Organizacija tima za modna snimanja

Modna je fotografija proizvod timskog rada

Stilist uređuje izgled © Damir TiljakKao što smo već rekli, modna fotografija je proizvod timskog rada, a fotograf je najčešće vođa tima. Uz fotografa koji se treba pobrinuti za konačan efekt, tri tajna sastojka dobre modne fotografije su šminka, frizura i garderoba. Velika je pomoć imati uz sebe osobe koje kvalitetno rade te poslove i funkcioniraju kao uvježban tim. Oni sretniji ili kvalitetniji imaju i organizatora koji vodi brigu o ekipi. Za svakog fotografa koji se bavi modnom fotografijom najbolje je ako može imati svoju ekipu koja će se kroz nekoliko projekata dobro uhodati. Često nije moguće koristiti svoju ekipu, jer će modni urednici ili marketinške agencije zahtijevati da te poslove rade osobe koje su oni angažirali. Za takve slučajeve dobro je da fotograf prilikom dogovaranja poslova nosi sa sobom portfolio svojih suradnika, kao i da oni ako ih je netko angažirao za neki drugi posao napomenu tko je napravio njihov portfolio i kako su dio uigrane ekipe koja brzo i efikasno može izaći klijentima u susret.

Koji je zadatak ovih važnih suradnika? Stilist je osoba koja treba imati pod kontrolom potpuni izgled modela. Iako se od fotografa očekuje da može uočiti sve probleme i ukloniti ih i zaobići stilist je taj koji određuje tip frizure i šminke koji će odgovarati modelu i slagati se sa odjećom koju model ima na sebi. Ili, ako je cilj fotografije istaknuti frizuru, onda stilist mora predložiti šminku i odjeću koja će taj zahtjev dobro ispuniti.

Kad snimanje započne posao prateće ekipe nije gotov, možda on na neki način tek započinje. Fotograf će od modela zahtijevati različite poze, izraze i pokrete. Ekipa mora, u skladu sa svojim zaduženjima stalno paziti da sve ostane na svom mjestu, da svaka vlas kose doslovno bude tamo gdje treba biti, a ne da se kasnije na ustanovi kako na fotografiji nekoliko zalutalih vlasi prelaze preko oka.

Popravljanje šminke tijekom snimanja © Damir TiljakTakođer se očekuje da svatko iz ekipe profesionalno i mirno popravi svaku grešku koja se može pojaviti tijekom snimanja. Pri takvim se popravcima ne smije unositi nervoza, atmosfera mora biti opuštena, modelu cijelo vrijeme mora biti ugodno i mora imati osjećaj da je u sigurnim rukama iskusnih profesionalaca. Sve ovo će fotografu omogućiti da se koncentrira na svjetlo i pozu te postigne maksimalan učinak na fotografiji. Ako bilo tko iz ekipe primijeti da se nešto desilo, da se šminka razmazala ili da je pramen kose izmakao kontroli može postupiti na dva načina. Prvi je da smjesta upozori fotografa, ali tako da mu ne uđe u zonu kretanja ili snimanja, a fotograf će procijeniti da li se na fotografiji zaista vidi pomak od predviđenog izgleda koji bi mogao upropastiti fotografiju. Drugi se način češće prakticira, pogotovo kad su u pitanju poznata fotografska imena. Fotografa se pušta da radi svoj posao i ne ometa mu se koncentracija, no ekipa mora biti u potpunosti spremna za akciju i čim on odloži aparat kako bi promijenio film ili karticu, pregledao snimljene fotografije, podesio rasvjetu ili se obratio asistentu da to naprave svi članovi uskaču i popravljaju što smatraju da treba popraviti. Ekipa tada djeluje poput mehaničara formule 1 koji se zajednički bacaju na posao i obave ga najefikasnije i najbrže što mogu.

Svima u ekipi treba biti u interesu takav odnos prema poslu. Kao prvo on neće ostati nezamijećen te će ih agencije, urednici i fotografi rado angažirati i za sljedeći projekt. Kao drugo, gotovo svi članovi tima trebaju dobre fotografije za svoj portfolio. Kako bi dobili posao moraju potencijalnim klijentima pokazati što su u mogućnosti napraviti. U takvim se prezentacijama često koriste usporedni prikazi tipa prije i poslije, ako model i fotograf dozvole korištenje takvih fotografija (fotografije tipa prije) koje su zapravo tek poluproizvod. Zato je jedan od važnih elemenata u radu s ekipom unaprijed dogovoriti takve stvari i definirati što se i za koje svrhe smije koristiti. Sve to mora odobriti i naručitelj posla, a naravno i model kojem za book trebaju dobre, ali ne i loše fotografije. Postoji mogućnost da takve fotografije napravite i u pauzama između pravog posla odnosno izvan radnog vremena, a za to je opet potreban dogovor cijele ekipe.

Pripreme za snimanje

Kratka je kosa upravo pretvorenu u dugačku © Damir TiljakPrije samog snimanja potrebno je skupiti ekipu i napraviti plan rada. Svatko treba znati koji je cilj snimanja i prije samog početka snimanja treba razmotriti sve komentare i sugestije. Od posebne je važnosti u ovo uključiti i model jer će se on osjetiti kao dio tima, a ne lutka koju će drugi oblačiti i sređivati. Na taj će se način model bolje uklopiti u ekipu, te će svi skupa raditi u ugodnoj i opuštenijoj atmosferi, a to će se osjetiti i na fotografijama. Trebate dati do znanja cijeloj ekipi da su sve ideje dobro došle, čak i za vrijeme samog snimanja. Ako se pojavi neka ideja, obavite što ste prethodno dogovorili, a nakon toga je isprobajte. Izgubit ćete malo vremena, a rezultat će se pokazati, ako ne na fotografiji onda u atmosferi uvažavanja i poštovanja koja će pojačati duh timskog rada i napore cijele ekipe što će se opet odraziti na kvalitetu cjelokupnog sessiona.

Za konačni je rezultat zaslužan cijeli tim © Damir TiljakProces nastajanja modne fotografije nije trenutačan. Fotografija nastaje razvojem osnovne ideje i njezinom evolucijom u konačni produkt. Kod ekipnog rada važno je svima pokazati rezultate pojedinih faza. Kod klasičnog načina rada za to se koriste Polaroidi, u novije vrijeme digitalni foto aparati povezani na računalo ili pisač. Zato je zanimljiv trend razvoja pisača koji ne trebaju računalo za ispis nego ga mogu obaviti direktno s kartice. Rezultate pojedine faze rada treba pokazati cijeloj ekipi i od svakog saslušati primjedbe, ako stilist misli da može predložiti bolju odjeću ili da treba dodati neki detalj koji će popraviti fotografiju treba napraviti novu seriju probnih fotografija. Ovaj se dio posla može obaviti u sklopu snimanja, ali se kod kvalitetnih i skupih produkcija češće radi u obliku probnog snimanja, kod kojeg se usklađuju detalji prije pravog snimanja.

Kad se svi usaglase fotograf čija je riječ uvijek zadnja treba izvući maksimum iz postavljenog seta. Ako se dogovor ne može postići treba napraviti više verzija i kasnije odabrati najbolje fotografije. Zapravo je uvijek preporučljivo iz jednog seta napraviti više varijanti, nakon snimanja može se pokazati jako korisno imati pri ruci više verzija iste fotografije, a i tako stečeno iskustvo vrlo je dragocjeno.

Kategorija: 
Modna fotografija

Objavljeno: 27.03.2007.