Promjenom boja pokrenite karijeru

Canonova studija o utjecaju boje odjeće na poslovni uspjeh.

Najpoznatiji uspješni ljudi svoje su boje prilagodili okolini.
Suprotno uvriježenom mišljenju, crna boja neće vas dovesti do poslovnog uspjeha.

Tvrtka Canon Europe objavila je studiju o tome kako boje utječu na uspjeh na radnome mjestu. Pod naslovom "Bojama do uspjeha" nude se savjeti i upute koju boju nositi u određenoj poslovnoj prilici. Tako primjerice crvena boja pojačava sigurnost pri komunikaciji, smeđa odražava pouzdanost i podršku, zelena unosi ravnotežu i izražava odobravanje, a plava povećava koncentraciju i smiruje, a o osobi koja je nosi govori da je inteligentna i logična.

Nošene u skladu s osobnošću, označenoj ljestvicom od 1 do 4, i druge boje mogu imati određeni učinak. Žuta poboljšava elan i jača samopouzdanje, ljubičasta sprječava postavljanje nerazumnih zahtjeva, a bijela označuje učinkovitost i jasnoću. Ružičasta pokazuje da osoba brine za druge. Siva, kad se ispravno koristi, može prenijeti poruku o profinjenosti, ali loše odabrana može radnim kolegama, klijentima i šefovima poručiti da je riječ o osobi kojoj manjka samopouzdanja.

Točnost tih tvrdnji može se jasno uočiti ako promotrimo vrlo istaknute javne osobe, kao što su Tony Blair, Angela Merkel i Jacques Chirac, koji boju odjeće prilagođavaju određenoj situaciji. Tony Blair, britanski premijer, koji je prošao kroz vrlo teško razdoblje odlaska s mjesta čelnika svoje stranke, nosi široku paletu različitih boja kojima se prilagođava okruženju. Kad održava susrete podrške, kao što su sastanci sa ženskim udrugama, nosi odjeću različitih boja, od ružičaste košulje i kravate do plavih i svijetlo smeđih odijela, kako bi i bojama izrazio svoju brižnost, iskrenost i pouzdanost.

Andrea Mountford, psihologinja koja se bavi bojama, kaže: "Prvi dojam o osobi stvara se u samo tri do sedam sekundi, pri čemu će poslodavac, šef ili osoba koja obavlja razgovor za posao nesvjesno primiti "poruke" koje prenose boje odjeće sugovornika. Ostaviti dobar dojam u radnom okruženju ne znači samo dobro obaviti posao, već se i pravilno odabranim bojama prilagoditi određenim situacijama. Bilo da je riječ o razgovoru za posao, drugo radno mjesto ili poslovnom sastanku, prave boje omogućit će osobi da vlada situacijom."

Francuski predsjednik Jacques Chirac ima vrlo istančan osjećaj za pravednost i ekološki je osviješten, pa je njegova odjeća uglavnom u toplim, "zemljanim" bojama. To se odnosi i na njegove kravate i odijela, koji su uglavnom u svijetlim i tamnim tonovima krem, smeđe i plave boje, suprotno uobičajenim crnim ili sivim kombinacijama.

Angela Merkel, jedna od najmoćnijih žena na svijetu, napravila je veliku promjenu u svojem izgledu i izvrstan je primjer kako bojama postići željeni učinak. Kancelarka koja je nekoć nosila smeđe i sive boje, sad nosi žive svijetle boje kao što su crvena i boja marelice, pomoću kojih prenosi poruku uspjeha i vladanja. Dok se većina uspješnih žena oslanja na poslovnu crnu odjeću, Angela Merkel čini upravo suprotno te daje prednost bojama koje izražavaju sigurnost i pristupačnost.

Zanimljivo je da se u Canonovoj studiji navodi da crnu boju treba nositi vrlo promišljeno. Iako je crna, osobito za žene, jedna od najčešćih boja na radnome mjestu, osim ako je riječ o osobama iz vrlo rijetke četvrte skupine (tip 4), ona osobe čini hladnima i nepristupačnima te stvara emocionalnu barijeru. Blair je pozdravni govor pri podnošenju ostavke na nedavnoj konferenciji Laburističke stranke održao u crnom odijelu želeći tako naglasiti emocionalnu stranu toga događaja. Osoba koja nosi samo crnu odjeću, ali je od nje uspjela stvoriti pozitivan imidž jest Giorgio Armani. Odabravši crnu boju, on ju je pretvorio u svoj zaštitni znak po kojemu je poznat u cijelome svijetu.

Psihologinja Mountford također je rekla: "Armani je tipična kreativna osoba koja stvara trendove i nosi boje na neuobičajen način. No za osobe u korporacijskom okruženju, u kojem je vrlo važno stvoriti dobar dojam, igranje novim bojama izvrstan je način da dobiju ono što žele te izraze pozitivan stav čak i u najzahtjevnijim situacijama.

Kad je riječ o bojama u poslovnom okruženju, Canon u svojoj ponudi ima veliku paletu proizvoda koji poboljšavaju izgled dokumenata i slika. Od skupine vrhunskih digitalnih fotoaparata do velike palete pisača u boji Canon nudi sve što neka osoba ili tvrtka trebaju kako bi uspješno poslovale i bojama stvorile pozitivan učinak.

Paul Rowntree, marketinški menadžer u tvrtki Canon Europe, izjavio je: "Kad se ispravno upotrebljavaju, boje mogu imati pozitivan učinak na svakodnevne poslove. Dokumenti u boji učinkoviti su jer mogu smanjiti pogreške do 80 posto, informacije je moguće pronaći 70 posto brže, a pažnja i pamćenje podataka poboljšavaju se za 80 posto. Imajući to na umu, zaposlenici bi trebali iskoristiti boje gdje god je to moguće kako bi uistinu ovladali situacijom te bili prepoznati kao pokretačka snaga ureda. To se može postići pametnom i umjerenom uporabom boja pri stvaranju i ispisu uobičajenih uredskih dokumenta. Pritom je vrlo važno da ljudi nauče kako učinkovito upotrebljavati boje te izraziti pozitivne aspekte svoga rada kolegama i klijentima. Uz to što bojom možemo okolini prenijeti poruku o svojim najvećim kvalitetama, ona nam može pomoći da budemo uspješniji u svakodnevnom poslu".

Kako uspjeti uz pomoć boja

Tipovi karaktera

· Prvi tip: Tony Blair često pokazuje karakteristike prvog tipa. To su vrlo šarmantni ljudi, mladenačkog duha, sa snažnim smislom za praktičnost i beskrajnom energijom. Paleta jasnih, profinjenih i toplih boja jasno odražavaju mladenačku energiju tog tipa osobe.

· Drugi tip: Kreativnost Georgia Armanija često se povezuje s osobnošću drugog tipa, koji ima snažan osjet dodira, osobito na vršcima prstiju. Ti staloženi, smireni i pribrani ljudi izvrsno uspijevaju od kaosa stvoriti red. Meki tonovi njihove palete boja pokazuju da je to vrlo snažan aspekt njihove osobnosti.

· Treći tip: Usmjerenost Jacquesa Chiraca na rješavanje ekoloških pitanja jedna je od glavnih karakteristika osobnosti trećeg tipa. Kao i njihove boje, to su ljudi snažnog karaktera, trajno fascinirani svojim akademskim pitanjima i proučavanjem svijeta oko sebe.

· Četvrti tip: Njemačka kancelarka Angela Merkel mora pojave sagledavati šire i objektivnije od drugih te ustrajno ostvarivati zacrtane ciljeve. Te su kvalitete najčešće povezane s osobama četvrtog tipa, koje su osobito učinkovite u državnoj upravi i financijama. Njihova preciznost i sve što čine jasno odražava paleta vrlo jasnih i snažnih boja bez detalja, jedina koja sadržava i crnu boju

Kategorija: 
Color Management

Objavljeno: 06.11.2006.