Utrka života - Rush

Smješten u seksi i glamurozno zlatno doba utrka, Utrka života prikazuje istinitu priču o karizmatičnom Huntu i sustavno briljantnom Laudi

Informacije o produkciji

Dvostruki dobitnik Oskara RON HOWARD (A Beautiful Mind, Frost/Nixon) i dvostruko nominirani scenarist PETER MORGAN (Frost/Nixon, The Queen)  ponovno surađuju na filmu UTRKA ŽIVOTA, spektakularnoj rekreaciji nemislosrdnog i legendarnog suparništva iz svijeta Formule 1, 1970ih godina, između darovitog engleskog playboyja Jamesa Hunta (CHRIS HEMSWORTH  The Avengers, Thor) i  njegovog discipliniranog austrijskog konkurenta Nikija  Laude (DANIEL BRÜHL   Inglourious Basterds, The Bourne Ultimatum).

Smješten u seksi i glamurozno zlatno doba utrka, Utrka života prikazuje istinitu priču o karizmatičnom Huntu i sustavno briljantnom Laudi, dvojci najvećih rivala koje je svijet sporta ikada vidio. Uvodi nas u njihove osobne živote, sukobe izvan i na trkačoj stazi. Utrka života prati dvojcu vozača kako dolaze do ruba psihičke i fizičke izdržljivosti, gdje prečica do pobjede ne postoji a pogreške se ne praštaju.

Rush - Utrka života

U ovoj epskoj akcijskoj drami OLIVIA WILDE (TRON: Legacy) i ALEXANDRA MARIA LARA (The Reader) tumače uloge Suzy Miller i Marlene Lauda, životne ljubavi Jamesa i Nikija, koje su sa strepnjom pratile kako dvojac juri u moguću smrt.
Producenti Utrke života su ANDREW EATON (A Mighty Heart, The Killer Inside Me), ERIC FELLNER (Les Misérables, Tinker Tailor Soldier Spy), BRIAN OLIVER (Black Swan, The Ides of March), Peter Morgan, dobitnik Oskara BRIAN GRAZER (Apollo 13, A Beautiful Mind) te Ron Howard. Film su sufinancirali Cross Creek Pictures i Exclusive Media, a produciran je u suradnji sa Revolution Films i Imagine Entertainment. 

Howard je okupio zvjezdanu ekipu i iza kamere koja uključuje Oskarom ovjenčanog snimatelja ANTHONY DOD MANTLE (Slumdog Millionaire, The Last King of Scotland), scenografa MARK DIGBY (Slumdog Millionaire, 28 Days Later), Oskarovce za montažu DAN HANLEY i MIKE HILL (Apollo 13, A Beautiful Mind), kostimografa  JULIAN DAY (Nowhere Boy, Salmon Fishing in the Yemen) te skladatelja HANS ZIMMER (The Lion King, The Dark Knight Rises)isto tako dobitnika Oskara.

Izvršni producenti filma su GUY EAST (The Woman in Black, The Ides of March), NIGEL SINCLAIR (The Ides of March, End of Watch), TOBIN ARMBRUST (End of Watch, The Woman in Black), TIM BEVAN (Les Misérables, Tinker Tailor Soldier Spy), TYLER THOMPSON (Black Swan, The Woman in Black) i TODD HALLOWELL (Apollo 13, Frost/Nixon).  Universal Pictures je distributer filma u Sjedinjenim Američkim Državama.
Utrka života je snimana na lokacijama u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, i Austriji.

PRIJE PRODUKCIJE

Početak suparništva: put do svjetskog prvenstva 1976.

Godine 1975., austrijski trkač Niki Lauda osvojio je svjetski naslov Formule 1 (poznat kao F1) u Ferrarijevom automobilu, čime je okončana sedmogodišnja vladavina Forda. Laudin dolazak na vrh dramatične 1976. okosnica je ove priče.

Rush - Utrka života

Nevjerojatna sezona 1976.

Početak trkače sezone 1976. nije ukazivao na nevjerojatnu dramu koja će se razviti između dva najljuća vozačka konkurenta. Branitelj naslova, Lauda, osvojio je šest pobjeda u prvih devet sezonskih utrka za Ferrari, te osvojio glavne nagrade u Brazilu, Južnoj Africi, Belgiji, Monaku, i Velikoj Britaniji. Kao drugoplasirani zasjeo je na pobjedničkom postolju na Grand Prixima u Španjolskoj i SADu te završio treći u Švedskoj.

U sredini sezone (osam utrka), Lauda i Ferrari, imali su naizgled nepremostivo vodstvo u bodovima, čak dvostruko više od  najbližeg natjecatelja. Dok je Lauda dominirao, James Hunt – koji će na kraju postati njegov najveći konkurent – većinom se mučio. U svojoj prvoj godini s McLarenom, nije uspio završiti četiri od  šest utrka sezone.

I kad je pobjeđivao Hunta je pratila kontroverza. Makar je u Španjolskoj pobijedio Laudu pred ciljem u četvrtoj utrci sezone, bio je diskvalificiran nakon utrke – jer su suci proglasili njegov Marlboro McLaren Ford M23 preširokim. McLaren se tužio na odluku, smatrajući da je do toga došlo jer su se gume proširile tijekom utrke. Naposljetku su pobijedili, ali tek nakon dva mjeseca pregovora Hunt je dobio natrag te bodove.

Hunt je također bio pobjednik Velike Nagrade Francuske (osme utrke), kad se Lauda morao povući zbog problema s motorom. U tom trenu je to bila jedina utrka koja Austrijanac nije uspio završiti.

Rush - Utrka života

Nakon trijumfalne pobjede u Francuskoj Hunt je postao pravi heroj i natjecao se na britanskoj VN. Na toj utrci Lauda je odmah preuzeo vodstvo, ali je u zadnjih 15 minuta iskusio probleme s mjenjačem, zahvaljujući čemu se Hunt probio u vodstvo, što  je domaću publiku u potpunosti izbezumilo. Hunt je na kraju uspio pobijediti, a Lauda zadržati drugo mjesto.

Međutim, Hunt se opet morao suočiti s kontroverzom, jer su utrku u Engleskoj morali dvaput započeti, nakon sudara Regazzonija, Hunta i Laffitea. Makar su ostali vozači uspjeli sigurno proći mjesto nesreće, zbog krhotina na stazi morali su sve zaustaviti i ponovno početi utrku. 

Hunt je uskočio u rezervni bolid, kao i Laffite i Regazzoni koji su, međutim, bili primorani odustati. Nakon utrke Ferrari i još dva tima žalili su se na pobjedu Hunta u rezervnom vozilu. McLaren je inzistirao da, s obzirom na to da nijedan krug nije bio odvožen prije drugog početka utrke, pravila za takav slučaj se ne mogu primijeniti. Upravno tijelo Formule 1 je odobrilo žalbu, oduzelo pobjedu Huntu i dodijelilo prvo mjesto Laudi.

Prije desete utrke sezone u Njemačkoj Hunt se malo približio Laudi po bodovima, ali još uvijek je zaostajao za 23 boda, a preostalo je samo sedam utrka. Činilo se kao da će Lauda sigurno pobijediti i osvojiti drugi put zaredom cijelu sezonu.

Sve to promijenilo se u Njemačkoj. 

Rush - Utrka života

Blizak susret sa smrću

Makar je F1 u 1960-ima započela uvoditi sve bolje mjere sigurnosti, tehnološki napreci omogućavali su vozilima da voze što brže. U prvih 56 godina ovog sporta gotovo tri vozača godišnje izgubilo je život. Od 1967. do 1975. godine ukupno 13 vozača Formule 1 poginulo je tijekom utrka.

Nijedan zavoj na stazi nije bilo tako notoran kao Nordschleife (sjeverna petlja) u Nürburgringu,  Njemačkoj, kojem je legenda F1 Jackie Stewart dao nadimak „Zeleni pakao“. Nalazi se u Eifel planinama kojih 70 kilometra južno od Kölna i često je vlažan i maglovit. Različiti vremenski uvjeti na različitim dijelovima staze nisu neuobičajeni, a 22,8 kilometra duga staza ima nevjerojatnih 177 zavoja.

Lauda, jedan od najvećih zagovornik sigurnosti vozača, oštro se suprotstavljao vožnji po Nürburgringu. Na sastanku vozača u proljeće 1976. Lauda je predložio vozačima da bojkotiraju tu stazu, ali njegov prijedlog su odbili. Usprkos svojoj zabrinutosti bio je drugoplasiran, nakon Hunta. Na jutro utrke (1. kolovoza 1976.) prognozirali su promjenjivo vrijeme. Nešto prije same utrke počela je padati kiša i većina timova se prebacila na gume za mokre kolnike – što se kasnije pokazalo kao velika strateška greška jer je kiša uskoro prestala, a vjetar osušio stazu.

Rush - Utrka života

Lauda je imao loš početak i brzo zaostao. Promijenio je gume – i to je zadnje čega se sjeća. Kad se približio jednom od zavoja na njegovom Ferrariju pukla je spona.  Bolid se odbio od ograde, poletio iznad staze i zatim u nju zabio. Prvi nadošli vozač ga je uspio zaobići, ali sljedeći se zabio u njegov bolid koji je planuo, a zatim su naletjeli na njega i bolidi Lungera i Ertla. Nekoliko vozača zajedno je uspjelo izvući Laudu iz zapaljenog vozila, ali ne prije nego što je pretrpio stravične opekline.

Laudu su prevezli helikopterom u Mannheim gdje se šest doktora i 34 medicinske sestre trudilo spasiti njegov život. Pretrpio je opekline trećeg stupnja na glavi i zglobovima, nekoliko slomljenih rebara, slomljenu ključnu kost i jagodice. Ali od veće opasnosti za njegov život bila su oštećena pluća zbog udisanja otrovnih plinova.

Makar je Hunt osvojio Veliku Nagradu Njemačke sve novine su sljedeći dan pratile što se događa s Laudom i da li će preživjeti. Četiri dana borio se za svoj život.

Nije se predao. Gotovo slijep, usmjerio se na glasove u svojoj okolini kako bi ostao svjestan. Nakon što se oporavio odmah je počeo planirati kako će se vratiti u svoj bolid – iste sezone. Uz pomoć terapeuta vježbao je 12 sati dnevno. Najveće probleme zadavale su mu površinske ozljede, jer je osim velikih opeklina na licu izgubio i oba očna kapka, koja su kasnije operacijom rekonstruirana.

Hunt napreduje, Lauda se vraća u akciju

Rush - Utrka života

Dok se Lauda oporavljao Hunt se bacio na osvajanje bodova i utrka. Činilo se da će osvojiti Svjetsko prvenstvo. A onda su čuli nevjerojatne vijesti: Lauda će se vratiti u trku u Italiji, samo šest tjedana nakon nesreće u kojoj je gotovo izgubio život. U Italiji je uspio osvojiti četvrto mjesto i dodatne bodove, čime je povećao vodstvo pred Huntom koji se jedva kvalificirao i nije uspio završiti utrku.

Hunt se vratio u utrku kad je osvojio Velike Nagrade Kanade i SAD-a, dok je Lauda tamo osvojio osmo i treće mjesto. U međuvremenu je FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) oduzela Huntu pobjedu na VN Engleske. Lauda je u tom trenu imao prednost od tri boda pred Huntom, 68-65, a u sezoni je ostala samo jedna utrka, Velika Nagrada Japana.

Makar je Hunt zaostajao iza Laude, ovaj mladi Britanac je postao nova zvijezda Formule 1. Iako je Lauda osvojio četiri od prvih šest utrka, Hunt je bio pobjednik četiri od zadnjih šest utrka.

U Japanu Hunt i Lauda su se kvalificirali kao drugi i treći iza Maria Andrettija. Lauda se brinuo o vremenu, jer je znao da se Huntov bolid bolje drži staze u mokrim uvjetima, a brinuo se i zbog svojih očiju i smanjene vidljivosti zbog kiše.

Najveći Laudini strahovi su se obistinili kad je kiša padala cijelu noć, a sljedeći dan se spustila magla i još više padala kiša. Hunt i Lauda zajedno su tražili od organizatora da odgode utrku. Nitko ih nije poslušao. Početak utrke je bio malo odgođen, ali ostalo je sve išlo po rasporedu.

Hunt je brzo prešao u vodstvo, a Lauda je odustao nakon dva kruga. „Preopasno je,“ rekao je Austrijanac.
Hunt je vodio 61 od 73 kruga i osvojio treće mjesto iza Andrettija i Patricka Depaillera. Hunt je osvojio četiri boda, što je bilo dovoljno da preotme Laudi naslov prvaka – za jedan jedini bod.

Rush - Utrka života

Naslov je u potpunosti iznenadio Hunta koji nije bio siguran koje je mjesto osvojio sve dok se nije zaustavio. „Mislim da je Niki bio izuzetno hrabar zato jer je odlučio prestati natjecati se. Mislim da se utrka nije trebala odvijati u tim uvjetima. Mislim da u takvim uvjetima utrka uopće nije trebala početi. Nikijeva odluka je bila u potpunosti opravdana. S obzirom na nesreću u Nürburgringu i sve, tko ne bi isto napravio?”

Lauda je odmah napustio stazu, jer se nije htio suočiti s medijskom olujom za koju je znao da će uslijediti. Godinama kasnije rekao je da nikad nije požalio svoju odluku: „Danas drugačije gledam na to Svjetsko prvenstvo, makar si nikad to nisam predbacivao. Da sam u tom trenu bio manje napet, da sam se odlučio polako napredovati i osvojiti tih nekoliko bodova potrebnih za naslov imao bih četiri naslova prvaka, a ne tri. Ali, iskreno, do tog mi uopće nije stalo.“
 
Kraj jedne ere

Lauda je na kraju za Ferrarija osvojio još jedno prvenstvo 1977. godine, ali 1976. će zauvijek ostati u pamćenju obožavatelja. Kasnije je prešao u McLaren i osvojio svoj treći naslov 1984. Nakon sezone 1985. godine povukao se iz utrkivanja.

Zbog teških opeklina glave koje je pretrpio te 1976. u Njemačkoj, Lauda je zadobio velike ožiljke, izgubio većinu desnog uha i kosu na desnoj strani glave, obrve i očne kapke. Operacijskim zahvatom rekonstruirao je kapke, ali nikad nije dobio želju za dodatne operacije. Nakon nesreće počeo je nositi kapu kako bi sakrio ožiljke na glavi. Autor pet knjiga, Lauda je bio vlasnik zračne kompanije Lauda Air prije nego što ju je prodao Austrian Airline u prosincu 2000. godine.

Huntova dramatična borba s Laudom donijela mu je jedini naslov prvaka. Nakon 1979. godine Hunt se povukao i mnogo godina radio kao komentator za BBC Sports. Također je bio savjetnik mnogim mladim vozačima. Umro je od srčanog napada 1993. godine kad je imao 45 godina.
   
Rush - Utrka života
 
O PRODUKCIJI

Vitezovi ponovno jašu: utrka života u razvoju

Britanski scenarist Peter Morgan je vjerovao da su suparništvo Laude i Hunta i njihove uzbudljive bitke tijekom 1976. sezone Formule 1 priča koja se treba ispričati i na velikom ekranu, a ne samo na stranicama sportskih novina i časopisa.

Morgan je poznati majstor pisanja scenarija na teme suvremene povijesti, kao što su filmovi The Last King of Scotland, The Queen, Frost/Nixon i mnogi drugi. Obratio se Laudi kojem se svidjela ideja i koji mu je pomogao s mnogim savjetima kod pisanja scenarija. Morgan je pokazao scenarij producentu Andrewu Eatonu koji je odmah prepoznao da je srce filma priča o dvije potpuno suprotne osobnosti, a ne samo glamur i uzbudljivost svijeta Formule 1. Tema filma Utrke života, i vrijeme koje opisuje, privukli su pažnju Erica Fellnera iz Working Title Films koji je od malena bio fasciniran utrkama Formule 1, i Briana Olivera iz Cross Creek Pictures koji je odlučio financirati projekt i zaposlio izvršne producente Nigela Sinclaira i Guyja Easta iz Exclusive Media.

Strast, karakter i natjecateljski duh glavnih likova uvjerili su dvostrukog dobitnika Oskara Rona Howarda da režira Utrku života: „Imao sam priliku surađivati s Peterom Morganom na filmu Frost/Nixon i kad mi je ispričao o nevjerojatnoj bitki Hunta i Lauda nisam mogao odoljeti. Ti likovi su bili tako zanimljivi. Njihovo nadmetanje je bilo vrlo uzbudljivo, agresivno, privlačno, emocionalno i na kraju pobjedonosno – što su sve odlike odličnog filma.  Ta sezona 1976. je bila vrlo intenzivna. Svi su pričali o onome što se događa, ne samo oni koji su pratili taj sport.“

Filmskoj ekipi pridružio se i Howardov dugogodišnji partner, dobitnik Oskara, producent Brian Grazer: „Utrka života je slična filmovima koje sam producirao s Howardom jer se radi o identitetima likova, o njihovoj psihi. Utrka života nije samo priča o pobjedi, već o tome kako su te osobe nadvladale svoje nedostatke kroz natjecanje. Njihove pobjede su unutarnje.“

Najbolji neprijatelji: potraga za Huntom i Laudom

Rush - Utrka života

Australski glumac Chris Hemsworth postao je svjetski poznat zahvaljujući ulogama u filmovima Thor, The Avengers, The Cabin in the Woods i Snow White and the Huntsman. Zahvaljujući svojoj svestranosti i karizmi bio je prirodan izbor za vozača McLarena Hunta, kojeg Howard opisuje kao „rock zvijezda na kotačima“.

„James je bio poznat kao ženskar i po tome što je utjelovio duh sedamdesetih svojim slobodnim stilom života,“ rekao je Howard. „Ali bio je i izrazito natjecateljskog duha i zastupao ideju da možete postati uspješni u nečemu, a da to ne postane posao, već poziv koji može biti neki divlji oblik izražavanja svoje osobnosti. Chrisova gluma uspijeva sve to prenijeti.“

Naravno, Hemsworth se nije samo pojavio na setu sa sličnim Huntu plavim očima i držanjem, već je i istražio sve o njemu. Privukla ga je njegova otvorenost, strast za životom i uživanje u onome što radi. Međutim, Hunt je imao i mračnu stranu, bio je pun suprotnosti. Vozio je pun adrenalina i namjerno bi se dovodio u stanje nabrijanosti jer je vjerovao da tako bolje reagira.

Niki Lauda je bio sasvim drugačiji, izjavio je Howard: „Niki me podsjeća na astronaute koji su znanstvenici i tehnički obrazovani, ali imaju potrebu upustiti se u pustolovine. Niki je na neki način predstavljao novu vrstu profesionalnog sportaša. Za njega je to bio posao, ali je također imao natjecateljski duh.“

Kad je Lauda saznao tko će ga glumiti bio je zadovoljan. Na filmu ga je utjelovio Daniel Brühl, talentirani njemački glumac španjolskog porijekla koji se probio ulogom u filmu Good Bye, Lenin!, a pažnju međunarodne publike privukao u Inglourious Basterds. Brühl je priznao da je osjećao veliku odgovornost pri pomisli da će glumiti Nikija Laudu koji je živa legenda i još uvijek aktivan komentator utrka Formule 1.

Glumac je imao priliku osobno se upoznati s Laudom, s kojim je uspio uspostaviti dobar odnos i koji mu je puno pomogao, pruživši mu informacije koje su ga zanimale, pogotovo o nesreći koja mu je promijenila život. Ispalo je da se vozač uopće ne sjeća onoga što se dogodilo, što je fasciniralo glumca. Također ga je zanimao njegov način govora i držanja koji je uspio u potpunosti prenijeti na velike ekrane.

Rush - Utrka života

Razlike između Laude i Hunta vidljive su bile i u njihovom pristupu vožnji, a i sami glumci su drugačije pristupili svojim ulogama, što je pridonijelo natjecateljskom duhu koji se očituje u filmu. Međutim, slagali su se od samog početka i njihova energija i predanost glumi rezultirala je odličnim scenama. Alastair Caldwell, voditelj Huntovog tima i njegov glavni mehaničar 1976. služio je kao tehnički savjetnik tijekom snimanja filma i rekao: „Chris izgleda kao James. Iste je građe, ima istu boju očiju i kose. Daniel je još bolji. Način na koji se drži i govori, njegova građa, sve je nevjerojatno autentično.“

Supermodeli i članovi tima: sporedni glumci

Nijedan čovjek nije otok i svatko od talentiranih sporednih glumaca pridonio je kvaliteti glume ostalih. Svi su bili odlučni prenijeti suštinu likova koje su imali čast glumiti.

Olivia Wilde, poznata po filmovima TRON:Legacy i Drinking Buddies, te seriji House, M.D., igra Suzy Miller, poznatu manekenku koju James oženi, a zatim zanemari. Prelijepu Laudinu ženu utjelovila je Alexandra Maria Lara, poznata po svojem radu u projektima Control, Youth Without Youth, The Reader. Dok je Suzy Miller bila dio jet-seta, Marlene je bila Laudina žena i partnerica koja ga je uvijek podržavala , i nakon nesreće koja ga unakazila.

Rush - Utrka života

Talijan Pierfrancesco Favino , koji je glumio u filmovima Angels & Demons i World War Z, je dobio ulogu Laudinog suparnika u Ferrariju, notornog švicarskog vozača Clayja Regazzonija. Christian McKay iz Tinker Tailor Soldier's Spy glumio je Lorda Hesketha koji je jako pomogao Huntu na početku njegove karijere. Alexander Hesketh je bio Huntov vršnjak i veliki entuzijast utrka, i dok je imao novaca financirao je Hunta i njegovu karijeru.

Huntovog glavnog mehaničara kod McLarena, Alastaira Caldwell, utjelovio je Stephen Mangan, poznat po filmu Billy Elliot, a njegovog glavnog mehaničara kod Hesketha, Anthonyja „Bubblesa“ Horsleyja, odglumio je Julian Rhind-Tutt iz britanske serije Green Wing. Ulogu Stirlinga Mossa, legendarnog vozača koji je postao analitičar i komentator utrka Formule 1, preuzeo je Alistair Petrie.

U filmu također nastupaju David Calder kao Louis Stanley, slikoviti predsjednik British Racing Motors, Natalie Dormer kao Gemma, Huntova vrlo pažljiva medicinska sestra, te Colin Stinton kao američki poduzetnik Teddy Mayer.

Povijesna točnost: dizajn i lokacije

Gotovo pola milijarde gledatelja prati utrke Formule 1, koji se zovu „formula“ zbog niza FIA-inih pravila koja se moraju poštivati. Formulu 1 Bernie Ecclestone pretvorio je u posao vrijedan milijarde dolara koji je 1970-ih postigao dotad najveći komercijalni uspjeh. Sezona Formule 1 sastoji se od niza utrka poznatih kao Velike nagrade koje se održavaju na posebnim stazama i javnim cestama. Rezultati svake utrke se boduju kako bi se odredio svjetski prvak između vozača i proizvođača bolida. Makar se Formula 1 razvila u Europi danas je popularna u cijelom svijetu i utrke se održavaju u Južnoj i Sjevernoj Americi, Aziji i Oceaniji.

Rush - Utrka života

Nikog neće iznenaditi činjenica da je za film o međunarodno popularnom filmu bilo potrebno puno raditi, istraživati i u potpunosti se tome posvetiti. Sve potrebne podatke je prikupila odana ekipa koju je nadahnula radna etika redatelja. Dizajner produkcije Mark Digby je znao da ga čeka pravi izazov – trkaće i ostale bolide i automobile staviti u povijesno točne okoliše: „Morali smo sagraditi setove za 12 do 15 različitih utrka, što je osim bolida uključivalo i različite karavane, ambulante, zone za mehaničare, znakove na različitim jezicima ako se radilo o stazi u stranoj zemlji... jer nismo putovali svijetom kako bi sve snimili.“

Snimalo se na engleskim stazama Brands Hatch, Donington Park, Caldwell Park, Snetterton, Blackbushe Airfield i na notornoj njemačkoj stazi Nürburgring. Ekipi je najteže bilo snimati u Njemačkoj gdje je Lauda doživio strašnu nesreću.

Howardu ovo nije bio prvi film o brzim filmovima, jer je sredinom sedamdesetih glumio u niskobudžetnim komedijama o utrkama automobila. Doduše, nije bio dobro upoznat sa samim sportom i miljeom Formule 1, ali je priznao da mu je Utrka života jedan od najdražih i ujedno najlakših za snimiti filmova: „Morali smo nadići mnoge izazove – od vremenskih uvjeta do odjeće i setova za rekreiranje duha sedamdesetih i povijesnih utrka... No što se tiče glumaca, ovo je bio jedan od filmova koji mi je bilo najlakše snimiti. Sve se posložilo.“

Rekreiranje Zlatnog doba: automobili i kamere

Filmska ekipa je prije rekreiranja svijeta koji su želi prenijeti na velike ekrane napravila opsežna istraživanja, te su tehnički detalji i raznolikost scena nevjerojatni. Naravno, od samog početka bilo je jasno da bez dramatičnih i realističnih scena natjecanja Utrka života neće preći ni startnu liniju. Ne samo da su trebali predstaviti sve na realističan, već i novi način koji će privući pažnju gledatelja. Za to je bio zaslužan direktor fotografije Anthony Dod Mantle, dobitnik Oskara za Slumdog Millionaire: „Nikad u životu nisam koristio toliko kamera. Imali smo ih svugdje: na bolidima, ispod bolida, na i ispod krovova bolida, kod ispušne cijevi... Bio sam kao ludi genije koji je tjerao svoju ekipu do granica izdržljivosti. Što je zapravo nalik samom sportu, zar ne? Puno sam naučio o starim F1 bolidima. Bili su to ljesovi na kotačima, nalik bombi ispod vaše stražnjice.“

Rush - Utrka života

Unatoč brizi za sigurnost koja je vladala na setu, producenti su se u potpunosti posvetili autentičnosti. Jim Hajicosta proveo je godinu dana neprestano gledajući utrke i razgovarajući s inženjerima, vlasnicima i vozačima F1 bolida iz sedamdesetih. Također je putovao po cijeloj Europi kako bi pronašao modele automobila koji su im trebali i koje su mogli renovirati, te je uspio zaposliti mnogo bivših vozača uključujući i poznatog Jochen Massa i stručnjaka Stuarta McCruddena.

F1 bolidi se smatraju jednima od najbržih trkaćih automobila na svijetu koji mogu dostići brzine do 360 km/h i imaju motore koji postižu 18000 okretaja u minuti.  Kako bi publiku stavili u sjedalo vozača Howard i Mantle stavili su kamere na kacige vozača, te snimali i njihove oči i uspjeli uhvatiti odraze gledatelja na tribinama u zjenici oka.

Hemsworth je bolje shvatio kakva je osoba točno bio James Hunt jednom kad se uvukao u bolid kako bi snimio nekoliko ključnih scena: „Uspijete shvatiti koliku moć ti vozači imaju u svojim rukama. Zavezani ste nekoliko centimetara nad zemljom u maloj čahuri, pa i lijesu, kao što piše u scenariju, i vozite se brzinom od 270 km na sat. Puni ste adrenalina, a istodobno i vrlo ranjivi. Nikad se nismo približili brzinama koje dožive profesionalni vozači, ali sam zaista shvatio zašto kažu da su se upravo na stazi osjećali najbliže Bogu, da su jedino tada uspjeli u potpunosti doživjeti svaki trenutak.“

Daniel postaje Niki: protetika i šminka

Mark Coulier, dobitnik Oskara, je bio zadužen za pretvaranje Daniela u Laudu nakon njegove strašne nesreće i zadobivenih opeklina i ožiljaka. Tako je dobro napravio potrebnu protetiku i šminku da se ništa ne primijeti čak i kad se radi o krupnom planu – vjerujete da Danielovo lice uistinu teško opečeno. Tim za šminku i protetiku je bio zadužen i za to da glumac nalikuje mladom vozaču bez ožiljaka koji bio vrlo dobro poznat publici. Hammond je objasnio: „Daniel je morao nositi umjetne zube, a makar fizički jako nalikuje Laudi ima malo drugačiji oblik glave, pa nismo mogli samo nalijepiti Laudinu kosu na Danielovu glavu. Međutim, uspjeli smo pronaći način na koji smo uravnotežili ostatak lica i oblik tijela.“       
Oblačenje u skladu s vremenom: Gucci, Ferragamo i Nomex.

Rush - Utrka života

Većina Utrke života odvija se izvan događaja na stazi, pa su Howard i njegov kostimograf Julian Day željeli dostojno predstaviti eru u koju je smješten film. Kako bi to postigli zatražili su pomoć dviju modnih kuća: Gucci i Salvatore Ferragamo. Gucci je osigurao odjeću za Hemswortha, a Wilde i Ferragamo za Brühla i Laru. Day, poznat po svom radu na filmu Nowhere Boy, objasnio je: „Obratio sam se prvo Massimilianu Gornettiju iz Ferragama, a zatim i Fridi Giannini iz Guccija – razgovarali smo o likovima i uz njihovu pomoć i stare kolekcije dizajnirao sam odjeću za Hemswortha i Brühla. Gucci je, recimo, više kitnjast i blistav, što odgovara Jamesovom karakteru, a Ferragamo konzervativniji, na lijepi način, što odlično odgovara Nikiju.“

Stil sedamdesetih godina je šaren, slikovit i jedinstven i na trkaćim stazama i izvan njih, a odjel zadužen za odjeću morao je paziti i na povijesnu točnost odjevnih kombinacija. „Kad pogledate snimke iz 1976., godinu koju smo najviše predstavili u filmu, i trkaća odijela koje je nosio Niki, svugdje ćete ugledati reklame,“ rekao je Day. „To je zato jer bi ga za jednu utrku  sponzorirala jedna tvrtka, a za drugu neka druga tvrtka, pa je stalno mijenjao odjela. Zato smo ih napravili što jednostavnija, a što je Niki bio uspješniji to je na njima sve više reklama i imena spoznora. Napravili smo isto za sve vozače, kao i za Jamesa.“

Day je uspio prenijeti na velike ekrane duh i modu sedamdesetih, i to bez klišeja. Koristio je puno čistih i jarkih boja na stazama, a prigušenije boje za vanjski svijet, kao da se na sve gleda kroz cigaretni dim, budući da se tada činilo da svi puše.

Kod F1 utrka najvažnija je bila što veća sigurnost vozača. Originalna trkaća odijela su bila jako teška i imala tri sloja Nomexa i nezapaljivu podstavu. Kako bi postigao isti izgled Day se obratio tvrtki OMP Racing koja proizvodi trkaća odijela već trideset godina – i koja je sašila sva odijela, rukavice i ostale dijelove opreme u filmu.

Rush - Utrka života

Nisu se natjecali samo vozači, veći i tvrtke koje su ih financirale. Day je objasnio: „Tada su Ferrari i McLaren bili najbolji timovi, a McLaren je uvijek pazio na to kako će Ferrarijev tim biti obučen ... i zatim bi kupio nove uniforme i tenisice za svaku utrku.“ Day je također pazio da se odjeća razlikuje kod svake utrke: na Fujiju su gledatelji obučeni u tamne boje i imaju kišobrane, a u Brazilu plesačice sambe i mnoge djevojke nose samo gornje dijelove bikinija, kratke hlačice i visoke pete. Day je naglasio da nisu svi u to vrijeme nosili istu odjeću niti stereotipne trapezice, paisley uzorak i velike kragne. Trudio se predstaviti različitu odjeću i stilove i da ne budu svi isto obučeni: „Kad imate 5000 statista želite da svatko od njih izgleda kao pojedinac ... a ne da su kao veliki blok ljudi koji izgledaju kao da su iz sedamdesetih.“

Zvukovi jednog desetljeća: glazba u filmu

Surađujući na hitovima The Da Vinci Code, Angels & Demons i Frost/Nixon, Howard i Hans Zimmer, dobitnik Grammyja, Zlatnog globusa i Oskara, još jednom su ujedinili snage na filmu Utrka života. Zimmer je je skladao 19 od 24 pjesama za ovaj spektakularni film o svijetu Formule 1 iz 1976. godine.

Pomoću pjesama Davida Bowieja (“Fame”), Stevea Winwooda (“Gimme Some Lovin’”), Davea Edmundsa (“I Hear You Knocking”) i grupa Mud (“Dyna-Mite”) i Thin Lizzy (“The Rocker”), glazba filma Utrka života podsjeća publiku na zvukove koji opisuju to doba, te objašnjava zašto je to bilo vrijeme revolucije i inovacija.

Rush - Utrka života

Balansirati jednostavne želje vozača s njihovim divljim, ali istovremeno kontroliranim ponašanjem na stazi bio je pravi izazov za Howarda i Zimmera. Zimmer je uspio uhvatiti duh svijeta u kojem su James i Niki živjeli i natjecali se, bilo da se radi o intimnim trenucima u kojima se James nalazi sam sa svojom ljubimicom – papigicom, o scenama kad Niki prvi put svjedoči Marlenenim i Jamesovim ispadima, ili o vatrenom paklu u Nürburgringu koji je zauvijek promijenio Laudin život.
Veliki obožavatelj Zimmerovog rada bio je tijekom produkcije i sam Niki Lauda: „Kad sam gledao film s kolegama iz Formule 1, shvatio sam kako je Hans napravio odličan posao. Glazba me jednostavno obuzela.“

****

Universal Pictures i Cross Creek Pictures predstavljaju, zajedno s Exclusive Media—u suradnji s Imagine Entertainment—Revolution Films/Working Title/Imagine Entertainment produkcija filma Rona Howarda: Chris Hemsworth u Utrci života, u kojem glumi i Daniel Brühl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, Pierfrancesco Favino.  Casting direktorica je by Nina Gold, kostimograf Julian Day.  Glazbu filma Utrka života skladao je Hans Zimmer, a montažeri filma su Dan Hanley, ACE, Mike Hill, ACE.  Dizajner produkcije je Mark Digby, direktor fotografije  Anthony Dod Mantle, ASC, BSC, DFF.  Koproducenti su Anita Overland, Jim Hajicosta, a izvršni producenti su Guy East, Nigel Sinclair, Tobin Armbrust, Tim Bevan, Tyler Thompson, Todd Hallowell.  Epsku akcijsku dramu producirali su Andrew Eaton, Eric Fellner, Brian Oliver, Peter Morgan, Brian Grazer, Ron Howard.  Scenarij za Utrku života je napisao Peter Morgan, a režirao Ron Howard.  © 2013 Universal Studios  www.rushmovie.com

Rush - Utrka života

O GLUMCIMA

Australski glumac CHRIS HEMSWORTH (James Hunt) postao je jedan od najtraženijih glumaca u Holywoodu. Nedavno je, u zvjezdanoj postavi uz  Robert Downey, Jr., Samuel L. Jackson i Scarlett Johansson, glumio u trećem najisplativijem filmu svih vremena, u Marvelovim The Avengers.  Igrao je i u Snow White and the Huntsman, sa Kristen Stewart i Charlize Theron koji je debitirao na prvom mjestu na kino blagajnama. Šira publika ga je upoznala kao Marvelovog Thora u režiji Kennnetha Branagha. Vidjet ćemo ga i u nastavku franšize u Thor: The Dark World. Trenutno snima Film Michaela Manna Cyber za Legendary Pictures. Ponovno će raditi s Ronom Howardom na filmu In the Heart of the Sea čije snimanje počinje ove jeseni. Iduće godine snima The Avengers: Age of Ultron. Debi u Sjedinjenim Američkim Državama ostvario je ulogom nezamjenjivog Georgea Kirka  u Star Trek J.J. Abrahamsa. U njegova ostala ostvarenja se ubrajaju The Cabin in the Woods; remake Dana Bradleyja  Red Dawn, u kojem je preuzeo ulogu koju je u originalu tumačio Patrick Swayze; A Perfect Getaway, uz Timothy Olyphanta; i Ca$h, sa Sean Beanom. Hemsworth je rođen i odrastao u Australiji i podržava australsku zakladu djetinjstva ( TheAustralian Childhood Foundation)

Rush - Utrka života

Od samog početka karijere DANIEL BRÜHL (Niki Lauda) snimio je mnogo hvaljenih filmova i televizijskih projekata, prikupivši pohvale za talent i svestranost. Uz nekoliko uzbudljivih projekata koji ga očekuju u idućih 12 mjeseci, uključujući dvije jake uloge, učvršćuje se kao glumac vrijedan pažnje. Gledati ćemo ga u  The Fifth Estate, Billa Condona, gdje tumači ulogu Daniela Domscheit-Berga, kolegu i prijatelja osnivača WikiLeaksa Juliana Assangea, kojega glumi Benedict Cumberbatch.  Prema romanu istog imena Domscheit-Berga, film prati prijateljstvo, i njegov kraj, između dvojce muškaraca nakon što njihova Internet stranica napravi svjetski boom i donese svojim tvorcima trenutnu slavu ali i postepeno otriježnjenje. Film će biti objavljen u SAD-u 18. listopada.  U studenom ćemo ga gledati u trileru  A Most Wanted Man, Antona Corbijina sa Rachel McAdams, Robin Wright i Philip Seymour Hoffmanom.  Ima i glavnu ulogu mladog novinara Sebastiana Zöllnera u filmu Ich und Kaminski Wolfganga Beckera.  Internacionalnoj publici je najpoznatiji po ulozi njemačkog ratnog heroja  Fredricka Zollera u filmu Quentina Tarantina  Inglourious Basterds, s Brad Pittom i Christoph Waltzom.  Film je bio nominiran za osam nagrada Oskar 2010. godine.  Brühl u Evropi slovi kao etablirani nagrađivani glumac. Godine 2003, odigrao je ulogu Alexandera Kernera u njemačkoj tragikomediji Goodbye Lenin! koja se odvija 1989. u Istočnoj Njemačkoj. Brühl je srcedrapajuće odigrao ulogu mladog čovjeka koji prosvjeduje protiv režima dok očajnički pokušava zaštititi svoju krhku majku od istine.  Za tu ulogu, 2003., osvojio je European Film Award i German Film Award za glumca godine. Njegove ostale uloge uključuju The White Sound; Ladies in Lavender., u kojem je prvi puta glumio na engleskom jeziku, uz Judi Dench i Maggie Smith;  All Together, s  Jane Fonda i Geraldine Chaplin; Love in Thoughts, za koji je nagrađen European Film Awards’ nagrada publike za najboljeg glumca; The Edukaters, gdje je bio nominiran za najboljeg glumca na European Film Awards 2004. godine; Joyeux Noel, Salvador Puig Antich, The Bourne Ultimatum, The Countess, i  In Tranzit, s Johnom Malkovichem. Brühl tečno govori njemački, engleski, španjolski, i francuski jezik.

Rush - Utrka života

Glumica i aktivistica OLIVIA WILDE (Suzy Miller) je renesansna žena modernog doba. Bez napora prelazi sa platna kojeg dijeli s poznatim glumcima na rad uz predane liječnike i učitelje u izbjegličkim logorima Haitija. Uz Jake Johnsona gledati ćemo je u komediji Drinking Buddies Joea Swanberga. Film istražuje što se događa kada se privatan život sudari sa prijateljstvom na poslu. Drinking Buddies je otkupio Magnolia Pictures nakon što je prikazan na SXSW Film Festivalu 2013. godine gdje je prikupio pozitivne recenzije eklektičnog miksa kritičara. U studenom, vidjeti ćemo je u romantičnoj komediji Her Spikea Jonzea za Warner Bros. Pictures. Priča je to o usamljenom čovjeku koji se zaljubljuje u glas svog kompjutera. Dok scenarij i režiju potpisuje Jonze, glumačku postavu čine Joaquin Phoenix, Amy Adams, Rooney Mara i Scarlett Johansson. Nedavno je završila snimanje Lionsgateovog horor-trilera Reawakeing. U režiji Davida Gelba, uz filmskog partnera Marka Duplassa, radnja filma se vrti oko tima znanstvenika koji otkriju kako oživjeti mrtve ali ubrzo otkrivaju mračne posljedice svojih postupaka. Isto tako, završila je snimanje filma na lokacijama u Rimu, Third Person u režiji Paula Haggisa, uz glumačku ekipu koju čine Liam Neeson, Mila Kunis, James Franco, i Adrien Brody  . U ovoj drami o vezama, u kojoj se isprepliću tri priče, Wilde igra spisateljicu. Godine 2012., snimila je film Better Living Through Chemistry sa Samom Rockwellom I Michelle Monaghan. U nezavisnom filmu The Longest Week, ponovno je surađivala s Jasonom Batemanom. Njezine ostale uloge uključuju one u filmovima The Incredible Burt Wonderstone, People Like Us, The Words, Butter, Cowboys & Aliens, The Change-Up, te TRON: Legacy. U ljeto 2011., režirala je i napisala svoj prvi kratki film Free Hugs za časopis Glamour koji je bio pohvaljen na više filmskih festival u SAD-u. Budući da dolazi iz obitelji nagrađivanih novinara i filmaša, Wilde se okušala i na području dokumentarnog filma. U The Rider and The Storm bila je izvršna producentica, a 2013., film se našao u konkurenciji na Tribeca Film Festivalu. Taj kratki dokumentarac prati Timmyja Brennana fizičkog radnika koji pronalazi bijeg od gradskog života u surfanju. Ali kada superoluja Sandy uništi njegov dom, Timmy izgubi sve, uključujući i dasku za surfanje.  Danima kopa po ruševinama svoje kuće pokušavajući pronaći izgubljene stvari, a onda otkriva dobrotu neznanaca i ponovno pronalazi utjehu u oceanu. Kao izvršna producentica radila je i na kratkom filmu Sun City Picture House koji prati zajednicu na Haitiju koja želi sagraditi kino nakon strašnog potresa 2010. Film je debitirao na Tribeca Film Festivalu, te je osvojio nagradu publike na Maui Film Festivalu. Isto tako, sudjelovala je i u dokumentarnoj seriji Half the Sky inspiriranoj istoimenom knjigom Nicholasa Kristofa i Sheryl WuDunn. Seriju je pratilo više od pet milijuna gledatelja i pobrala je odlične kritike. U seriji, Wilde doznaje za zlostavljanja protiv kojeg se bore djevojke u Nairobiju, Keniji, a koje uključuje dječju prostituciju i genitalno sakaćenje. Kako bi postale financijski neovisne i oslobodile se tlačenja, osnovale su “selo za žene” i osmislile organizaciju koja ženama pomaže da nauče kako zaraditi novac trgovanjem i tako se prehraniti. Wilde je sudjelovala I u nekim televizijskim projektima kao što su  House M.D., The Black Donnellys, Skin, The O.C. . Na kazališnim daskama igrala je glavnu ulogu u off-Broadwayjskoj produkciji Beauty on the Vine. Wilde je članica upravnog odbora Artists for Peace and Justice  i ACLU-a južne Kalifornije.

Rush - Utrka života

ALEXANDRA MARIA LARA (Marlene Lauda) je rumunjsko-njemačka glumica najpoznatija po ulozi u drami nominiranoj za Oskara Downfall (2004), i filmu Francisa Forda Coppole Youth Without Youth (2007). Lara je rođena u Bukureštu kao jedino dijete rumunjskog glumca Valentina Plătăreanua. Kada je imala četiri godine, njezina obitelj je preselila u Zapadnu Njemačku kako bi pobjegla  Ceauşescuovom režimu  u komunističkoj Rumunjskoj. Iako su prvotno planirali otići u Kanadu, smjestili su se u Freiburg im Breisgau, u Baden-Württemberg, prije nego što su se preselili u Berlin. Nakon završetka Französisches Gymnasium  u Berlinu 1997., Lara studira glumu pod mentorstvom svoga oca, suosnivača Theaterwerkstatt Charlottenburg. Već u šesnaestoj godini igrala je glavne role u raznim televizijskim dramama. Godine 2008., imala je sporednu ulogu u njemačkoj produkciji The Baader Meinhof Complex te  Hinter Kaifeck, s Bennom Fürmannom. Iste godine snimila je još nekoliko filmova i bila članica žirija za dugometražni film na filmskom festivalu u Cannesu. Slijede nekoliko internacionalnih filmova kao što su Control, Miracle in St. Anna, The Reader, The Company i The City of Your Final Destination. Krajem 2009., igra u Quartier lointain te u romantičnoj drami City of Life. Godine 2012., dobila je priznanje francuskog ministarstva kulture Chevalier des Arts et des Lettres za doprinos filmskoj umjetnosti. Za ulogu u Downfall dobila je  nagradu Golden Camera za najbolju njemačku glumicu. Za ulogu u The Fisherman and His Wife, 2006., osvaja nagradu za najbolju glumicu na Milan International Film Festival. Lara trenutačno živi u Berlinu sa svojim partnerom, glumcem Samom Rileyjem.

Rush - Utrka života

Fleksibilan i svestran glumac, voljen i od filmske i televizijske publike, PIERFRANCESCO FAVINO (Clay Regazzoni), u 2012. godini, osvojio je nagradu David di Donatello za najboljeg sporednog glumca te nagradu Golden Pegasus za najboljeg glumca u filmu Piazza Fontana: The Italian Conspiracy, Marca Tullija Giordana.  Za ulogu u Come Undone nominiran je za talijanski Zlatni Globus. Sjajan kako u dramskim tako i u komičnim ulogama, te cijenjen od žanrovskih filmaša i velikih autora, Favino pripada uskom krugu talijanskih glumaca koji su osim domaćeg terena uspjeli osvojiti i onaj inozemni, zahvaljujući nekolicini holivudskih filmova koje je snimio. U te filmove spadaju Night at the Museum, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian, Miracle at St. Anna, te World War Z  uz Brad Pitta. Favino, koji je diplomirao na Silvio d’Amico National Academy of Dramatic Arts, osvojio je kritiku i publiku ulogama u filmovima The Last Kiss i  El Alamein–The Line of Fire, te je za potonji bio nominiran u kategoriji najboljeg sporednog glumca na nagradama David di Donatello Awards, 2003., godine.  Godine 2004., glumio je u The Keys to the House koji se natjecao na 61. Filmskom festivalu u Veneciji. Surađivao   je sa mnogim uglednim talijanskim redateljima poput Marca Bellocchioa, Giuseppea Tornatorea, Ferzan Ozpeteka i Silvia Soldinija. Neki od filmova koje je snimio su Kiss Me Again, The Entrepreneur, A.C.A.B.: All Cops are Bastards, te A Flat for Three. Favino je jedan od vodećih glumaca nove generacije koji mijenjaju talijanski sistem  statusa zvijezde. Bio je predsjednik žirija za nagradu Orizzonti Venice na 69. Filmskom festivalu u Veneciji, te član internacionalnog žirija na Marrakech International Film Festival, 2012. godine.

NATALIE DORMER (Nurse Gemma) je dva puta bila nominirana za nagradu Gemini za ulogu Anne Boleyn u seriji The Tudors. Trenutno ju gledamo kao Margaery Tyrell u HBO-ovoj fantasy drami Game of Thrones. Nedavno je završila snimanje nezavisnog filma Posh, sa Maxom Ironsom, a uskoro ćemo je vidjeti u The Counselor, Ridleyja Scotta, uz Brad Pitta i Cameron Diaz. Neki od filmova u kojima je glumila su i Casanova, Flawless, City of Life, Captain America: The First Avenger, I Madonnin W.E.. Ova multitalentirana glumica koja je diplomirala na Webber Douglas Academy of Dramatic Arts u Londonu, isto tako je i mezzosopranistica, operna pjevačica, kao i članica londonske mačevalačke akademije.

O FILMAŠIMA

Oskarom nagrađen filmaš RON HOWARD (redatelj/producent) jedan je od najpopularnijih redatelja svoje generacije. Stvorio je neke od najpoznatijih holivudskih filmova poput  A Beautiful Mind,  Apollo 13, Parenthood i Splash. Režirao je I producirao Cinderella Man s Oskarovcem Russellom Croweom, sa kojim je prethodno surađivao na filmu A Beautiful Mind za kojeg je pak Howard osvojio Oskara za najboljeg redatelja, a film je dobio istu nagradu i za najbolji film, scenarij te najbolju sporednu glumicu. Film je osvojio i četri Zlatna Globusa uključujući onog za najbolji film u kategoriji drame. Osim toga, Howard je osvojio Outstanding Directorial Achievement za igrani film američkog ceha redatelja (DGA). Howard i producent Brian Grazer osvojili su i prvu godišnju Awareness Award od National Mental Health Awareness Campaign za rad na filmu.

Rush - Utrka života

Howard je odavno poznat kao vrstan redatelj. Još 1995., osvojio je svoju prvu nagradu za Outstanding Directorial Achievement  za igrani film od DGA, za Apollo 13.  Ova drama snimljena prema istinitoj priči dobila je devet nominacija za Oskara te osvojila one za montažu i zvuk. Mnogi od njegovih filmova bili su u kombinaciji za tu prestižnu nagradu uključujući  Backdraft, Parenthood  i  Cocoon, a potonji je osvojio čak dva. Muzej pokretne slike odao mu je počast u prosincu 2005, a American Cinema Editors u veljači 2006. U siječnju 2009, američki ceh producenata (PGA) nagradio je Howarda i njegovog kreativnog partnera Briana Grazera nagradom Milestone. U studenom 2009., Tisch School of Arts nagradio ga je nagradom Big Apple, a u svibnju 2010.,  dobio je Silver Hugo za postignuća u karijeri na internacionalnom filmskom festivalu u Chicagu.  U ožujku 2013., Howard je primljen u The Academy of Television Arts & Sciences Hall of Fame. Trenutno radi na filmu o muzičkom festivalu Made in America  s  Jay-Z-jem, i na drami The Good Lie sa Reese Witherspoon u glavnoj ulozi. Potonji je baziran na istinitoj priči o izgubljenim dječacima u Sudanu. In the Heart of the Sea, trenutno je u pretprodukciji, a uloga u filmu pripala je Chrisu Hemsworthu. Režirao je i producirao filmsku adaptaciju hvaljene drame Frost/Nixon Petera Morgana. Film je bio nominiran za pet Oskara uključujući onaj za najbolji film, te za nagradu Darryl F. Zanuck za producenta godine, od strane PGA. Howardov portfolio uključuje neke od najpopularnijih filmova u proteklih 20 godina. Godine 1991., napravio je hvaljenu dramu Backdraft s Robertom De Nirom, Kurt Russellom i  Williamom Baldwinom. Uslijedio je povijesni ep Far and Away sa Tom Cruiseom i Nicole Kidman.  Kasnije je režirao triler Ransom s Melom Gibsonom, Rene Russo, Garyjem Siniseom i Delroy Lindom.  Surađivao je s Tom Hanksom, Kevinom Baconom, Edom Harrisom, Billom Paxtonom, Garyjem Siniseom i Kathleen Quinlan na filmu Apollo 13, koji je ponovno objavljen u IMAX formatu. Neki od Howardovih ostalih filmova su  The Dilemma,  How the Grinch Stole Christmas,  Willow, The Missing. Kao izvršni producent radio je mnoge nagrađivane filmove i televizijske projekte poput From the Earth to the Moon i Arrested Development. Redateljski debi ostvario je 1977., komedijom Grand Theft Auto.  Karijeru je započeo kao glumac  a pojavio se u filmovima The Journey ,The Music Man, te televizijskim serijama The Andy Griffith Show i Happy Days. Odlične kritike dobio je za American Graffiti i The Shootist. S dugogodišnjim partnerom producentom Brianom Grazerom prvi puta je surađivao na hit komedijama Night Shift i Splash. Ovaj tandem je 1986. osnovao Imagine Entertainment kako bi radili nezavisne igrane filmove.

Rush - Utrka života

PETER MORGAN (scenarist/producent) je internacionalno nagrađivani pisac za kazalište i film. Uz  nominacije za Oskara, Zlatni Globus, te BAFTA nagradu  za The Queen Stephena Frearsa i Frost/Nixon Rona Howarda, Morgan je osvojio mnoge druge internacionalne nagrade.  Njegova najnovija drama The Audience, u kojoj je glumila Helen Mirren, bila je hit na West Endu te dobila pet nominacija za nagradu Olivier 2013. Prije negoli što je postala hvaljen i Oskarom nagrađen film istog imena, njegova predhodna drama Frost/Nixon, bila je nominirana  za nagrade Olivier i Tony. Pisao je i za filmove The Last King of Scotland, The Damned United i Hereafter Clinta Eastwooda.  Trenutno radi na biografskom filmu o Hugh Hefneru  Playboy, te na televizijskom filmu Christopher Jefferies. Radio je i na televizijskim projektima The Deal, The Special Relationship, koji čini prvi dio trilogije o Tonyju Blairu, i Longford.

ANDREW EATON (producent) osnovao je Revolution Films zajedno s redateljem Michaelom Winterbottomom 1994. U plodnoj karijeri na televiziji i filmu bio je nominiran za osam nagrada BAFTA a osvojio je dvije. Producirao je više od 30 filmova od kojih najveći broj u režiji Michaela Winterbottoma kao što su A Mighty Heart, In This World,  24 Hour Party People, dokumentarni The Road to Guantanamo, i Tristram Shandy: A Cock and Bull Story. Producirao je televizijsku trilogiju nagrađenu nagradom BAFTA Red Riding u kojoj glume Andrew Garfield, Rebecca Hall, Paddy Considine i Sean Bean, te The Trip sa Steveom Cooganom i Robom Brydonom. Bio je zamjenik predsjednika U.K. Film Councila četiri godine, isto kao i predsjednik  Leadership on Diversity foruma.  Na British Independent Film Awards 2000., proglašen je producentom godine.

Rush - Utrka života

ERIC FELLNER (producent) i TIM BEVAN (izvršni producent) od 1992. godine su predsjednici  Working Title Filmsa, jedne od vodećih produkcijskih kompanija. Working Title je osnovan 1983., a kompanija je snimila više od stotinu filmova koji su na svjetskim blagajnama zaradili preko pet milijarde dolara. Njihovi filmovi osvojili su deset Oskara  (za  Les Misérables Toma Hoopera,  Anna Karenina i Atonemen, Joea Wrighta, Dead Man Walking Tima Robbinsa, Fargo braće Cohen, i  Elizabeth and Elizabeth: The Golden Age Shekhar Kapura), 35 BAFTA nagrada, te brojne prestižne nagrade na festivalima u Cannesu i Berlinu. Bevan i Fellner su nagrađeni  nagradom za postignuća u filmu David O. Selznick, te onom najvažnijom za filmske producente od američkog ceha producenata (PGA). Nagrađeni su i dvjema najvećim nagradama u Velikoj Britaniji: BAFTAinom  Michael Balcon, nagradom za izvanredan britanski doprinos filmu i The Evening Standardovom nagradom  Alexander Walker Special Award. Bevan i Fellner imenovani su zapovjednicima Britanskog Carstva. Neki od opsežnih i raznovrsnih naslova Working Titlea su Four Weddings and a Funeral, Love Actually, Billy Elliot, Notting Hill, Bean and Mr. Bean’s Holiday, Shaun of the Dead,  Hot Fuzz, About a Boy,  Paul, Definitely, Maybe, The Interpreter,  Bridget Jones’s Diary i Bridget Jones: The Edge of Reason, Pride & Prejudice, Contraband, Nanny McPhee i Nanny McPhee Returns , Johnny English i Johnny English Reborn, dokumentarni  Senna, United 93, te Frost/Nixon. Uspjeh filma Billy Elliot pretočen je na pozornicu u mjuziklu Billy Elliot the Musical, kojega je, kao i film, režirao Stephen Daldry, uglazbio Elton John, a opjevao Lee Hall.  Ovaj dobitnik 76 internacionalnih kazališnih nagrada trenutno je popularan u Londonu, Torontu, i Sjevernoj Americi.  Na Broadwayu je igrao više od tri godine, a 2009. je osvojio  deset Tonyja uključujući one za najbolji mjuzikl i režiju. Mjuzikl je igrao u Sydneyju, Melbourneu, Chicagu i Seulu, a gledalo ga je više od sedam milijuna ljudi diljem svijeta. Nadolazeći projekti Working Titlea su The World’s End, Closed Circuit u kojem igraju Eric Bana i Rebecca Hall, About Time s Rachel McAdams,  i The Two Faces of January, s Viggom Mortensenom i Kirsten Dunst.

Rush - Utrka života

BRIAN OLIVER (producent) je direktor Cross Creek Picturesa, producent s nominacijom za Oskara, i veteran filmske industrije. Oliver je u Cross Creek Pictures donio svoju ogromnu produkcijsku i financijsku stručnost, sa željom da radi komercijalne filmove, ali isto tako i one koji potiču na razmišljanje, u pozitivnom okruženju. Tvrtka, koju su osnovali Oliver i Timmy Thompson, se zalaže za razvoj i jačanje suradnje između filmaša i financijera.  Tvrtka trenutno ima trogodišnji distribucijski ugovor s Universal Pictures. Isto tako, Oliver je  i član tvrtkinog investicijskog odbora Cross Creek Partners, fonda za film kojeg je oformio Thompson i konzorcij privatnih poslovnih ulagača iz Louisiane i Teksasa. Oliver trenutno radi na filmu scenarista i redatelja Scotta Franka  A Walk Among the Tombstones  u kojem igra Liam Neeson. Cross Creek također razvija komediju  Bathing Suits, biografski film  McQueen s Jeremyjem Rennerom, adaptaciju bestselera “Beautiful Ruins”, i Black Mass priču o zloglasnom bostonskom gangsteru Whiteyju Bulgeru. Oliver i Cross Creek će producirati The Woman in Black: Angels of Death, drugi dio svjetskog hita na blagajnama The Woman in Black. Premijera Oliverovog filma Arthur Newman, s Emily Blunt i Colinom Firthom u glavnim ulogama, održana je 2012. na filmskom festivalu u Torontu. Godine 2012., producirao je The Ides of March, u režiji Georgea Clooneyja, čija je premijera održana na filmskom festivalu u Veneciji. Nakon toga, producirao je The Woman in Black s Danielom Radcliffeom u glavnoj ulozi. Taj je film, prema bestseleru Susan Hill, kojeg je u SAD-u objavio CBS films, zaradio više od 125 milijuna dolara na svjetskim kino blagajnama. To ga čini najuspješnijim britanskim hororom u povijesti filma.  Prvi film koji je radio za Cross Creek bio je psihološki triler  Black Swan Darrena Aronofskog na kojem je radio kao producent. Film je objavio Fox Searchlight, a utržio je više od 328 milijuna dolara na svjetskim kino blagajnama. S producentima Mikeom Medavoyem i Scottom Franklinom osvojio je nagradu za najbolji igrani film na Independent Spirit Awardsu, te pomeo sezonu nagrada s čak pet nominacija za Oskara, 12 nominacija za nagradu BAFT-e, i četiri za Zlatni Globus. Oliver radi u zabavnoj industriji više od 12 godina. Karijeru je počeo u Paramount Picturesu nakon čega je prešao u William Morris Agency.  S tog radnog mjesta prešao je u Propaganda Films, gdje je radio kao zamjenik direktora produkcije te razvio i producirao Auto Focus.  Nakon toga osnovao je i vodio Arthaus Pictures, a onda s Thompsonom pokrenuo Cross Creek.  Oliver je diplomirao na Berkleyju, a ima i diplomu iz  prava  sa Whittiera.

Rush - Utrka života

Producent i Oskarovac  BRIAN GRAZER (producent) radi na filmu i televiziji više od 25 godina. Kao scenarist i producent, osobno je za Oskara bio nominiran četiri puta, a 2002. ga je osvojio za  A Beautiful Mind. Taj film, osim što je pobrao ukupno tri Oskara, osvojio je i četiri Zlatna Globusa (uključujući i onaj za najbolji film u kategoriji drame) te mu  donio prvu godišnju Awareness Award kampanje National Mental Health Awareness. Tijekom godina, Grazerovi filmovi i televizijski projekti nominirani su za ukupno 43 Oskara i 149 Emmyja. Njegovi filmovi su zaradili više od 13.7 milijardi dolara u svijetu, uključujući kina, muziku, i video. S obzirom na njegova komercijalna i umjetnička postignuća,  ceh američkih producenata (PGA) mu je 2001. dodijelio David O. Selznick nagradu za postignuća u igranom filmu. Čak mu je i Hollywood Chamber of Commerce odao  priznanje dodijelivši mu zvijezdu na Hollywood Walk of Fame (Staza slavnih).  ShoWest ga je 2006. nagradio nagradom za životno djelo.  U svibnju 2007., časopis  Time ga je stavio na listu  “100 najutjecajnijih ljudi na svijetu”. U siječnju 2009., američki ceh producenata (PGA) nagradio je Grazera i njegovog kreativnog partnera Rona Howarda nagradom Milestone. U studenom 2009., Tisch School of Arts nagradio ih je nagradom Big Apple, a u svibnju 2010. počast im je odao Simon Wiesenthal Center  dodijelivši im Humanitarian Award.  U veljači 2011., Grazer je dobio nagradu Filmmaker, Motion Picture Sound Editorsa.  Godine  2012., Grazeru je uručena nagrada za inovaciju i inspiraciju zaklade Alfred Mann, za humanitarni rad. Godine  2013., dobio je Abe Burrows Entertainment Award nagradu  udruge Alzheimer i  PromaxBDA nagradu za životno djelo. Grazer je producirao 84. dodjelu Oskara koju je vodio Billy Crystal. Trenutno radi na filmu o muzičkom festivalu Made in America  sa Jay-Z-jem, i na drami The Good Lie sa Reese Witherspoon u glavnoj ulozi. Potonji je baziran na istinitoj priči o izgubljenim dječacima u Sudanu. In the Heart of the Sea, trenutno je u pretprodukciji, a uloga u filmu pripala je Chrisu Hemsworthu. Još neki od  filmova koje je producirao su i J. Edgar, Tower Heist,  The Dilemma, Changeling, American Gangster, The Inside Man, Intolerable Cruelty, How the Grinch Stole Christmas, The Nutty Professor, Liar Liar, Ransom, My Girl, Backdraft, Kindergarten Cop, Parenthood, Clean and Sober, i Spies Like Us. Njegovi televizijski projekti uključuju How to Live With Your Parents (for the Rest of Your Life), Arrested Development, Parenthood, Friday Night Lights, Lie to Me, Shark, Felicity, Sports Night, From the Earth to the Moon. Karijeru je započeo kao producent koji razvija televizijske projekte. Dok je radio kao izvršni producent televizijskih pilota za Paramount Pictures, upoznao je svog dugogodišnjeg prijatelja i poslovnog partnera Rona Howarda. Njihova suradnja je započela 1985., radom na hit komedijama Night Shift i Splash. Godinu dana poslije osnovali su Imagine Entertainment kojeg i danas vode.

Rush - Utrka života

GUY EAST (izvršni producent) je jedan od direktora Exclusive Media, svjetske kompanije za filmsku zabavu koja je osnovana u svibnju 2008. uz potporu Dasym Investment Strategies B.V. (bivši  Cyrte Investments).  Exclusive razvija, financira, producira, reklamira i distribuira komercijalne i dokumentarne filmove na svjetskoj razini. S partnerom, Nigelom Sinclairom, East je lansirao nezavisnu produkcijsku tvrtku  Spitfire Pictures rane 2003. Sada se Spitfire bavi dokumentarnim filmom za Exclusive Media. Prije negoli što su osnovali Spitfire, East i Sinclair su 1996. osnovali Intermedia Films koji je postao jednim od vodećih neovisnih produkcijskih i distribucijskih kompanija na svijetu. U svibnju 2007., East i Sinclair su se pridružili odboru Hammer Filmsa, nakon Spitfireovog saveza o razvoju i produkciji s nanovo obnovljenim britanskom studijem. Hammer je sada Exclusiveova žanrovska podružnica u Velikoj Britaniji. Eastovi posljednji projekti bili su The Ides of March, The Woman in Black, End of Watch, i Snitch s Dwayne Johnsonom. Njegovi budući projekti su Parkland  s  Zacom Efronom  Paulom Giamattijem,  A Walk Among the Tombstones s Liamom Neesonom, Can a Song Save Your Life?, Dark Places s Charlize Theron,  The Quiet Ones, i The Woman in Black: Angels of Death. Od dokumentarnih filmova koje je radio izdvajaju se dobitnik Oskara Undefeated, dobitnik Grammyja Foo Fighters: Back and Forth, i Scorseseov  George Harrison: Living in the Material World koji je bio nominiran za nagradu BAFTA-e. Godine 2001., Intermedia Films je producirao dva broj jedan hita na kino blagajnama: K-Pax s Kevin Spacey, i The Wedding Planner, s Jennifer Lopez. Kao izvršni producent radio je i na filmovima Terminator 3: Rise of the Machines,  Adaptation, Iris,  The Quiet American,  Hilary and Jackie, K-19:  Enigma, i Sliding Doors. Prije Intermedije, East je osnovao Majestic Films International, čiji su filmovi sveukupno nominirani za 34 Oskara, a osvojili dva u kategoriji najboljeg filma Dances With Wolves i Driving Miss Daisy. East je nekada radio kao direktor distribucije i marketinga u Goldcrest Films International, gdje je bio odgovoran za internacionalnu distribuciju filmova poput The Killing Fields, The Mission, A Room With a View i The Name of the Rose.  Kasnije je radio u Carolco Films International. East je studirao engleski jezik i pravo na University of Exeter u Velikoj Britaniji. Osposobio se za pravnika kod Slaughter i Mayja. Godine 1985., East je izabran za prvog britanskog direktora American Film Marketing Association.

Rush - Utrka života

NIGEL SINCLAIR (izvršni producent) je viši izvršni u filmskoj industriji i nagrađivani producent igranih i dokumentarnih filmova. Sinclaire je suvlasnik i predsjednik uprave Exclusive Media, kompanije za nezavisni film koja producira, financira, igrane i dokumentarne filmove i distribuira ih diljem svijeta. Exclusive posjeduje legendarnu kolekciju Hammer Filmsa koja je dio njihovog rastućeg kataloga sa više od 850 filmskih naslova, i aktivno je ojačao taj kultni brend filmske produkcije. Exclusive je nedavno lansirao distribucijsku tvrtku za područje SAD-a,  Exclusive Releasing, a posjeduje i manji dio Millennium Entertainmenta. Godine 1996., Sinclair i East osnovali su Intermedia Films. Intermedia je postala jedna od vodećih produkcija nezavisnog filma. Nakon što su se 2002. povukli iz Intermedije, osnovali su Spitfire Pictures. Kasnije je Spitfire sjedinjen s Hammerom, i tako je 2008. godine nastala Exclusive Media. Sinclairovi budući projekti su Parkland, A Walk Among the Tombstones,  Can a Song Save Your Life?, Dark Places, with Charlize Theron Skiptrace, The Quiet Ones i The Woman in Black: Angel of Death. Neki od njegovih prošlih projekata su Terminator 3: Rise of the Machines,  The Life of David Gale, i Snitch. Od dokumentarnih filmova koje je radio za Spitfire izdvajaju se dobitnik Oskara Undefeated, dobitnik Grammyja Foo Fighters: Back and Forth, i Scorseseov  George Harrison: Living in the Material World koji je bio nominiran za nagradu BAFTA-e. Sinclair je 1969. diplomirao na University of Cambridge u Velikoj Britaniji, a pravo je završio 1980. na Columbiji. Bavio se pravom u Velikoj Britaniji te na početku i u Los Angelesu gdje je 1989. osnovao vlastiti ured  Sinclair Tennenbaum & Co.  Bavi se showbiz pravom sve do 1996. Kada je s Eastom osnovao Intermediju. Rođen je u Škotskoj, a u SAD je doselio 1980.  Oženjen je s Pat Sinclair, ima troje djece, aktivan je u mnogim dobrotvornim organizacijama, uključujući  k9 connection u Santa Monici. Kraljica Elizabeta proglasila ga je zapovjednikom Britanskog Carstva zbog zasluga očuvanja britanskih interesa u Kaliforniji. Trenutno je u upravnom odboru  BAFTA Los Angeles. Sinclair trenutno živi u Los Angelesu.

Rush - Utrka života

TOBIN ARMBRUST (izvršni producent) je direktor svjetske produkcije i nabave u Exclusive Media, jednoj od vodećih kompanija za produkciju nezavisnog filma. Posljednji filmovi na kojima je radio su End of Watch,  Snitch,  Hit & Run, i The Woman in Black. Njegovi nadolazeći projekti su Can a Song Save Your Life?,  A Walk Among the Tombstones, The Quiet Ones, akcijska komedija Agent: Century 21 s Cameron Diaz i Beniciom Del Torom, te nastavak The Woman in Black, The Woman in Black: Angel of Death. Radio je i na filmovima Let Me In; The Resident, i The Way Back.  Za Spitfire Pictures, producirao je dokumentarce Amazing Journey: The Story of The Who, Last Play at Shea i Guys ‘N’ Divas: Battle of the High School Musicals. Prije negoli se pridružio Exclusiveu, radio je kao producent u Thunder Road, produkcijskoj kompaniji s ugovorom sa Warner Bros. Picturesom. Tamo je sudjelovao u više od 30 projekata u raznim fazama razvoja, i bio koproducent filma Firewall, s Harrisonom Fordom  Paulom Bettanyjem. Prije Thunder Roada, radio je u Intermedia Films za osnivače Nigela Sinclaira i Guyja Easta. Tamo je radio kao zamjenik direktora poslovnog razvoja i produkcije. Nadgledao je proizvodnju filmova  K-19: The Widowmaker,  Basic,  The Wedding Planner, Adaptation.,  National Security,  Welcome to Mooseport i K-PAX s  Kevinom Spaceyjem. Karijeru u filmskoj industriji započeo je kao šef nabave u The Steel Company, agenciju u Los Angelesu koja zastupa neke od vodećih distributera na svijetu, kao što su Canal Plus, Samsung i Pony Canyon. Diplomirao je političke znanosti na UC Santa Barbara i dobio Rotaryjevu stipendiju za poslovni studij u Munchenu u Njemačkoj.

TYLER THOMPSON (izvršni producent) je, uz svog oca Timmyja Thompsona i Briana Olivera, suosnivač  Cross Creek Picturesa. Thompson je pomogao podići fon Cross Creek Partners I fund. Radio je kao izvršni producent na filmovima Black Swan, The Woman in Black, Burning Palms, i nadolazeći  The Young and Prodigious T.S. Spivet s Helenom Bonham Carter. U prosincu 2012., našao se na Forbesovoj godišnjoj listi “30 ispod 30” koja okuplja mlade buntovnike, inovatore, i poduzetnike u Hollywoodu.

TODD HALLOWELL (izvršni producent/pomoćnik redatelja) trenutno završava snimanje dugoočekivanog  X-Men: Days of Future Past. Kao izvršni producent i pomoćni redatelj radio je na filmovima Rona Howarda Frost/Nixon, Angels & Demons, The Da Vinci Code, Cinderella Man,  Ransom, EDtv, The Missing, How the Grinch Stole Christmas, Apollo 13,  te Oskarovcu  A Beautiful Mind. Karijeru je počeo kao asistent scenografa (i dubler Rona Howarda) u Howardovom redateljskom debiju Grand Theft Auto. Zatim je radio kao scenograf u filmovima Back to the Future, Down and Out in Beverly Hills, Fletch, pilot serije Miami Vice, Adventures in Babysitting, Burglar, Vital Signs, The Dream Team, Class Action i Parenthood.  Kao pomoćnik redatelja snimao je scene u Striking Distance, Adventures in Babysitting i Money Train. U suradnji s Howardom kao producent i pomoćnik redatelja, radio je na  Backdraft i Far and Away. Kao izvršni producent, scenograf, i pomoćni redatelj radio je The Paper.

Snimatelj ANTHONY DOD MANTLE, ASC, BSC, DFF (direktor fotografije) osvojio je nagradu Oskar za rad na filmu Dannyja Boylea Slumdog Millionaire.  Taj film mu je priskrbio i nagradu BAFTA-e, nagradu ASC za izvanredno snimateljsko postignuće, te mnoge nagrade kritike. Od četiri nominacije, Mantle je dvostruki pobjednik u kategoriji najboljeg snimatelja na European Film Awards. Jedini je snimatelj koji je bio nominiran za dva filma u istoj godini, a nagradu je 2003. osvojio za Dogville i  28 Days Later, a u  2009., za Slumdog Millionaire i Antichrist. Godine 2007., bio je nominiran za The Last King of Scotland, a  2005. za Manderlay. Kao čest suradnik Dannyja Boylea, nedavno je za njega snimio  127 Hours, i dobio nominaciju za nagradu BAFTA-e u kategoriji najboljeg snimatelja (u konkurenciji s Enriqueom Chediakom). S Boyleom je surađivao i na 28 Days Later, Millions, i  Vacuuming Completely Nude in Paradise.  Redovno surađuje i s Larsom von Trierom, za ikonoklastičnog autora snimio je  Antichrist, Manderlay i Dogville. Recentniji filmovi na kojima je radio su Dredd i The Eagle. Nagradu Evening Standarda dobio je za dramu Brothers of the Head,koja mu je osigurala i nominaciju za nagradu Independent Spirit. BAFTA-inu TV nagradu osvojio je za Wallander. Radio je i na dokumentarnim filmovima Paradis, Trip to Asia: The Quest for Harmony, Krig and Tranceformer—A Portrait of Lars von Trier,  Julien Donkey-Boy (dobio je nominaciju za nagradu Independent Spirit) te na pet filmova s Thomasom Vinterbergom: Dear Wendy, The Biggest Heroes, The Celebration, It’s All About Love i When a Man Comes Home.

Rush - Utrka života

MARK DIGBY (dizajner produkcije) je nedavno radio na filmovima Dredd,  Never Let Me Go i The American.  Za Slumdog Millionaire Dannyja Boylea dobio je nominacije za nagradu BAFTA-e, a osvojio one Evening Standarda za izvanredno tehničko postignuće, i  ADG-a za izvrsnost u produkcijskom dizajnu u suvremenom filmu. S Boyleom je također radio na filmovima Millions i 28 Days Later. Digby je intenzivno radio s redateljem Michaelom Winterbottomom na filmovima  The Summer in Genoa, A Mighty Heart, The Road to Guantánamo i In This World.  S Winterbottomom je uspostavio vezu radeći kao scenograf u filmovima Code 46 i 24 Hour Party People. Digby trenutno radi na redateljskom prvijencu Alexa Garlanda, Ex Machina, za DNA Films.

DAN HANLEY, ACE i MIKE HILL, ACE (montažeri) su vjerojatno najostvareniji montažerski tandem u industriji.  Počeli su 1982. filmom Night Shift, s Henryjem Winklerom, Michaelom Keatonom i Shelley Long. Hanley i Hill su rezali sve filmove Rona Howarda.  Rush je njihova dvadeseta suradnja.  Godine 1996., Hanley i Hill su osvojili Oskara za najbolju montažu u Apollo 13.  Imali su još  tri dodatne nominacije: za A Beautiful Mind, Cinderella Man i Frost/Nixon.  Ostali važni filmovi na kojima su radili su Backdraft, The Da Vinci Code, Angels & Demons, Cocoon i How the Grinch Stole Christmas.  Hanley i Hill su odabrani članovi American Cinema Editors (ACE).

JULIAN DAY (kostimograf)  je nedavno radio na filmovima  Salmon Fishing in the Yemen,  Berberian Sound Studio,  The Woman in the Fifth i Isle of Dogs. Day je vjerojatno najpoznatiji po filmu Nowhere Boy, biografiji Johna Lennona u režiji Sam Taylor-Wood. Njegov rad ćemo moći vidjeti u filmovima  Don Hemingway s Jude Lawom i Richardom E. Grantom, te Diana s Naomi Watts. Day je uglavnom radio na nezavisnim filmovima kao što su romantične drame Pawela Pawlikowskog  Last Resort i My Summer of Love; biografski o Ianu Curtisu  Control, triler The Disappearance of Alice Creed, drama The Scouting Book for Boys, triler Chatroom, i Brighton Rock s Samom Rileyjem i Helen Mirren.  Day često radi sa suprugom, Shaidom, koja je pomoćni dizajner u svim njegovim filmovima.

Rush - Utrka života

HANS ZIMMER (skladatelj) je komponirao glazbu za više od stotinu filmova, koji su sveukupno zaradili 22 milijarde dolara na svjetskim kino blagajnama. Dobitnik je Oskara, dva Zlatna Globusa, te četiri Grammyja. Godine 2003., američko udruženje skladatelja, autora i izdavača uručilo mu je prestižnu nagradu Henry Mancini za životno djelo zbog njegovog impresivnog i utjecajnog opusa. Zimmer se vrlo rano počeo zanimati za glazbu, i nakon što je iz Njemačke preselio u Veliku Britaniju počeo je stvarati muziku za razne bendove, uključujući The Buggles čiji je “Video Killed the Radio Star”  prvi ikad prikazan video spot na MTV-ju. Ali, filmska glazba je bila ono čime se zaista želio baviti. Nedugo nakon što je upoznao uglednog filmskog skladatelja  Stanleyja Myersa, dvojac je osnovao Lillie Yard Recording Studios u Londonu, surađujući na filmovima poput My Beautiful Laundrette. Ali njegov samostalan rad za A World Apart privukao je redatelja Barryja Levinsona koji ga je angažirao na  Rain Man, Zimmerovom prvom američkom filmu. Levinsonov instinkt je bio u pravu – Zimmer je dobio prvu, od ukupno devet, nominacija za Oskar. S dolaskom u Hollywood  proširio je raspon žanrova filmske muzike. Njegov prvi izlet u svijet animacije donio mu je Oskara, bio je to The Lion King, 1994. Album s glazbom iz The Lion King prodan je u više od 15 milijuna primjeraka do današnjeg dana.  Mjuzikl The Lion King je osvojio Tonyja za najbolji mjuzikl  i postao peti najdugovječniji show na Broadwayju u povijesti.  Uslijedili su mnogi hitovi u animiranim filmovima uključujući četiri pjesme koje je napisao s  Bryanom Adamsom za  Spirit: Stallion of the Cimarron, od kojih  je “Here I Am” nominirana za Zlatni Globus. Isto tako, radio je glazbu za The Simpsons Movie i Kung Fu Panda te surađivao s  will.i.am na  Madagascar: Escape 2 Africa. Zimmerova karijera je obilježena njegovom jedinstvenom sposobnošću  da se spretno kreće kroz žanrove, manjih filmova i komedija -  Driving Miss Daisy, Green Card, True Romance, Thelma & Louise,  As Good As It Gets, Something’s Gotta Give i The Holiday—do velikih blockbustera poput Crimson Tide,  Mission: Impossible II, Hannibal,  Black Hawk Down, The Last Samurai, serijala Pirates of the Caribbean Batman Begins, The Dark Knight i The Dark Knight Rises, i The Da Vinci Code Rona Howarda.  Teme koje Zimmer komponira govore za sebe, svejedno jesu li napravljene za dramu u Rain Man, akciju u Black Rain, rat u The Thin Red Line ili tamni stripovski svijet u The Dark Knight, za koji je dobio nagradu Grammy. Godine 2000., dobio je Zlatni Globus za Gladiator. Album je u svijetu prodan u više od tri milijuna kopija  i iznjedrio još jedan, “Gladiator: More Music From the Motion Picture”. Zimmera nikada nije napustila ljubav prema sviranju pa je 2000., na 27om Flanders International Film Festivalu u Gentu, u Belgiji, uživo izveo svoje skladbe po prvi puta. S orkestrom i zborom, svakim sačinjenim od po stotinu ljudi, izveo je neke od svojih kompozicija. Koncert je snimila Decca i objavljen je album “The Wings of a Film: The Music of Hans Zimmer”.  U Santa Monici je otvorio muzičku neprofitnu organizaciju Remote Control Productions.  Cilj joj je izgraditi kreativno okruženje kako bi se njegovalo one koji su novi u svijet komponiranja. U međuvremenu, pomogao je lansirati karijere mnogih filmskih i televizijskih skladatelja, uključujući  Johna Powella (Bourne trilogija), Harry Gregson-Williamsa (nastavci Shrek, Bridget Jones: The Edge of Reason), Geoff Zanellija (Disturbia), Heitor Pereira (Curious George, Despicable Me, Despicable Me 2, The Smurfs and The Smurfs 2), Henryja Jackmana(Monsters vs Aliens, G.I. Joe: Retaliation, Wreck-It Ralph, Turbo, Kick-Ass i Kick-Ass 2), Jima Dooleya (Pushing Daisies), James S. Levine (Nip/Tuck, Damages, The Closer, Glee), Ramin Djawadija (Pacific Rim, Iron Man), Rupert Gregson-Williamsa (Hotel Rwanda, Just Go With It, Grown Ups i Grown Ups 2), Steve Jablonsky (serijal  Transformers), i Trevora Morrisa (The Tudors).  Sveukupno je osvojio  deset nominacija za Zlatni Globus, deset nominacija za Grammy, i devet za Oskara, od kojih je posljednja za Inception.  Inovativna i moćna tema filma hvaljena je kao najbolja u 2010., te mu je donijela nominacije za nagradu BAFTA-e, Zlatni Globus, Grammy, i  Choice Movie Award. Zimmer je dobio zvijezdu na holivudskoj stazi slavnih u prosincu 2010., a na 84oj dodjeli nagrade Oskar bio je muzički direktor. U Zimmerove novije filmove spadaju Man of Steel,  The Lone Ranger, The Dark Knight Rises, Madagascar 3: Europe’s Most Wanted, Sherlock Holmes: A Game of Shadows, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Kung Fu Panda 2,  Rango, Megamind,  It’s Complicated,  Frost/Nixon,  Angels & Demons, i 12 Years a Slave.

Kategorija: 
Film

Objavljeno: 01.10.2013.