO i za istu ulogu nominiran za nagradu Emmy za najbolju sporednu mušku ulogu. Iste je godine zaradio nominaciju za Emmy za glavnu ulogu u adaptaciji slavnog bestselera A Lesson Before Dying Ernesta J. Gainesa za HBO u kojoj je glumio s Cicely Tyson i Mekhijem Phiferom. Dvije je godine glumio odvjetnika Johna Littletona u hvaljenoj seriji Picket Fences, a mogli smo ga gledati i u serijama ER i The Golden Palace. Cheadle je i uspješni kazališni glumac, a neke od predstava u kojima je glumio su Pulitzerom nagrađena predstava Top Dog Underdog (New York’s Public Theatre), Leon, Lena and Lenz, The Grapes of Wrath, Liquid Skin, Cymbeline, ‘Tis a Pity She’s a Whore i Blood Knot. Diplomirao je na Kalifornijskom institutu za umjetnost (“CAL ARTS”). U sve to, Cheadle ima i nominaciju za Grammy iz 2004. za najbolji narativni album za Walter Mosleyev roman Fear Itself.

Flight - Let

KELLY REILLY (Nicole Maggen) nedavno je glumila Mary Morstan/MaryWatson u hitu Sherlock Holmes i nastavku Sherlock Holmes: A Game of Shadows, a prije toga ostvarila je hvaljenu ulogu u Stephen Frearsovom filmu iz 2005. Mrs. Henderson Presents, osvojivši nagrade London Film Critics Circle i Empire za najbolju novu glumicu i nominaciju za British Independent Film Award za najbolju sporednu žensku ulogu. Nominaciju za British Independent Film Award za najbolju glavnu žensku ulogu osvojila je filmom Eden Lake, a glumila je i u međunarodno uspješnom francuskom filmu L'Auberge Espagnole i nastavku Russian Dolls (“Les Poupees Russes") zaradivši nominaciju za nagradu Cesar. Novije uloge ostvarila je u nezavisnom filmu Me and Orson Welles i trileru Triage, a neki od ostalih filmova su joj Last Orders, The Libertine, Pride & Prejudice, Meant to Be, Ti presento un amico, 1320 i Edwin Boyd. Reilly je najmlađa glumica u povijesti s dvije nominacije za nagradu Olivier za najbolju glumicu koje je zaradila 2004. ulogom u kazališnom komadu After Miss Julie i kao Desdemona u predstavi Othello.

JOHN GOODMAN (Harling Mays) 1975. je napustio St. Louis i krenuo u New York s diplomom iz fine umjetnosti i tisuću dolara koje mu je posudio brat sa snom da postane glumac i u tome je doista uspio. Trenutno glumi u četvrtoj sezoni serije kuće DirecTV Damages te se pridružio ekipi hit-serije kuće NBC Community. Nedavno je glumio u filmu The Artist koji je dobio Oscara za najbolji film, uz Clinta Eastwooda, Amy Adams i Justina Timberlakea u Trouble With the Curve, u filmu Extremely Loud and Incredibly Close i političkom trileru Argo. Osim toga očekujemo ga u filmu braće Coen Inside Llewyn Davis; komediji s Willom Ferrellom The Internship i Todd Phillipsovom The Hangover Part III. Na televiziji Goodman je uz Ala Pacina glumio u You Don’t Know Jack, te je nominiran za Emmy i SAG za ulogu Jack Kevorkianova dugogodišnjeg suradnika Neala Nicola.  Goodman je dobio Emmy Award 2007. za gostujuću ulogu u seriji Studio 60 on the Sunset Strip.  Publika ga je upoznala u seriji Roseanne. Tom je ulogom osvojio Zlatni globus za najboljeg glumca u humorističnoj seriji, te tri nominacije za istu nagradu i nominacije za Emmy i SAG.  Izvrsne uloge ostvario je u The West Wing, Treme, Damages i seriji Community.
Od filmskih uloga Goodman je nominiran za Zlatni globus za izvanrednu glumu u filmu braće Coen Barton Fink. S njima je prvi put surađivao u filmu Raising Arizona a kasnije i u filmovima The Hudsucker Proxy, The Big Lebowski i O Brother, Where Art Thou?. Neka od ostalih ostvarenja su mu Extremely Loud & Incredibly Close, Red State, Evan Almighty, Speed Racer, Beyond the Sea, One Night at McCool’s, Coyote Ugly, What Planet Are You From?, Bringing Out the Dead, Fallen, The Borrowers, Mother Night, The Flintstones, Born Yesterday, The Babe, King Ralph, Arachnophobia, Stella, Always, Sea of Love,  Everybody’s All-American, Punchline, The Wrong Guys, The Big Easy, Sweet Dreams i Revenge of the Nerds. Dao je glas u brojnim animiranim filmovima poput Monsters, Inc., Cars, The Emperor’s New Groove, The Jungle Book 2, Bee Movie, The Princess and the Frog i ParaNorman. Na Broadwayu je debitirao u komadu Loose Ends, a kasnije je glumio u predstavama Big River, The Seagull, The Resistible Rise of Arturo Ui  i Waiting for Godot. 

Flight - Let

BRUCE GREENWOOD (Charlie Anderson) upravo je završio sa snimanjem dramske horor serije za ABC The River u kojoj glumi novinara i istraživača koji kreće u neistražena područja Amazone i nestaje, zbog čega njegova obitelj i prijatelji kreću na misteriozno i opasno putovanje.  Izvršni producenti su Oren Peli i Steven Spielberg. U 2012. Greenwood će ponovno glumiti kapetana Christophera Pikea u Star Trek filmu J. J. Abramsa i kompanije Paramount Pictures, a 2011. uz Ryana Goslinga i Bradleya Coopera glumio je u The Place Beyond the Pines. Sljedeći film u kojem će glumiti je Donovan’s Echo uz Dannyja Glovera, a nedavno smo ga mogli gledati kao Stephena Meeka u hvaljenom vesternu Meek’s Cutoff uz Michelle Williams. U 2010. je glumio sa Steve Carellom i Paul Ruddom u komediji Dinner for Schmucks i u drami Barney’s Version, a prije toga u filmu Mao’s Last Dancer redatelja Brucea Beresforda, filmu temeljenom na memoarima plesača Lija Cunxina. Od ostalih poznatih filmova tu su Star Trek, National Treasure: Book of Secrets, I’m Not There, Thirteen Days, Déjà Vu, Capote, I, Robot, Being Julia, Double Jeopardy, Exotica, The Sweet Hereafter i Ararat. Filmografija glumca uključuje i sljedeće naslove: Firehouse Dog, Hollywood Homicide, The World’s Fastest Indian, Eight Below, Rules of Engagement, Racing Stripes, Here on Earth, The Lost Son, Thick as Thieves, Disturbing Behavior, Passenger 57 i Wild Orchid. Greenwood ima i bogatu televizijsku karijeru. U 2009. glumio je u filmu iz Hallmark Hall of Fame A Dog Named Christmas, temeljenom na romanu Grega Kincaida, a 2007. u seriji kuće HBO John from Cincinnati. Bio je dr. Seth Griffith u nagrađivanoj seriji St. Elsewhere te je glumio u nizu drugih televizijskih naslova.

MELISSA LEO (Ellen Block) osvojila je nagrade Oscar, Zlatni globus i SAG za  sjajnu ulogu u filmu The Fighter. Ima i nominacije za nagrade Oscar i SAG za glavnu ulogu u filmu Frozen River, kojom je osvojila Independent Spirit Award i Spotlight Award koju dodjeljuje National Board of Review uz brojna druga priznanja.  Dio je postave kojoj je Phoenix Film Critics Society dodijelio nagradu za najbolji glumački ansambl za film 21 Grams i ima nominaciju za Emmy za ulogu u mini-seriji kuće HBO Mildred Pierce. Recentnije uloge ostvarila je u filmovima Red State,  Seven Days in Utopia, Conviction i  Welcome to the Rileys, a neki od ostalih naslova u kojima je glumila su The Three Burials of Melquiades Estrada, Hide and Seek i serije Treme i Homicide: Life on the Streets.

BRIAN GERAGHTY (Ken Evans) je glumac kojeg ćemo sljedeće gledati u filmu Ten Year, a nedavno je završio sa snimanjem filmova Refuge i Gay Dude. Neki od filmova u kojima je glumio su The Hurt Locker, Easier With Practice, kratki film Bastard, Bobby, We Are Marshall, Open House, The Guardian, Jarhead, Art School Confidential, An American Crime, When a Stranger Calls, Love Lies Bleeding, Conversations with Other Women, The Optimist, Stateside i Cruel World. Nedavno je gostovao u seriji Law & Order: Special Victims Unit, a prije filmske karijere često je glumio u serijama, uključujući The Sopranos, Law & Order i Ed, a aktivan je i na kazališnim daskama (Berlin, Midnight Moonlight, Snipers, Romeo and Juliet,  The Subest Was Roses). Aktivni je surfer i aktivist za Surfrider Foundation, neprofitnu organizaciju koja se bori za spas oceana i obale, a angažiran je i u programu TAPS (Tragedy Assistance Program for Survivors), koji pomaže svima koji su izgubili nekoga u vojsci.

TAMARA TUNIE (Margaret Thomason) već dvanaest sezona glumi dr. Melindu Warner u popularnoj seriji Law & Order: Special Victims Unit. Tunie smo gledali u brojnim sjajnim televizijskim ulogama, poput one Jessice Griffin u CBS Daytime drami As The World Turns, koja joj je donijela dvije nominacije za NAACP Image Award i dvije nominacije za nagradu Soap Opera Digest. Glumila je Albertu Green u prvoj sezoni hit-serije 24,  a gledali smo ju i u serijama Law and Order, Sex and the City i NYPD Blue. Tunie je nedavno producirala i režirala svoj prvi film See You In September, s Justinom Kirkom i Estellom Warren, a nedavno je glumila i u novoj drami Tracy Thorne We Are Here. Glumila je u predstavama All's Well That Ends Well i to tri uloge, te u isto vrijeme producirala mjuzikl Frog Kiss. S Denzelom Washingtonom glumila je u predstavi Julius Caesar, prvom uprizorenju slavnog djela na Broadwayu nakon pedeset godina, i zaradila sjajne kritike. Članica je producentskog tima zaslužnog za mjuzikl nagrađen nagradom Tony Spring Awakening, a surađivala je na velikom broju sjajnih predstava  (Radio Golf, mjuzikl Lena Horne: The Lady and Her Music, Oh Kay!, Cat on a Hot Tin Roof, itd.) Na filmu je surađivala s nekim od najuglednijih redatelja današnjice kao što su Taylor Hackford, Brian De Palma, Mimi Leder, Harold Becker i Oliver Stone. Gledali smo ju u filmovima The Devil's Advocate, Eve's Bayou i The Caveman's Valentine.

NADINE VELAZQUEZ (Katerina Marquez) glumila je Analisu u napetom trileru Snitch redatelja Rica Romana Waugha, a na televiziji glumi u komediji kuće FX Network The League i drami Hart of Dixie kuće CW. Četiri je godine bila dio redovite postave humoristične serije kuće NBC My Name is Earl kao Catalina. Karijeru je počela glumeći u reklamama i u kazalištu (No Exit).  Gostovala je u serijama Entourage, Las Vegas i Prison Break, Charlie’s Angels, Scrubs, CSI: NY, Gary Unmarried i CSI: Miami. 

JAMES BADGE DALE (pacijent u bolnici) brzo postaje jedan od najtraženijih glumaca u Hollywoodu. Već je radio s imenima kao što su Steven Spielberg, Robert Redford, Scorsese, Tom Hanks, Joe Carnahan i Steve McQueen. Nedavno je ostvario uloge u filmovima The Grey i Shame, a gledat ćemo ga u Marc Forsterovom World War Z temeljenom na romanu Maxa Brooksa. Na televiziji je glumio u hvaljenoj seriji kuće AMC Rubicon, a najpoznatija televizijska uloga mu je ona Roberta Leckieja u nagradama Emmy i Peabody ovjenčanoj mini-seriji kuće HBO The Pacific. Glumio je i u filmu Martina Scorceseja The Departed i u tv-seriji 24. Glumac koji je prvu ulogu ostvario kao dječak u filmu Lord of The Flies, sin je pokojne zvijezde filma, televizije i Broadwaya Anite Morris i redatelja/koreografa dvaput nagrađenog nagradom Tony, Grovera Dalea. 

GARCELLE BEAUVAIS (Deana) glumica je haićanskog porijekla koja gledatelje oduševljava ulogama u dramama i komedijama. U 2011. Garcelle je debitirala kao Hanna Linden u drami kuće TNT Franklin & Bash, a nedavno je završila rad na dokumentarnom filmu Eyes to See, na temu potresa u Haitiju inspiriran glumičinim nastojanjima da pomogne žrtvama nakon tragedije. Sa sedamnaest godina počela je raditi kao model i  uskoro počela glumiti u Aaron Spellingovoj seriji Models, Inc. Nakon toga pet je godina glumila uz Jamieja Foxxa u popularnoj seriji kuće WB The Jamie Foxx Show i snimila četiri sezone višestruko nagrađivane serije NYPD Blue.  Neke od ostalih televizijskih uloga ostvarila je u serijama i emisijama Curb Your Enthusiasm, Eyes, Human Target, Crash, The Bernie Mac Show i The Bonnie Hunt Show. Glumila je u filmovima American Gun, Women in Trouble, Barbershop 2: Back in Business i Bad Company. Uspješna je poduzetnica i predana humanitarka. U partnerstvu s dizajnericom nakita Mallory Eisenstein, Garcelle je lansirala liniju nakita Petit Bijou by Garcelle za djecu i mlade. Humanitarne ustanove s kojima radi su March of Dimes, Step Up Women’s Network, Paul Haggis’ Haiti Relief Foundation i Artists for Peace and Justice.

Flight - Let

O FILMAŠIMA
ROBERT ZEMECKIS (redatelj) nagrade Oscar, Zlatni globus i nagradu za najboljeg redatelja koju dodjeljuje DGA zaradio je slavnim filmom Forrest Gump.  Film je osvojio i nagradu Akademije za najbolji film, a Tom Hanks je proglašen najboljim glumcem. Čak ga je i Knjižnica američkog kongresa nedavno uvrstila u Nacionalnu filmsku građu. Zemeckis je s Hanksom ponovo surađivao na filmu Cast Away, a glumac je bio i jedan od producenata. Ranije u karijeri Zemeckis je napisao (s Bobom Galeom) i režirao kultni Back to the Future, te sljedeća dva nastavka, kompletirajući jedan od najuspješnijih serijala u povijesti. Režirao je i producirao film Contact, s Jodie Foster i hit-komediju Death Becomes Her, a napisao je i režirao i sjajni Who Framed Roger Rabbit?. Zatim je režirao romantični hit Romancing the Stone, te napisao (s Bobom Galeom) i režirao komedije Used Cars i I Wanna Hold Your Hand. Bio je producent filma House on Haunted Hill, i izvršni producent filmova The Frighteners, The Public Eye i Trespass (koji je i napisao s Bobom Galeom).  On i Gale prethodno su napisali 1941, čime je počela njegova suradnja sa Stevenom Spielbergom. Režirao je niz televizijskih projekata, uključujući dokumentarni film The Pursuit of Happiness, te epizode Amazing Stories i Tales From the Crypt. Zemeckis, Steve Starkey i Jack Rapke 1998. osnivaju kompaniju ImageMovers. What Lies Beneath prvi je film koji su radili, a slijedili su Cast Away te Matchstick Men. U ožujku 2001. otvoren je Robert Zemeckis Center for Digital Arts, prvi i jedini potpuno digitalizirani centar za obuku studenata filmaša, opremljen najnovijom nelinearnom produkcijskom i postprodukcijskom opremom i studentskom USC televizijom Trojan Vision. Zemeckis je 2004. producirao i režirao The Polar Express, a nedavno je radio i na filmu The Prize Winner of Defiance, Ohio. Bio je izvršni producent filma Monster House, komedije Last Holiday i producent i redatelj filmova Beowulf, A Christmas Carol i Yellow Submarine.

Supružnici WALTER F. PARKES (producent) i LAURIE MacDONALD (producentica) jedni su od najaktivnijih producenata današnjice te su pomogli osnovati prvi novi studio u pet desetljeća – Dreamworks.  Neki od filmova na kojima su radili kao producenti ili izvršni producenti su  Gladiator, Amistad, Men In Black I & II, Minority Report, The Mask of Zorro, Catch Me If You Can, Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events, The Terminal, Road to Perdition, Dinner for Schmucks i The Ring.   Vlastitu kompaniju osnivaju 2007. i produciraju The Kite Runner i Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street. Na čelu studija, Parkes i MacDonald vode razvoj i produkciju brojnih sjajnih naslova, a drugi put u povijesti Akademije isti producenti radili su tri najbolja filma godine zaredom po izboru Akademije -  American Beauty, Gladiator i A Beautiful Mind, druga dva u partnerstvu s kompanijom Universal Pictures.  Neki od ostalih uspješnih naslova kompanije tijekom njihova vodstva bili su: Almost Famous, What Lies Beneath, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, Collateral i Saving Private Ryan. U 2009. s Abu Dhabi Media Company osnivaju Parkes+MacDonald Imagenation. Parkes sam ima tri nominacije za Oscar, prvu za dokumentarac iz 1978. California Reich, drugu za scenarij (s Lawrenceom Laskerom, Yale ‘72) za WarGames, i treću kao producent filma Awakenings.  Parkes i Lasker napisali su i producirali i triler Sneakers. MacDonald je počela karijeru kao producentica informativnog i dokumentarnog programa za KRON, a kasnije prelazi u Columbia Pictures kao potpredsjednica produkcije. Prije dolaska u DreamWorks, MacDonald je pratila razvoj i produkciju u Amblin Entertainment. Prošle godine radili su na filmu Men In Black 3.
STEVE STARKEY (producent) je oskarovac i producent filma Forrest Gump, koji je jedan od filmova s najvećom zaradom u povijesti s čak šest nagrada Akademije, uz niz drugih priznanja. Starkey je pionir tzv. performance capture tehnologije odn. tehnologije snimanja pokreta koju je koristio radeći na filmovima A Christmas Carol, The Polar Express, Beowulf i Monster House. Radio je na filmovima Cast Away, What Lies Beneath, The Prize Winner of Defiance, Ohio i Matchstick Men. Suradnju sa Zemeckisom počeo je 1986. kao pomoćni producent filma Who Framed Roger Rabbit?, a nastavio ju filmovima Back to the Future. Starkey i Zemeckis zajedno su producirali Death Becomes Her, Forrest Gump i Contact. Koproducirao je komediju Noises Off i producirao dokumentarni film The Pursuit of Happiness. Ranije u karijeri s Georgeom Lucasom surađivao je u kompaniji Lucasfilm, Ltd., gdje je bio pomoćni montažer filmova The Empire Strikes Back i Return of the Jedi.

JACK RAPKE (producent) odmah nakon diplome seli u Los Angeles i zapošljava se u kompaniji William Morris Agency. Četiri godine kasnije Rapke dolazi u CAA i tijekom sedamnaest godina uspinje se do položaja jednoga od najuspješnijih holivudskih agenata s klijentima kao što su Jerry Bruckheimer, Ridley Scott, Michael Mann, Harold Ramis, Michael Bay, Terry Gilliam, Bob Gale, Bo Goldman, Steve Kloves, Howard Franklin, Scott Frank, Robert Kamen, John Hughes, Joel Schumacher, Marty Brest, Chris Columbus, Ezra Sacks, Ron Howard i Brian Grazer. Iz CAA odlazi 1998. da bi osnovao ImageMovers sa Zemeckisom i Steveom Starkeyem. Producirali su filmove kao što su What Lies Beneath, Cast Away, Matchstick Men, The Prize Winner of Defiance, Ohio, Last Holiday, Real Steel, The Polar Express, Monster House, Beowulf i A Christmas Carol. Rapke je bio i izvršni producent dramske serije kuće Showtime The Borgias.

CHERYLANNE MARTIN (izvršna producentica) radila je na nekim najdojmljivijim naslovima današnjice. Od nagrađivane mini-serije kuće HBO The Pacific do slavnog filma Forrest Gump. Na početku karijere surađivala je na Francis Ford Coppolinom One From the Heart, na filmu Far and Away, Rona Howarda, The American President, Roba Reinera i Mrs. Doubtfire Christophera Columbusa. Kao produkcijska menadžerica/koproducentica radila je na filmovima Road to Perdition, Cast Away, What Lies Beneath, Contact i Constantine. Za rad na seriji Pacific nagrađena je nagradama Emmy i PGA, a ima i dvije nagrade DGA za Forrest Gump i Rain Man.

JOHN GATINS (scenarist) rođeni je Njujorčanin, a otac mu je bio njujorški policajac.  Obitelj se preselila u Hudson Valley, gdje je Gatins odrastao i diplomirao dramu na koledžu Vassar. Napisao je scenarij za Summer Catch, redatelja Michaela Tollina, Hard Ball, koji je radio isti redatelj, te je napisao i bio izvršni producent pilota Learning Curve i koautor košarkaške drame Coach Carter u kojoj glumi Samuel L. Jackson.  Redateljski prvijenac po vlastitom scenariju Dreamer: Inspired by a True Story, snimio je s Dakotom Fanning i Kurtom Russellom, a najnoviji scenarij mu je za film Real Steel. 
   
DON BURGESS, ASC (direktor fotografije) već dugo surađuje s redateljem Robertom Zemeckisom, a neke od suradnji ostvario je na filmovima The Polar Express, Cast Away, What Lies Beneath i Contact.  Nominiran je za nagradu Akademije za rad na Zemeckisovom hitu Forrest Gump, a isti mu je film donio nominacije za nagrade BAFTA i ASCA. Prije toga nagrađen je nagradom CableACE za epizodu serije Tales from the Crypt. Radio je komediju The Muppets Jamesa Bobina, ZF triler Source Code, postapokaliptični triler Priest te dramu The Book of Eli. Tu su i komedija Enchanted i hitovi Spider-Man, Terminator 3: Rise of the Machines, Eight Below, komedije Fool’s Gold, My Super Ex-Girlfriend, 13 Going on 30, Christmas with the Kranks i Forget Paris.

NELSON COATES (dizajner produkcije) radio je filmove My Mother’s Curse, Big Miracle, The Proposal, The Last Song, debitantski film Miley Cyrus, te njezin spot za pjesmu When I Look at You. Zaslužan je za stvaranje njujorškog seta za film Thick as Thieves s Morganom Freemanom i Antonijem Banderasom koji je sniman u Sofiji, a  radio je i povijesnu dramu The Express s Dennisom Quaidom. To je njegova šesta suradnja s redateljem Garyjem Flederom, nakon filmova Runaway Jury, Don’t Say A Word, Kiss the Girls, Impostor i Things To Do In Denver When You’re Dead. Prije toga zajedno su radili pilot i prvih šest epizoda serije October Road, a radio je i Boston’s Finest za ABC. Svestrani filmaš dizajnirao je filmove kao što su School for Scoundrels i Aquamarine, a tu su i Man of the House s Tommy Lee Jonesom i Denzel Washingtonov redateljski prvijenac Antwone Fisher. Dug popis filmova koje je radio uključuje i Living Out Loud s Holly Hunter i Danny DeVitom,  Murder at 1600, Kevin Spaceyev redateljski prvijenac Albino Alligator, Frailty Billa Paxtona, Bastard Out Of Carolina, Stir of Echoes, Disturbing Behavior, Blank Check, CB4, Three of Hearts i Universal Soldier. Radi i kao arhitekt i dizajner interijera, a ujedno je i komponirao i koreografirao više od deset uvodnih i završnih točaka za Albert Schweitzer Awards u New Yorku. Nastupao je i za predsjednike Busha, Reagana, Forda i Cartera.

LOUISE FROGLEY (kostimografkinja) nedavno je zabilježila petu suradnju s redateljem Stevenom Soderberghom filmom Contagion, nakon rada na filmovima Ocean’s Thirteen, The Good German, The Limey i Traffic. Nominirana je za CDGA za rad na filmovima Ocean’s Thirteen i Traffic, te za Good Night, and Good Luck i film Syriana. Radila je na filmu The Men Who Stare at Goats, romantičnoj komediji Leatherheads i drami The Ides of March. U novije angažmane ubrajamo i  Marc Forsterov James Bond Quantum of Solace, romantičnu dramu The Last Song, dramu The Conspirator i pilot serije The Good Wife. Radila je kao kostimografkinja na više od trideset filmova. 

KEVIN BAILLIE (supervizor vizualnih efekata) suosnivač je i supervizor vizualnih efekata u kompaniji Atomic Fiction, gdje je nedavno radio na efektima za film Transformers: Dark of the Moon. Prije osnivanja Atomic Fiction, Baillie je radio na Disneyevom animiranom filmu Mars Needs Moms i kao VFX Supervisor na animiranom blagdanskom filmu iste kompanije A Christmas Carol s Jim Carreyem. Prije rada na animiranim filmovima, radio je na live-action filmovima kao što su Pirates of the Caribbean 3: At World’s End, Night at the Museum, Superman Returns, Harry Potter and the Goblet of Fire,  Hellboy, Charlie’s Angels, Sin City, The Day After Tomorrow i Spy Kids 3-D. U Lucasfilm Ltd. dolazi već s osamnaest i otada gradi uspješnu karijeru. 

JEREMIAH O’DRISCOLL (montažer) s Robertom Zemeckisom radio je na filmovima A Christmas Carol, Beowulf i The Polar Express, te na filmovima Death Becomes Her, Forrest Gump, Contact, What Lies Beneath i Cast Away.  Nedavno je montirao nezavisnu komediju Goats, a kao pomoćni montažer radio je Driving Miss Daisy, The Last of the Mohicans, Addams Family Values, The Birdcage i Primary Colors.
  

Kategorija: 
Film

Objavljeno: 03.03.2013.