"Kreativa" by Damir Tiljak seli na web

Znatiželjni, oprez: Fotograf otkriva nekoliko kreativnih postupaka!

Dan 19. listopad 2009. zadnji je u kojem još možete pogledati izložbu "Kreativa" fotografa Damira Tiljka - za one koji su je propustili pogledati izložbu postavili smo internetsku galeriju.

Ako ste propustili izložbu, to znači da ste propustili i otvorenje. Kako je izgledalo na otvorenju možete pogledati na internetskoj televiziji Tipi TV.

Da budemo i edukativni kao i uvijek, fotograf Damir Tiljak objašnjava neke tajne kreativnih postupaka pri izradi ovih fotografija:

© Damir Tiljak

Ova fotografija napravljena je projekcijom jednostavnog uzorka preko lica modela. Na fotografiji se čak vidi i mreža piksela koju koristi projektor za stvaranje slike. Nekad davno za takve su se fotografije koristili filmski projektori ili projektori za projekciju dijapozitiva. Ovo je ista ta tehnika, samo prilagođena modernom vremenu digitalnih projektora, pa je za stvaranje slike iskorišten projekcioni sustav kakve možemo vidjeti svuda oko nas.

© Damir Tiljak

Tu je i serija snimana u protusvijetlu. Kada fotografiramo direktno u izvor svjetla događaju se čudni efekti. Estetika takve fotografije može biti raznovrsna, ovisno o tome kako smo koristili svjetlo i fotografski aparat. Efekti se mogu protezati od oštrih odrezanih oblika u kojima je potpuno izgubljena forma, a koje nazivamo siluete, pa do nježnih sanjalačkih fotografija u kojima svjetlost preplavljuje objekt snimanja. U takvim fotografijama svjetlost nagrize kontrast i uništava detalje. Za njihovu je realizaciju važno poznavati objektiv kojeg fotograf koristi i njegovu interakciju sa svjetlom, također je važna kontrola svjetla te dobro pozicioniranje svjetlosnog izvora i objekta snimanja u odnosu na fotografa. Neki efekti na nekim fotografijama iz ove serije jesu naglašeni digitalnom obradom, ali osnovna je atmosfera fotografije postignuta već prilikom snimanja, a kontrolirana je prilično kompleksnom rasvjetom. Tako je recimo na fotografiji na kojoj model nosi sunčane naočale, osim strateški pozicioniranih stražnjih svjetala, za dobivanje tekstura i detalja s prednje strane korišten 200 milimetarski fresnel spot sa zaslonskom kontrolom snopa. Njegov se odbljesak može dobro vidjeti u naočalama, a na krajnjoj desnoj strani naočala možete vidjeti refleksiju još jednog uređaja - jasno je vidljiv softbox s rešetkom za usmjeravanje svjetla.

© Damir Tiljak

Na snimanju jedne od serija bila je ideja da se koristi svjetlost u boji. U fotografiji se klasično za to koriste razni obojeni gelovi. Na jednoj su slici s izložbe ti gelovi korišteni na potpuno drugačiji način. Kako se svjetlost ne bi previše miješala i kako se svi gelovi ne bi stopili u jednu obojenu mrlju, za kontrolu rasipanja korištena je rešetka koja usmjerava svjetlost i donekle sprječava njezino miješanje nakon što krene u prostor. Gelovi su pričvršćeni za rešetku, a tako je snimljena i sljedeća fotografija, kroz rešetku i kroz gelove. Pažljiviji promatrač može vidjeti ogrebotine na gelovima koje su nastale njihovim korištenjem, područja na kojima je gel zgužvan, poderan ili napuknut. Ti defekti namjerno nisu uklonjeni digitalnom obradom.

Gelovi imaju određenu gustoću, ali ona nije dovoljna za dobivanje izrazito intenzivnog svjetla u boji. Čak i kad ih udvostručimo intenzivni se bljesak studijske rasvjete lako probija kroz njih. Želite li zaista jako obojenje svjetla morat ćete filtre za takav efekt napraviti sami. Kako? Vrlo jednostavno, bojanjem prozirnih materijala. Više o tome možete naći u našoj rubrici savjeti. Poanta je da ne samo da možete dobiti intenzivno obojeno svjetlo, nego i razne gradacije i različite druge efekte, a sve se to može kreativno iskoristiti u stvaranju fotografije poput ove koja je prikazana na izložbi Kreativa.

© Damir Tiljak

Svaka je fotografija izvorno bila napravljena na način da se efekt može pojačati i naglasiti, a to je umijeće za sebe. Photoshop je najviše korišten na najtežem zadatku - dobivanju dobrog tena, uklanjaju nesavršenosti na koži, jer danas se od ovakvog tipa fotografije očekuje visoka stiliziranost i apsolutna savršenost, uključujući šminku, styling i frizuru, a opet izrazita prirodnost. Koža koja izgleda poput plastike, kao da smo slikali lutke, odbojna je estetski neprihvatljiva. Koža mora biti čista, i lijepa, a opet treba zadržati prirodnost i strukturu.

Kategorija: 
Foto Savjeti

Objavljeno: 19.10.2009.