Uvod u modnu fotografiju

Modna je fotografija, promjenjiva kao i moda!

To je istina, u modnoj fotografiji postoje trendovi, urednici se brzo zasite nekog tipa fotografije i kreću u potragu za novim, svježim viđenjem, koje će im bar za neko vrijeme osigurati prednost atraktivnije naslovnice i zanimljivijeg modnog priloga.

© Damir TiljakSvrha je povećati zanimanje publike i prodati više magazina, a tu je kvalitetna i zanimljiva fotografija najvažnija. Osim modne fotografije koja je ilustracija u magazinu mogli bi reći čak i glavni sadržaj magazina, postoji i modna fotografija reklamnog tipa, u kojoj je fotografija temelj reklamnih kampanja. To su ujedno i dva osnovna tipa modne fotografije, a oba tipa imaju istu svrhu, prodati određeni proizvod.

© Damir TiljakDa bi se to postiglo fotografi moraju djelovati kao dio tima koji uključuje osobe različitih profesija. Ako je fotografija dio editoriala, odnosno ako će završiti na stranicama modnih magazina koje su dio uredničke koncepcije fotograf najčešće dobiva upute od urednika ili modnog urednika, a ako je dio reklamne kampanje od različitih osoba iz marketinške agencije ili direktno od predstavnika proizvođača. Ovisno o koncepciji rada fotograf možda mora te upute prenijeti ostatku ekipe, a možda će ih dobiti kao dio ekipe. U ekipi se najčešće nalaze stilisti, šminkeri, frizeri i modeli. Modna je fotografija zbir djelovanja svih tih osoba, a upravo je fotograf osoba koja mora sve što su pojedinci zamislili složiti u skladnu i harmoničnu cjelinu od koje se očekuje da iznenadi ili čak zapanji urednike, umjetničke direktore,
modne dizajnere, proizvođače i čitatelje magazina.

© Damir TiljakOd modnog se fotografa očekuje da bude više nego fotograf, on mora biti ne samo umjetnik nego i vođa tima koji mora skladno provesti u djelo ideju nastalu u nečijoj glavi. To znači da u ovom slučaju vizija fotografa kao otkačenog umjetnika ne odgovara uvjetima posla. Temperamentni geniji teško da će uspjeti u modnoj fotografiji jer je dobra organizacija važan dio posla. Ovdje se najbolje očituje poslovica "vrijeme je novac" jer fotograf ne troši samo svoje vrijeme nego vrijeme cijele ekipe, a kroz dobru organizaciju posla i motivaciju suradnika to se vrijeme drastično skraćuje. Nije ovdje u pitanju samo honorar suradnika, ako se radi o zahtjevnom projektu mora se iznajmiti studio i oprema, a to nije jeftino i plaća se po satu.

Ako se pak putuje na lokaciju u pitanju su drugačiji troškovi, smještaj, dnevnice, iznajmljena oprema i naravno dodatni transport ukoliko fotograf ne odradi posao u predviđenom vremenu. Magazini, s druge strane, imaju rokove koje treba poštovati, a modni dizajneri ili proizvođači ne žele da se njihova najnovija kolekcija danima povlači po snimanjima umjesto da bude izložena pogledima budućih kupaca.

Uz fotografski je talent za modnu fotografiju potrebno imati i druge vrste talenata, ako ne talenta onda bar znanja i vještina, kao što su organizacija priprema za snimanje, osjećaj za timski rad te organizaciju i vođenje ekipe. Također je bitno je da ekipa mora funkcionirati uigrano, ona mora osigurati kvalitetu, usklađenost i brzinu rada, kako bi se poštovali zadani rokovi i zadovoljile potrebe naručitelja.

Kategorija: 
Modna fotografija

Objavljeno: 26.03.2007.