Fotografija je prepuna pravila koja bi...
DUR – BAK
' ... dok ljudi još uvijek traže eliksire vječnosti, kamen mudro šuti i vječno se smije.'
Dur-bak (stani pa pogledaj) - izložba fotografija i kreacija, Ines Zrnc Grgorina & Maja Rašić, utorak 23.05.2006., u 20:00, Golf & Country Club Zagreb, Jadravska avenija 6. Izložba ostaje otvorena do 06.06.2006.
Očuđivanje običnog i svakodnevnog i pretvaranje prolaznog u vječno. Čudesan spoj je nastao suradnjom dviju autorica -umjetnica koje kroz različite medije pronalaze put do istog cilja: uhvatiti vrijeme i dati mu oblik.
Ines Zrnc Grgorina odabrala je dizajn. Motivirana odnosom dvaju konkretnih sastavnica, čovjeka i kamena, zamijenila im je uloge: stavila čovjeka u ulogu kamena i kamen u ulogu čovjeka. U tkivo krutog materijala utkala vječnost spojivši zajedničke elemente: jedinstvenost, neponovljivost, postojanost i sklad. Sličnost veže čovjeka i kamen u eksperimentu. Tehnika: tromjesečni trud pronalska kamena, pranja, sušenja, pažljivog razvrstavanja te zatim pomnog pričvršćivanja kamena na tvrd traper; uz pomoć najlona, dočarana voda – element koji propušta svjetlost, sjaji se i nikada ne nestaje. Eksperiment možda leži u tehnici ali njome je samo dočarana vizija kamena kao simbola ljepote, neprolaznog i jedinstvenog medija prirodne kreacije koji svojim mjestom u ciklusima prirode čini neodvojiv a opet neosjetljivom ljudskom oku neopažljiv element. Kamen je kameleon čiju ljepotu svakodnevno gledamo i svakodnevno propuštamo vidjeti. U svoj rad uspjela je, neprimjetno onima koji ne znaju gledati, uvesti i osobni element. Svaki model obogaćen je jednim posebnim kamenčićem iz autoričine životne priče. U vječnost kamena utkane su uspomene i proživljena iskustva, uspješno zaustavljeno prošlo vrijeme.
Trenuci zarobljeni u vječnost čine samu bit medija kroz koji se izražava kreativnost suautorice izložbe Maje Rašić. Njena zaokupljenost promatranjem svijeta koji je okružuje spojena je s najvećom inspiracijom: ljudskim tijelom, njegovim pokretom, linijama i oblicima. Rezultat su fotografije koje dodaju novu dimenziju "okamenjenim vilama". Smještajući kreacije u svakodnevni okoliš ili divlju prirodu stvara novi vid eksperimentalne modne fotografije. Sama autorica fascinirana je neograničenim mogućnostima medija: samim "smještajem u okvir" konvertira stvari i pojave u umjetničke artefakte.
Dvije različite umjetnosti ili bolje rečeno svijet koji nas okružuje promatran iz dvije različite perspektive. Vizija odnosa čovjeka i vječnosti simbolizirane u kamenu i smještanje te vizije u umjetnički okvir fotografije su, mogli bismo reći, sretan spoj dvaju umjetničkih talenata, senzibiliziranih jedinki koje inspiraciju crpe iz beskrajnog spleta odnosa čovjeka, tijela i prirode. Autorskom intervencijom iniciraju preobraženi okoliš u svijet umjetnosti.
Nataša Preis - Bedenik
Objavljeno: 24.05.2006.
Fotografija - Lekcije
Nastavak teksta o imenovanju fotografija, razmatra nekoliko novih...
Znao sam da sam snimio izuzetno važnu fotografiju, ali nisam znao...